ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ نکته ای که باید پیش از اشتغال به کار بدانید

&#۱۶۰۷;&#۱۶۰۵;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۸;&#۱۶۰۷; &#۱۷۴۰;&#۱۷۰۵; &#۱۵۸۸;&#۱۵۹۴;&#۱۶۰۴; &#۱۵۸۰;&#۱۵۸۳;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۳; &#۱۶۰۸; &#۱۷۴۰;&#۱۷۰۵; &#۱۶۰۵;&#۱۵۸۱;&#۱۷۴۰;&#۱۵۹۱; &#۱۵۸۰;&#۱۵۸۳;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۳; &#۱۶۰۷;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۰;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۶۰۸; &#۱۵۷۵;&#۱۵۷۶;&#۱۶۰۷;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵;&#۱۵۷۸; &#۱۵۸۲;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۳; &#۱۵۸۵;&#۱۵۷۵; &#۱۵۸۳;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۵;&#۱۵۸۳;

همیشه یک شغل جدید و یک محیط جدید هیجان و ابهامات خود را دارد. نباید نگران بود و باید حساب شده رفتار کرد تا بتوان در محیط جدید جایگاه بهتر و سرعت رشد بیشتری داشته باشید. برای اینکه با 10 نکته مهم پیش از شروع به کار آشنا شوید حتما ادامه مطلب را از دست ندهید.

  1. حواس تان به همکارانی که پشت سر نزدیکان شان بدگویی می کنند باشد

با اینکه گوش دادن به شایعات در مورد زندگی دیگران جالب است، اما باید از این دسته افراد دوری کنید.

اگر آنها پشت سر افراد نزدیک به خودشان صحبت می کنند، چه چیزی باعث می شود فکر کنید که درباره ی شما بدگویی نمی کنند؟

اگر می توانند درباره افرادی که با آنها زندگی می کنند بدگویی کنند، شما که یک همکار هستید که جای خود دارید!

  1. تفاوت با اراده و نادان بودن را بدانید

اکثر ما حاضریم برای اثبات توانایی های مان سخت کار کنیم. اما به چه قیمتی؟ یک شب مجبور شدم تا دیر وقت کار کنم و خانواده ام با من تماس گرفتند و خبر دادند که عمویم سکته کرده و در آی سی یو بستری است. به من خبر دادند که ممکن است تمام کند و باید برای دیدار آخر به بیمارستان بروم، اما هم زمان رئیسم از من می خواست که در شرکت بمانم و کاری را انجام دهم. درمانده شده بودم. می خواستم تا دیر وقت در شرکت بمانم و به رئیسم ثابت کنم که توانا و سخت کوش هستم. اما با خودم فکر کردم که اگر بار آخر عمویم را نبینم، خودم را نمی بخشم.

هوشمندانه تصمیم بگیرید. از بالا به شرایط نگاه کنید و آن را با دقت مد نظر قرار دهید. خیلی چیزها در زندگی مهم هستند، اما نه به اهمیت دیدار با عموی تان برای آخرین بار!

  1. بیش از حد به رئیس تان نزدیک نشوید

همانطور که قبلا اشاره کردم، همه می خواهند در محیط کار و زندگی بهترین باشند. که این امر شامل تمایل به راضی نگه داشتن همه است. اما مراقب باشید، این یک تله است!

نزدیک بودن بیش از حد به رئیس تان معمولا باعث این تفکر در آنها می شود که می توانند به هر طریقی و هر زمانی که می خواهند، از شما استفاده کنند. به شما کارهای ناخواسته برای انجام می دهند و شما را مجبور می کنند که گند کاری کارمندان دیگر را راست و ریس کنید. فقط به این دلیل که با شما راحت است.

به طور مشابه خیلی رفیق شدن با رئیس تان باعث کاهش احترام نسبت به آنها می شود. و باعث می شود که مهارت کمتری در محیط کار کسب کنید.

  1. کمتر صحبت کنید، بیشتر ملاحظه کنید

بسیاری از افراد تازه فارق تحصیل تصور می کنند که قرار است در محیط کاری نیز مانند دانشگاه دوستان صمیمی پیدا کنند. ممکن است؟ بله. اما آیا این اتفاق همیشه پیش می آید؟ خیر. با همه دوستانه برخورد کنید اما همیشه در مورد محتوی و مدت مکالمه تان احتیاط کنید. افرادی را پیدا کنید که ارزش شناختن و وقت گذاشتن دارند.

  1. همیشه نباید کوتاه بیایید

همیشه نباید تحمل کنید. صرف نظر از موقعیت سازمانی تان، به عنوان یک انسان حقوق خود را دارید. شما حق مسافرت، مرخصی، مرخصی استعلاجی، مرخصی ساعتی و استراحت دارید. همان طور که ضرب العجل ها مهم هستند، حقوق انسانی تان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. از خودتان مراقبت کنید

دنیای سازمانی پیچیده، حیله گر و بی رحم است. افرادی هستند که برای حمایت از خود دست به هر کاری می زنند. شما هم باید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال، همیشه در حضور دیگر همکاران در مورد کار صحبت کنید، همیشه ایمیل ها را کپی کاربن (Cc) کنید و تمام ایمیل های تان را نگه دارید.

  1. حواس تان به افرادی که بیش از حد با همه صمیمی هستند

یک بار کنار یک دختر نشستم که پشت سر رئیسش با یکی از همکارانش صحبت می کرد. از ادبیات رکیکی که استفاده می کرد شوکه شدم، اما موضوعی که باعث تعجب من شد، تغییر 180 درجه ای بود که با ورود رئیسش به اتاق داشت؛ لبخند زد و با صمیمیت سلام و علیک کرد!

داشتن همکاران صمیمی نعمت بزرگی است، اما در زمینه ی دوست یابی در دنیای سازمانی ساده نباشید.

  1. برای خودتان ارزش قائل شوید

به خصوص در کشور های آسیایی، تعریف از خود همیشه مفهوم منفی ای داشته و دارد، و همیشه با کلماتی مانند “تکبر”، “خودبینی” و یا حتی “گستاخ” قرین می شوند. چینی ها معتقدند که تعریف از خود، تعریف نیست! اما همیشه این قضیه درست نیست. بعضی وقت ها تنها چیزی که برای ارتقا نیاز دارید، تعریف از خود است. موضوعی که هنگام صحبت با همکارانم در مورد سیستم خود ارزیابی متوجه شدم، این است که خانم ها معمولا به خودشان امتیاز متوسط و یا زیر متوسط می دهند، در حالی که هنگام امتیاز دهی، مردان بدون تعلل به خود امتیاز عالی می دهند. این موضوع ممکن است دلیل ارتقای بیشتر مردان نسبت به زنان باشد.

بدانید که اگر به رئیس تان بگویید چقدر عالی و سخت کوش هستید، اصلا ایرادی ندارد.

  1. نسبت به زود ترک کردن کار احساس بدی نداشته باشید

این موضوع فقط هنگامی صادق است که کارمند موثر و مفیدی باشید. برخی افراد و خصوصا در کشورهای آسیایی، سخت کوشی با اضافه کاری متقارن است. این امر ممکن است برای کارهای دستی که اضافه کاری، واقعاً به معنی بیشتر کار کردن و محصول بیشتر است. اما معمولا ساعت کاری زیاد برابر سخت کوشی نیست. یک همکار داشتم که هر روز اضافه کاری می کرد. وقتی که بیشتر با هم کار کردیم، متوجه شدم که دلیل اضافه کاری زیادش، کاهلی در طول روز بود، نه سخت کوشی.

پس اگر موثر کار می کنید و طی ساعات کاری، وظایف تان را انجام می دهید، به موقع دفترتان را ترک کنید.

در نهایت به دلیل اینکه کار تان را مرتبا و کامل تحویل می دهید، هیچ کس نمی تواند به شما خرده بگیرد. اجازه دهید نتیجه ی کارتان نمایشگر تلاش تان باشد.

  1. برای خودتان کار کنید، نه رئیس تان

کار کنید به دلیل اینکه تغذیه تان می کند (هم از نظر ذهنی و هم از نظر روحی). کار کنید به دلیل اینکه شما را به آرزو هایتان نزدیک می کند. کار کنید به دلیل اینکه کارتان را دوست دارید، نه به این دلیل که باید کارهایی را برای رؤسایتان انجام دهید.

خیلی از تازه فارق التحصیل ها در محیط کار، اگر محبت رئیس شان را با حجم بالای کار پاسخ ندهند، احساس گناه می کنند.

اما واقعیت این است که رؤسای تان بالاخره روزی نا امیدتان می کنند. اگر برای خودتان کار کنید، اگر این اتفاق بیفتد، ناراحت نمی شوید، چرا که شغل تان نه تنها شما را خوشحال، بلکه به آرزوهای تان نزدیک تان می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان