معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)

برگزاری ۱۵۵ برنامه محوری هفته بسیج در سپاه محمد رسول الله(ص)

تهران- معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) از برگزاری ۱۵۵ برنامه محوری هفته بسیج در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ خبر داد.

برگزاری 155 برنامه محوری هفته بسیج در سپاه محمد رسول الله(ص)

به گزارش خبرنگار مهر؛ سرهنگ پاسدار کوروش فتاحی ظهر دوشنبه ضمن اعلام تسلیت و ابراز هم دردی به مناسبت فاجعه دردناک زلزله در غرب کشور؛ با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد هفته بسیج سال 1396 به تشریح برنامه های محوری و شاخص در این هفته پرداخت و گفت: هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج، از مردم در خدمت مردم» و «بسیج، مظهر مردم سالاری دینی» از 29 آبان ماه لغایت 5 آذرماه 1396 در سطح شهر تهران بزرگ برگزار خواهد شد که در این بین 155 برنامه شامل 54 برنامه محوری، 22 برنامه در عرصه اجتماعی، 63 برنامه در عرصه فرهنگی، 11 برنامه در عرصه اقتصاد مقاومتی و 5 برنامه در عرصه نظامی و آمادگی دفاعی از مهمترین برنامه ها در گرامیداشت این هفته می باشد. 

وی همچنین درخصوص زلزله دردناک غرب کشور افزود: در راستای کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور چند تیم مجهز از یگان امداد و نجات سپاه تهران بزرگ به همراه کمک های مردمی که توسط این سپاه در سطح شهر تهران جمع آوری شد به منطقه اعزام شده است. 

فتاحی ادامه داد: از دیگر برنامه های محوری سپاه تهران بزرگ در هفته بسیج اجرای اردوهای جهادی در مناطق محروم منطقه، استان و سطح کشور در زمینه های سازندگی، علمی، قرآنی - توزیع جهیزیه و سبد کالا بین محرومین شهر تهران - برگزاری جشن ازدواج آسان برای زوج های جوان در مساجد - اعطای تسهیلات به فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی و خدمات اجتماعی گردان ها در سطح محلات (ایثار اجتماعی) می باشد. 

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه تهران بزرگ تاکید کرد: علاوه بر برنامه های ذکر شده، برگزاری نمایشگاه توانمندی بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی، نمایشگاه خدمات رسانی و محرومیت زدایی و ارائه توانمندی های بسیج سازندگی و مرکز نیکوکاری دوکوهه و برگزاری نمایشگاه دستاوردها و عملکرد بسیج در محلات، سازمان ها و ادارات در دستور کار خواهد بود. همچنین همایش حافظین حجاب با حضور خواهران طلاب بسیجی، گردهمایی بزرگ حقوق دانان بسیجی تهران بزرگ، نشست فرماندهان پایگاه های علمی، نشست ها و کارگاه های پیشگیری از اعتیاد و برگزاری اردوی استکبار ستیزی به همت بسیجیان تهران برگزار خواهد شد.

فتاحی در ادامه به تشریح 22 برنامه در عرصه اجتماعی پرداخت که مهمترین آن ارائه خدمات رایگان پزشکی، طرح سرپرستی ایتام توسط بسیجیان، ملاقات از آسایشگاه سالمندان و برگزاری مراسم ازدواج 22 زوج بسیجی می باشد. همچنین برپایی خیابان هنر در سطح مناطق شهر تهران، اختتامیه جشنواره تئاتر یاران محراب و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نباء از دیگر برنامه های هنری در هفته بسیج است.  

وی همچنین از بین63 برنامه در عرصه فرهنگی به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان مکتب عشق از کتاب های دفاع مقدس، تهیه و توزیع نوشت افزار برای دانش آموزان محروم، دیدار و سرکشی از بسیجیان جانباز بالای 70%، برنامه کوهپیمایی بسیج طلاب، برگزاری مسابقه عکاسی و پوستر، اجرای تئاتر های خیابانی و برگزاری مسابقات ورزشی گوناگون اشاره کرد.  

فتاحی افزود: در عرصه اقتصاد مقاومتی که 11 برنامه در این مورد برنامه ریزی شده، می توان به برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان بسیجی، بازدید گروه های جهادی از کارآفرینان موفق و ایجاد بازارچه اقتصاد مقاومتی اشاره نمود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: از بین 5 برنامه نظامی و آمادگی دفاعی، اجرای شامگاه ویژه هفته بسیج، رزم فرهنگی در میدان ولیعصر(عج) تهران و توزیع بسته های فرهنگی از اهم برنامه ها خواهد بود. 

وی ادامه داد: در بخش برنامه های ارتقای معنویت بسیجیان، اجرای اردوی هم عهدی با شهدا، برگزاری زیارت آل یاسین و دعای ندبه و پخش آن از شبکه 5 سیما، حضور بسیجیان با لباس در نماز جمعه و اجرای طرح میز خدمت در نماز جمعه تهران توسط ادارات و سازمان ها برگزار می شود.

فتاحی در پایان افزود: نماد شکوه و حضور با عظمت بسیج در صحنه خدمات رسانی به مردم در روز 5 آذر است که تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان "شکوه مقاومت" به منظور تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان