برنده پولیتزر با کتاب جدیدش به فهرست جوایز ادبی بازگشت

الیزابت استراوات با انتشار کتاب «نام من لوسی بارتون» است یک موفقیت دیگر کسب کرد و این بار به فهرست اولیه جایزه ادبیات دوبلین راه یافت.

برنده پولیتزر با کتاب جدیدش به فهرست جوایز ادبی بازگشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک نیوز، «اسم من لوسی بارتون است» نوشته الیزابت استراوت یکی از کتاب‌هایی است که در فهرست 150 کتابی جای گرفته که از سوی کتابداران جهان به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال 2017 به فهرست جایزه ادبیات دوبلین (ایمپک دوبلین) راه یافته‌است.

این در حالی است که این کتاب در میان نامزدهای اولیه جایزه من بوکر امسال نیز جای داشت.

رمان بانوی برنده جایزه پولیتزر که با نقدهای مثبت منتقدها روبه رو شد، حاصل تلاش نویسنده‌ای کهنه کار است که نشان می‌دهد چطور عیادت ساده از یک بیمار می‌تواند کلاف روابطی فوق‌العاده پیچیده را باز و رابطه یک مادر و دختر را وارد مرحله جدیدی کند.

داستان این کتاب درباره لوسی بارتون است؛ وی در حال گذراندن مراحل بهبودی پس از یک جراحی است و مادرش که او سالیان سال با وی رابطه‌ای نداشت، برای عیادت وی می‌آید. در این دیدار در سطح لایه‌ای از روابط تصنعی، او اشتیاقش برای نویسنده شدن، ازدواجش و عشقش به دو دخترش را مرور می‌کند.

استراوت برای نوشتن رمان «اولیو کیتریج» برنده جایزه پولیتزر شده بود. او نویسنده کتاب «پسران بورگس» نیز هست که کتاب پرفروش نیویورک تایمز شده بود و«وفا کردن با من» و «ایمی و ایزابل» را نیز در کارنامه دارد. او برنده جایزه ادبی لس‌آنجلس تایمز برای اولین داستان و نیز جایزه هارت‌لند شیکاگو تریبیون نیز بوده است.

 این کتاب 209 صفحه‌ای به قیمت 15 دلار از سوی انتشارات رندوم هاوس در آمریکا و از سوی انتشارات پنگوئن در بریتانیا منتشر شده‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر