ماهان شبکه ایرانیان

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس:

ارتقای فرهنگ کشور در گرو بهره مندی از زبان و قومیت ها است

سنندج- رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: می طلبد برای ارتقای فرهنگ کشور از زبان و قومیت ها استفاده و به آنها توجه ویژه شود.

ارتقای فرهنگ کشور در گرو بهره مندی از زبان و قومیت ها است

به گزارش خبرنگارمهر، علی محمد مرادی امروز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، با اشاره به اینکه هدف خلقت انسان به زبان و نژادهای مختلف شناخت است، گفت: در کشورهای توسعه یافته از بین رفتن زبانی را موجب ایجاد آسیب به فرهنگ بشری می دانند و این نشان از اهمیت قائل شدن آنها  برای این مهم است.

وی عنوان کرد: بی شک اگر اختلافی در رنگ ها و نژادها وجود دارد مشیت الهی است، پس می طلبد با هم تعامل داشته باشیم.

وی اظهارداست: برتری قائل شدن برای هر نژاد و زبان بر نژاد و زبان دیگر از افکار و صفت های شیطانی است.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس ضمن تقدیر از انتصاب فردی بومی به مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،گفت: اتاق کار افرادی که پست و مقامی دریافت می کنند مملو از پوستر تشکر و تقدیر می شود و این کار از ابتدا مانع از حرکت و تلاش زیاد این افراد نی شود پس باید بعد از انجام کارها و اطلاع از نحوه علکرد اقدام به تحسین و تشکر کرد.

مرادی توسعه و پیشرفت را مستلزم توجه به سه مقوله نان، آزادی و فرهنگ خواند و بیان کرد: اگر نان و امنیت نداشته باشیم بی شک عبادت های ما مورد قبول پروردگار واقع نخواهد شد.

وی ادامه داد: انبیا و پیامبران مبعوث شدند تا انسان را از قید و بند اسارت آزاد کنند  و آزاده تربیت کنند و قطعا بدون آزادی استعدادهای بشر شکوفا نمی شود .

وی از مدیران کل دستگاه های اجرایی خواست  پاسدار ازادی باشند، گفت: فرهنگ بستری برای تحقق  آزادی و نان و در کل نیروی محرکه این دو مقوله است.

مرادی با اشاره به اینکه کردستان می تواند پایتحت موسیقی و سینما ایران شود، گفت: در این استان لهجه های متفاوتی وجود که نشان از ثروتمندی زبان کردی است.

وی عنوان کرد:  برای ارتقای فرهنگ کشور از زبان و قومیت ها استفاده و به آنها توجه ویژه کنیم.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس بیان کرد: این منطقه دارای ادبیات کردی بسیار غنی است. و انتظار می رود همایش ملی ادبیات کردی را در این استان برگزار کنیم و قطعا این به نفع کشور است.

مرادی برتوجه به اصحاب رسانه تاکید کرد و اظهارداشت: معتقدم اهالی رسانه مظلوم ترین قشر در دنیا هستند و باید از این قشر به صورت ویژه  تقدیر و تشکر شود.

در این مراسم جلال قلعه شاخانی به عنوان مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی شد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان