۸ حقیقتی که دندان ‌پزشکان دوست دارند شما در مورد سفید کردن دندان ‌ها بدانید

همه‌ی ما به دنبال داشتن لبخندی زیبا هستیم، اما داشتن دندان‌های سفید و زیبا، موهبتی همگانی نیست. زیاد غصه نخورید. با بنیتا همراه شوید تا بیشتر در مورد سفید کردن دندان‌ها بدانید.

همه‌ی ما به دنبال داشتن لبخندی زیبا هستیم، اما داشتن دندان‌های سفید و زیبا، موهبتی همگانی نیست. زیاد غصه نخورید. با بنیتا همراه شوید تا بیشتر در مورد سفید کردن دندان‌ها بدانید.

 ابتدا دندان‌های خود را چک کنید

دندان پزشک

Credit: iStock/mediaphotos

قبل از اینکه یک لبخند به‌اصطلاح هالیوودی داشته باشید، بسیار مهم است که در ابتدا از سلامت دهان و دندان‌های خود مطمئن شوید.  قبل از سفید کردن دندان‌هایتان باید  مشکلات دندانی خود نظیر حفره‌های موجود بر روی دندان‌ها و یا بیماری‌های لثه‌ای را درمان کنید. دندان‌پزشکان، اغلب با مراجعینی برخورد می کنند که قبل از درمان بیماری‌های دهانی خود به دنبال سفید کردن دندان‌هایشان هستند. اگر در ابتدا این مشکلات را برطرف نکنید در هنگام عمل سفید کردن دندان‌ها با درد و حساسیت روبرو خواهید شد. برای مطالعه‌ی بیشتر به مطلب راهکارهای عملی برای تقویت لثه مراجعه کنید.

آهسته و پیوسته رفتن بهتر از شتاب کردن است

دندان پزشکی

Credit: iStock/braunS

ما انسان‌های کم‌تحملی شده‌ایم. سفید کردن دندان‌ها در یک روز، آن هم با یک دستگاه لیزر، ممکن است راحت‌ترین گزینه‌ی پیش روی ما باشد اما باید عواقب آن را نیز در نظر بگیرید. سفید کردن دندان‌ها می‌تواند موجب حساسیت شود و حتی در برخی موارد درد دندان را پدید آورد. اکثر دندان‌پزشکان از یک فلوراید مخصوص ضد حساسیت قبل از انجام عمل سفید کردن استفاده می‌کنند، اما برخی از حساسیت‌های سفید کردن دندان طبیعی هستند. به همین خاطر بهتر است این کار آهسته و پیوسته انجام شود.

سفید کردن دندان‌ها باید پیوسته باشد

سفید کردن دندان ها

Credit: iStock/izusek

سفید کردن دندان‌ها کاری است که به ممارست و دقت نیاز دارد. شما نمی‌توانید دندان‌های خود را یک‌بار سفید کنید و دیگر این کار را کنار بگذارید. درواقع شما باید بپذیرید که سفیدی دندان شما بعد از 6 ماه از بین خواهد رفت مگر اینکه مراقبت از دندان‌ها را هرماه دنبال کنید. به‌علاوه در هنگام استفاده از محصولات سفیدکننده هم نباید زیاده‌روی کرد. تحقیقات نشان داده است که چنین موادی باعث خورده شدن ذرات میکروسکوپی از مینای دندان می‌شوند. این خوردگی سبب افزایش حساسیت دندان‌ها و حتی پوسیدگی آن‌ها می‌شود.

به خوراکی‌های خود هم توجه داشته باشید

سفیدی دندان

Credit: iStock/peopleimages

برخی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها، نظیر: چای، قهوه و حتی آب‌میوه‌ها می‌توانند منجر به تغییر رنگ دندان‌های شما شوند. میزان مصرف آن‌ها را کم کنید. درعین‌حال برخی از خوراکی‌ها نظیر گل‌کلم، توت‌فرنگی، غلات و آجیل‌ها ممکن است به فرآیند سفید شدن دندان‌ها کمک کنند. مطالب سفید کردن دندان با مواد طبیعی و چه غذاهایی باعث سفید شدن دندان های شما می شوند به شما در انتخاب خوراکی‌هایتان کمک می‌کنند.

داروخانه به‌جای دندان‌پزشک

داروخانه

Credit: iStock/gradyreese

اگر به دنبال این هستید که دندان خود را فقط کمی سفید تر کنید، می‌توانید به داروخانه‌ها مراجعه کرده و از محصولات آن‌ها استفاده کنید. برای دندان‌های غیر حساس که نیازمند اندکی سفیدی هستند، محصولات داروخانه‌ای کفایت می‌کند. نوارهای سفیدکننده یا قالب‌های نوری با استفاده از یک محلول پروکسید ملایم به سفیدی دندان‌ها کمک می‌کنند.

خمیر دندان ها اثر چندان مثبتی در سفیدی ندارند

مسواک زدن

Credit: iStock/peopleimages

متأسفانه خمیرها دندان‌هایی که در تلویزیون برایسفیدی دندان تبلیغ می‌شوند قدرت چندانی در سفید کردن دندان‌ها ندارند. برخی از آن‌ها دارای ترکیبات سفیدکننده هستند، اما تأثیر و عملکرد آن‌ها به حد کفایت نیست. به‌علاوه آن‌ها ذاتاً باعث تغییر رنگ درونی دندان‌های شما نمی‌شوند. درواقع از این محصولات برای برداشتن جرم‌های سطحی ناشی از مصرف سیگار یا قهوه استفاده می‌شود. ترکیبات سفیدکننده نیز می‌توانند سبب حساسیت دندان‌ها شوند.

دندان‌های مصنوعی ممکن است سفید نشوند

دندان های مصنوعی

Credit: iStock/petunyia

دندان‌های ترمیم‌شده‌ی قدیمی در هنگام انجام عملیات سفید کردن، سفید نمی‌شوند، درنتیجه رنگ دندان‌های شما پس از انجام این فرآیند با دندان‌های ترمیم‌شده متفاوت می‌شود. اگر قصد دارید تا این دندان‌ها را به‌منظور هماهنگ شدن با سایر دندان‌ها تعویض کنید، این کار را بعد از سفید کردن دندان‌های اصلی انجام دهید.

همه‌ی لکه‌ها به‌راحتی پاک نمی‌شوند

دندان پزشک

Credit: iStock/ultramarinfoto

اگر دندان‌های شما در طول 8 سال اول زندگی در معرض فلوراید شدید قرار بگیرند، ممکن است به بیماری موسوم به «فلوروسیس» مبتلا شوند. در این بیماری لکه‌ها و رگه‌های سفیدی بر روی سطح دندان‌ها پدید می‌آید. درمان این لکه‌ها دشوار بوده و نیازمند چندین جلسه سفید کردن دندان‌ها است. اگرچه فلوروسیس موجب تغییر رنگ اندک دندان‌ها می‌شود، اما این مشکل بسیار شایع بوده و تقریباً 23 درصد از افراد بین سنین 6 تا 49 سال را به خود درگیر کرده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر