ماهان شبکه ایرانیان

فرمانده کل ارتش در حوزه غرب افغانستان :

۹ شهرستان در غرب افغانستان در معرض تهدید "طالبان" قرار دارند

مقامات امنیتی در حوزه غرب افغانستان اعلام کردند که از میان ۹ شهرستانی که در طالبان در آنها فعالیت دارد، راه‌های مواصلاتی ۵ شهرستان به روی رفت و آمد نظامیان مسدود است که از طریق هوا کمک‌رسانی صورت می‌گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، ژنرال محمد ناصر هدایت، فرمانده کل ارتش در حوزه غرب افغانستان با اشاره به وجود تهدیدات شدید امنیتی در شهرستان‌های مختلف حوزه غرب گفت: در 9 شهرستان در حوزه غرب افغانستان طالبان به صورت گسترده فعالیت دارند و همواره به نیروهای امنیتی حمله می‌کنند.

هدایت گفت: همچنین مسیر رفت و آمد در 5 شهرستان بر روی نظامیان مسدود است و نیروهای مستقر در این شهرستان‌ها تنها از راه هوایی نیز کمک رسانی می‌کنند.

وی افزود: با وجود تهدیدات شدید امنیتی در برخی از مناطق حوزه غرب افغانستان هیچ شهرستان در این حوزه در اختیار مخالفان مسلح دولت قرار ندارد و نیروهای امنیتی وضعیت را در کنترل خود دارند.

هدایت خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک چند بالگرد جنگی در اختیار نیروهای هوایی در این حوزه قرار خواهد گرفت که به گفته آنان این هیکوپترهای جنگی در قسمت سرکوب شبه نظامیان و تامین امنیت از اهمیت خاصی برخوردار است.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر فعالیت گروه‌های مخالف مسلح دولت در حوزه غرب گسترده‌تر از گذشته شده و در حال حاضر، ولایت فراه شاهد حملات مختلف و درگیری‌های خونین میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح است.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان