ماهان شبکه ایرانیان

برگزاری کنگره بین‌المللی شعر عاشورایی در قروه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه از برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی شعر عاشورایی تا پایان آبان‌ماه در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کنگره بین‌المللی شعر عاشورایی در قروه

شهلا مژده در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: 650 اثر از 310 شاعر تا ٢٢ مهرماه سال جاری به دبیرخانه کنگره بین‌المللی شعر عاشورایی قروه ارسال شده است .

او با بیان اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان در این جشنواره از استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و اردبیل هستند، افزود: زمان برگزاری کنگره احتمالا در آبان‌ماه امسال خواهد بود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با بیان اینکه دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی همچون سال گذشته در سه بخش شعر عاشورایی، بخش ویژه و مقاله برگزار خواهد شد، اعلام کرد: بخش شعر عاشورایی اصلی‌ترین بخش کنگره است که در دو رده جوانان زیر ٣٠ سال و بزرگسالان بالای ٣٠ سال برگزار می‌شود .

او بیان کرد: در بخش ویژه هنرمندان می‌توانند شعرهایی با موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای استان کردستان به ویژه شهدای مدافع حرم و به سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند .در این بخش همچنین شاعران می‌توانند آثار خود را در مورد شهید محسن حججی و شهدای جوان متمسک به سیره ائمه اطهار (ع) برای شرکت در کنگره شعر عاشورایی به دبیرخانه ارسال کنند .

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی و اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

مژده یادآور شد: شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن از دیگر اهداف برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی شعر عاشورایی است .


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان