ماهان شبکه ایرانیان

شکایت از پیامک‌‌های تبلیغاتی تلفن‌های ثابت نیز ممکن شد

از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مربوط به پیامک‌های تبلیغاتی یک ماه می‌گذرد. پیش از این سامانه ۱۹۵ امکان شکایت از شماره‌های شخصی را فراهم اورده بود. اما اکنون قابلیت شکایت از تلفن‌ ثابت و سرشماره‌‌های تبلیغاتی را نیز به ویژگی‌های خود اضافه نموده‌است.

شکایت از پیامک‌‌های تبلیغاتی تلفن‌های ثابت نیز ممکن شد

از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مربوط به پیامک‌های تبلیغاتی یک ماه می‌گذرد. پیش از این سامانه 195 امکان شکایت از شماره‌های شخصی را فراهم اورده بود. اما اکنون قابلیت شکایت از تلفن‌ ثابت و سرشماره‌‌های تبلیغاتی را نیز به ویژگی‌های خود اضافه نموده‌است.

«مجید حقی» معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، در این‌باره گفت:

«با توسعه امکانات سامانه پیامکی 195، مشترکانی که از شماره‌های تلفن ثابت یا سرشماره‌های تبلیغاتی، پیامک ناخواسته دریافت می‌کنند می‌توانند شماره‌ای را که از طریق آن پیامک تبلیغاتی دریافت کرده‌اند به سامانه 195 ارسال کنند.»

شکایت از شماره‌های تلفن‌ثابت، تلفن‌همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی امکان پذیر است

در حال حاضر پیامک‌های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن‌ثابت، تلفن‌همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود، از این پس مشترکان می‌توانند شماره‌های ثابت و سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***1000 و ***2000 و ***3000 و ***5000 را برای سامانه 195 ارسال کرده و آنها را به نوعی بلاک کنند. موج پیامک‌های تبلیغاتی که گاه و بی‌گاه برای مشترکان ارسال می‌شد، با آگاهی کاربران از کد (800#) فروکش کرد. اما پس این اتفاق کسب‌وکارها راه‌های جدیدی چون استفاده از سرشماره‌های شخصی و ثابت را برای ادامه دادن فعالیت‌های تبلیغاتی خود یافته و بدان مبادرت ورزیدند.

«محمدجواد آذری جهرمی» در ابتدای انتصاب خود به عنوان وزیر ارتباطات، موضوع جلوگیری از پیامک‌های تبلیغاتی را پی‌گیری نمود و تاسیس سامانه‌ای برای شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی را ضروری دانست.

پست اینستاگرام جهرمی درباره ایجاد سامانه شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی برای سرشماره‌های شخصی

جهرمی با تاکید بر ساماندهی فضای مجازی جهت بهره‌گیری کسب‌وکارها با پست مطلبی در اینستاگرام خاطر نشان نمود:

«پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامک‌ها از طریق شماره‌های عادی فزونی یافته است. صاحبان کسب‌وکار باید به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد.»

پس از صحبت‌های وزیر، «حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از راه‌اندازی سامانه‌ی 195 برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی، تا پایان مهرماه خبر داد.

ارسال پیامک به این سامانه رایگان است

البته سامانه مذکور در ابتدای راه‌ با مشکلاتی مواجه شد. با گذشت چند روز از آغاز فعالیت، کاربران از اخذ هزینه هنگام ارسال پیامک به این سامانه خبر دادند، در حالیکه قرار بود پیامک‌های ارسالی به این سامانه رایگان باشد. این خبر توسط وزیر ارتباطات تایید شد و او پیکره‌بندی اشتباه سامانه را دلیل این کسر هزینه برشمرده و از بازگشت هزینه‌های دریافت‌شده به حساب مشترکان در روزهای بعدی خبر داد.

نحوه درست ارسال شماره مورد نظر به سامانه 195

اکنون با توجه به ارتقای گستره این سامانه به سرشماره‌های ثابت و تبلیغاتی، کافی است شماره‌ی مربوطه را برای این سامانه پیامک کنید؛ اما ممکن است برخی از کاربران هنگام استفاده از این سامانه با مشکلات دیگری مواجه شده و پیامی مانند پیام‌ بالا را دریافت کرده باشند. بنابراین لازم است شماره تلفن مورد نظر را بدون فاصله برای سامانه مذکور ارسال کنید تا درخواست شما ثبت شده و با پیگیری آن، دیگر شاهد دریافت پیامک‌های مزاحم نباشید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان