ماهان شبکه ایرانیان

جاهای دیدنی تهران/ پارک لاله

بوستان لاله یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران است. این منطقه پیش از سال ۱۳۴۵ به عنوان باغ جلالیه شناخته می‌شد و ارتش برای سوارکاری و رژه از آن استفاده می‌کرد.

پارک لاله

بوستان لاله یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران است. این منطقه پیش از سال 1345 به عنوان باغ جلالیه شناخته می‌شد و ارتش برای سوارکاری و رژه از آن استفاده می‌کرد.

مساحت پارک لاله 35 هکتار است و در آن گونه‌های گیاهی مانند چنار، اقاقیا، سرو نقره‌ای، بلوط، ماهونیا، اقاقیا، افرا، توت، بامبو، نارون، صنوبر، بربریس، مروارید قرمز و سفید، و کاج دیده می‌شوند.

پارک لاله

در این پارک میزهای شطرنج و زمین‌های بسکتبال و والیبال قرار دارد. همچنین یک مرکز تئاتر عروسکی، یک کتابخانه کودکان و یک مسجد هم در پارک هستند. می‌توان در این پارک تندیس‌های مختلفی را دید، از جمله تندیس خیام و ابوریحان بیرونی.

پارک لاله در میان اماکن دیدنی تهران در سایت تریپ‌ادوایزر رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

یک گردشگر اهل اندونزی نوشته: «این اولین جایی است که در ایران از آن بازدید کردم، چون از هتلی که در آن ساکن بودم خیلی دور نبود. پارک زیبایی است. آدم‌های زیادی صبح می‌آیند و می‌دوند، بدمینتون و تنیس روی میز بازی می‌کنند و کارهای زیادی انجام می‌دهند. وسایل ورزش ساده‌ای هم در پارک نصب است.»

یک گردشگر اهل سن‌پترزبورگ روسیه نوشته: «در عصر بسیار زیباست و روح‌افزا. پس از روز شلوغ و گرمی که گذرانده‌اید می‌توانید در آن پیاده‌روی خوبی با دوستان خود داشته باشید. شب‌ها رویدادهای موسیقی هم دارد.»
پارک لاله

یک کاربر روس دیگر نوشته است: «در زمانی که آن‌جا بودم هوا خیلی خوب بود و من امکان این را داشتم که زیاد پیاده‌روی کنم. پارک لاله یکی از جاهایی است که از آن بازدید کردم و پشیمان هم نشدم.»

گردشگری سوییسی هم نوشته است: «زیبا است، از آن خوب نگه‌داری می‌کنند و پارک تمیز و پاکی است. جای خوبی است که ببینید خانواده‌های ایرانی به پیک‌نیک آمده‌اند و دانشجویان آمده‌اند درس بخوانند.»

گردشگری از سوئد به نام میراندا هم نوشته: «پارک خوبی است که با خانواده در آن قدم بزنید، به پیک‌نیک بیایید، کتابی بخوانید، اسکیت سوار شوید یا با کودکان خود بازی کنید.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان