شناسایی بیش از ۳۰ اثر تاریخی و فرهنگی در آذربایجان غربی

هیات پژوهش بررسی مطالعات فرهنگی تاریخی‌محور انتقال آب به دریاچه ارومیه با مطالعه در دره‌ها و دشت‌های میان کوهی بیش از ۳۰ اثر تاریخی فرهنگی از ادوار مختلف را شناسایی کرد.

شناسایی بیش از 30 اثر تاریخی و فرهنگی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی‌پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علی صدرایی، سرپرست این هیات گفت: مجموعه آثار به دست آمده شامل تپه‌های باستانی محوطه‌های تاریخی و اسلامی‌و قبرستان و قلعه‌های تاریخی در قله‌های استراتژیک و دشت‌های حاصلخیز میان کوهی و کوهپایه‌ها است.

به گفته این باستان‌شناس، آنچه اهمیت این آثار را بیشتر آشکار می‌کند این است که بخش اعظم این مجموعه برای نخستین بار کشف شده و به‌زودی در مجامع علمی‌معرفی و در فهرست آثار ملی برای ثبت پیشنهاد خواهد شد.

او در ادامه افزود: هیئت پژوهش در این بررسی با حجم عظیم تخریب آثار توسط سودجویان میراث فرهنگی و همچنین تخریب توسط کشاورزان برای کشت و زرع مواجه شده که این امر یک اقدام ملی و فرهنگی را می‌طلبد.

صدرایی با اشاره به این نکته که هیات علاوه بر بررسی میدانی هر روزه مشغول مطالعه داده‌های این پژوهش است، گفت:  هیات علاوه‌بر آثار مورد اشاره در بررسی، پیشنهاد ثبت آثار طبیعی سنگ افراشته خرنج را پیشنهاد می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر