ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ پرنده ی خوش رنگ

10 پرنده ی خوش رنگ

اکثر مرد ها هنگامی که از خواب بیدار می شوند یا برای مهمانی های عصرانه، زیاد به خود نمی رسند؛ چرا که شخصیت فوق العاده شان، توجه هر کسی را جلب می کند.

اما در مورد پرنده ها، ظاهر و باطن یکی است. هنگامی که صحبت از پرهای زینتی به میان می آید، جذابیت نیروی محرکه ی بزرگی است، پس زیاد هم عجیب نیست که بسیاری از پرنده های نر بسیار تماشایی هستند.

در مقابل پرنده های ماده ساده تر هستند. با این وجود دلیل این اختلاف جنسیتی بسیار منطقی است: تا ماده ها بتوانند در مقابل حملات احتمالی استتار کنند.

در ادامه ی مقاله تصویر این مردهای جذاب را ببینید.


مقاله ی مرتبط: ۱۰ عدد از قدیمی ترین درخت های دنیا را ببینید، شاید یکی از این پرنده های زیبا روی آنها باشد!!

1-اردک ماندارین

The-Mandarin-Duck

نر بالغ به طور بسیار برجسته و غیرقابل انکاری رنگی هستند. این پرنده ها در روسیه، چین، ژاپن، آمریکا و انگلیس یافت می شوند. اردک های ماندارین یکی از معدود گونه های اردک هستند که شکار نمی شوند، زیرا گوشت شان به اندازه ی ظاهر زیبای شان فوق العاده نیست.

2-طاووس هندی

Indian-Peacocks

طاووس نر پرهای رنگی زیبایی دارد تا بتواند با هر تعداد ممکن طاووس ماده جفت گیری کند، البته نه بیشتر از 4 تا! پرهای پرطراوت و مرتعش­شان نشانه ی سلامت، رقص و حرکت دمش نشانه ی قدرت است و آواز رسایش طاووس های ماده را از موقعیتش آگاه می سازد.

3-قرقاول طلایی

golden-pheasant-2-wide

قرقاول های طلایی پرنده های محجوبی هستند و در طول روز در جنگل های عمیق و درختستان ها پنهان می شوند و شب را در بالای درخت های بسیار مرتفع به سر می برند. با اینکه پرهای نر این پرنده دارای رنگ های بسیار و زیبایی است، به دلیل طبیعت محجوب­شان، دیدن آنها بسیار دشوار است.


مقاله ی مرتبط: در دنیای عجیب و زیبایی زندگی می کنیم،گرانترین مواد و کالاهای روی زمین را نیز ببینید تا ببینید که چند تا از اقلام آن ایرانی هستند!!

4-بلوبرد کوهی (پرنده ی آبی)

Mountain-Bluebird

این ها پرنده های رسمی ایالت نوادای آمریکا هستند. محیط ایده آل زندگی شان، دشت های مرتفع با درختان و بوته های پراکنده است. نر های این پرنده دارای رنگ آبی آسمانی درخشان هستند.

5-کاردینال شمالی

Northern-Cardinal

کاردینال های نر تماما قرمز درخشان، با نوک متمایل به قرمز و صورت مشکی هستند. این پرنده های معمولا به صورت خم شده با دم رو به پایین می نشینند. این پرنده ها در جنوب کانادا، شرق آمریکا و هاوایی یافت می شوند. این پرنده ها نوک به نوک به جفت ماده شان غذا می دهند.

6-شنل منقش

Painted-Bunting

نرهای این پرنده معمولا به عنوان زیباترین پرنده های آمریکای شمالی شناخته می شوند. نرهای این پرنده از حیوانات خانگی پرطرفدار بودند، اما اکنون به دلیل خطر انقراض، نگه داری این پرنده ها در منزل غیرقانونی است.


مقاله ی مرتبط: می خواهید این مقاله را برای دوستان تان تعریف کنید اما می ترسید یادتان نماند که کدام آبی بود کدام خجالتی؟ مقاله ی چگونه درهنگام خواندن، مطالب را بهتر به خاطر بسپاریم؟ را بخوانید!!

7-سهره ی آمریکایی

American_Goldfinch_male

این پرنده هم چنین به نام سهره ی شرقی و قناری وحشی شناخته می شود. هنگامی که فصل جفت گیری این پرنده ها فرا می رسد، پرهای فوق العاده شان را نشان و مانورهای هوایی خیال انگیز انجام می دهند. و اگر این میزان جذابیت توجه جفت را جلب نکند، شروع به آواز می کنند.

8-سهره ی گولدیان (Gouldian)

Gouldian-Finch

هر دو جنس این پرنده دارای رنگ های درخشان هستند، اما ماده ها رنگ های کمتری دارند. این سهره ها هم دارای سر قرمز و هم مشکی هستند، و سر قرمز ها عصبی و خشن تر هستند. این پرنده ها در شمال استرالیا یافت می شوند و به خصوص به درختستان های استوایی علاقه دارند.


مقاله ی مرتبط: ۲۰ موجود با رنگ‌های عجیب.

9-شاه طوطی

King-Parrot

به دلیل علاقه این پرنده ها به رطوبت و جنگل های عمیق، محیط زندگی شاه طوطی در استرالیا یافت می شود. نر این پرنده ها دارای ظاهر آتشین با پرها و پشت سبز هستند. اگر دست پرورده باشند، حیوانات خانگی خوبی هستند.


مقاله ی مرتبط: می خواهید وسایل تان را جمع کنید و بروید این پرنده ها را ببینید، اما نمی دانید چه جور چمدانی با خود ببرید که علاوه بر وسایل و سوغاتی ها یکی از این پرنده ها نیز در آن جا شود؟ راهنمای جامع خرید چمدان، ساک، و کیف : با دنیای چمدان و ساک آشنا شوید را مطالعه کنید!!

10-پرنده ی بهشتی

Birds-of-Paradise

محل زندگی این پرنده های استوایی بیشتر در گینه ی نو و جزایر اطرافش است. نرها دارای پرهای زیبا و لرزان و دم فوق العاده کشیده ای است. هنگام جفت گیری نیز پرنده های کمرویی هستند. شروع به رقص، گرفتن حالات بدنی ظریف و خلاصه همه جوره جلب توجه ماده، می کنند.

نوشته شده توسط: مینا داودی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان