ماهان شبکه ایرانیان

غرفه هیوندای در نمایشگاه خودرو دبی ۲۰۱۷ + فیلم

هیوندای نیز همانند کیاموتورز با دست پر به نمایشگاه خودروی دوبی رفته است. مهمترین محصول هیوندای در این نمایشگاه را باید خودروی کراس اوور کامپکت کونا دانست

هیوندای نیز همانند کیاموتورز با دست پر به نمایشگاه خودروی دوبی رفته است. مهمترین محصول هیوندای در این نمایشگاه را باید خودروی کراس اوور کامپکت کونا دانست. این خودرو که به تازگی وارد بازار شده است با دو نوع قوای محرکه در بازار موجود است مدل ضعیف‌تر این خودرو به یک پیشرانه یک لیتری مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر تجهیز شده است. این پیشرانه سه سیلندر بنزینی می‌توانند 120 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گشتاور تولیدی این موتور با استفاده از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند. مصرف سوخت این خودرو تنها 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 است. هیوندای کونا با موتور یک لیتری می‌تواند در 12 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن 181 کیلومتر بر ساعت است.

مدل قوی تر این خودرو به یک پیشرانه 4 سیلندر توربو به حجم 1.6 لیتر مجهز است. این پیشرانه بر روی نسخه چهار چرخ محرک هیوندای کونا عرضه می‌شود و می‌تواند 177 اسب بخار قدرت و 265 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. نیروی این پیشرانه با استفاده از یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. میانگین مصرف سوخت این مدل نیز 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این مدل می‌تواند در 7.9 ثانیه شتاب صفر تا صد کیلومتر را به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن 205 کیلومتر بر ساعت است.

هیوندای همچنین خودروی کوچک شهری i10 را نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بود که این خودرو به تازگی توسط کرمان موتور نیز در داخل ایران عرضه می شود. این خودرو یک هاچ بک کوچک شهری با وزن1036 کیلوگرم است و به یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر به قدرت 87 اسب بخار مجهز شده است که می‌تواند 121 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. میانگین مصرف سوخت این خودرو 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و شتاب صفر تا صد آن 13.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 166 کیلومتر بر ساعت است.

هیوندای همچنین کراس‌اور ix25 را نیز در غرفه خود به نمایش گذاشته بود. این خودرو هم یک کراس اوور کوچک است و تقریباً می‌توان آن را هم رده رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی دانست. این خودرو به یک موتور 2 لیتری با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 192 نیوتون متر مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند. میانگین مصرف سوخت این خودرو 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است و می تواند در 11.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن 179 کیلومتر بر ساعت است. دیگر محصولات هیوندای در این نمایشگاه نیز شامل مدل های سانتافه، سوناتا، اکسنت و توسان بودند در ادامه می توانید گالری تصاویر و ویدیوی تهیه شده از نمایشگاه خودرو دبی را مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان