دره ای عجیب و غریب به اسم دره ستاره ها در قشم !!

دره ای عجیب و غریب به اسم دره ستاره ها در قشم !! یکشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ایران گردی,گردشگری  اطراف قشم دره فرسایشی زیبایی به نام دره ستارگان وجود داره که از جاذبه های گردشگری قشم محس ...

 اطراف قشم دره فرسایشی زیبایی به نام دره ستارگان وجود داره که از جاذبه های گردشگری قشم محسوب میشه و به خاطر شکل ظاهری عجیب و غریبش به دره ستاره ها معروفه. بومیان منطقه عقیده دارن به دلیل سقوط یک ستاره از آسمون این دره با این شکل و ظاهر عجیب به وجود اومده و چون ستاره بر اثر ضربه خیلی محکم با زمین برخورد کرده، خاک از زمین بالا اومده و به هر شکلی که بوده خشک شده. ولی درواقع به دلیل تندبادها و باران های موسمی این دره ایجاد شده. این دره که بومیان بهش ستاره افتاره یا استاره هم میگن از زیباترین و شگفت انگیزترین جلوه های فرسایش تو جزیره پهناور قشم که باعث شده گردشگرای زیادی از هر نقطه ای به این منطقه سفر کنن و دیدنی های قشم رو از نزدیک ببینن. ویژگی ها و دیدنی های ستاره افتاره باعث شده تا این دره به عنوان بخشی از ژئو پارک جزیره قشم، جزء آثار طبیعی در سازمان یونسکو به ثبت برسه. ژئو پارک جزیره قشم با آثار طبیعی و تاریخی فوق العاده زیبا، تنها ژئو پارک خاورمیانه است.

دره ستاره ها

کمی بیشتر درمورد دره ستاره ها

بومی ها شب های این دره رو زمان رفت ارواح و اشباح می دانند. گردش هوا در دره و تولید صدا باعث شده برخی از ورود به دره در هنگامه شب خودداری کنن. وجود همین داستان های خیال انگیز و شکل و شمایل صخره های این منطقه از جزیره قشم باعث شده که از دره ستاره ها یا دره ستارگان به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم نام برده شه و گردشگران جزیره در بازدید خود از جاذبه های گردشگری جزیره، بازدید این منطقه رو هم در برنامه های خودشون قرار بدن. تقریبا تمام تندیس های موجود تو این دره، خاکی و به نوعی یاد آور کلوت های کویر لوته. درست مانند کویر که می شه ستاره ها رو در دست جا داد اینجا هم به هنگام شب ستاره ها نزدیک تر به نظر می رسن. زیبایی این دره در شب هاى مهتابى، موقعی که سکوت همه جا رو فرا گرفته و آسمان و ستاره ها در نزدیکى زمین احساس مى شن، چندبرابر میشه و از بی نظیرترین دیدنی های قشم محسوب میشه.

دره ستاره ها

دره ستاره ها

آدرس دره ستاره ها

این دره، در حوالی روستای برکه خلف قرار گرفته. دره ستارگان قشم، در جاده غارهای خوربس واقع شده که باید بگیم خود غارهای خوربس و روستای برکه خلف هم از جاذبه های گردشگری قشم محسوب میشن.

دره ستاره ها

دره ستاره ها

دره ستاره ها


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان