پس از طلاق: ۸ نکته برای بازسازی خود

پس از طلاق: 8 نکته برای بازسازی خود

 

تمام شد. برگه های طلاق را امضا کردید، و رابطه ای که با کلی امید و آرزو وارد آن شدید رسما از بین رفت.

ماجرای طلاق هر کسی متفاوت است. شاید چند دهه متاهل بودید، شاید یکی دو سال. شاید بچه داشته باشید، شاید نه. شاید طلاق ایده ی خودتان بود و شاید ایده ی والدین تان، یا شاید هر دوی تان تصمیم گرفتید که جدایی بهترین کار است. شاید راحت شدید، یا شاید دل شکسته اید؛ یا یک مقدار از هر دو.

اما هر جور که به اینجا رسیده اید، سوال این است که از اینجا کجا بروید؟ و چگونه خودتان را به عنوان یک فرد تازه مجرد بیابید؟ زندگی جدیدتان چگونه خواهد بود و چگونه به آن سمت حرکت کنید؟

هیچکس با فکر “حتما یک روز طلاق می گیرم!” ازدواج نمی کند.

8 تا از قدم های اول را برای تان جمع آوری نموده ایم:

  1. جلوی ناراحتی تان را نگیرید

هیچکس با فکر “حتما یک روز طلاق می گیرم!” ازدواج نمی کند. حتی اگر با گذشت زمان از یکدیگر دور شوید، یا طلاق خواست خودتان بوده، طلاق هم چنان نشان دهنده ی از دست دادن است.

فلورنس فالک، دکتر روانشناس می گوید: “تجربه ی ازدواج و طلاق تان هر چه بوده باشد، بازهم احساساتی وجود دارد که برای شان ناراحت شوید. ممکن است از آنچه انجام داده یا نداده اید احساس افسوس نمایید، یا فکر کنید که چه اشتباهی انجام دادید. با این احساسات دوئل نکنید، با آنها رو به رو شوید. چیزی که از دست رفته، از دست رفته! فضای خالی ای به وجود آمده که قبلا چیزی هر چقدر ناخوشایند، آن را پر می کرده.”


مقالات مرتبط: نکات جالب درباره ی طلاق


o-MAN-UPSET-facebook

 

  1. با احساسات تان رو به رو شوید

دکتر رابرت آلبرتی توصیه می کند که بار سنگین رابطه ی قبلی را به زندگی جدیدتان وارد نکنید. راهی برای رو به رویی با احساسات باقی مانده از وفات ازدواجتان بیابید.

این به معنی بازگویی احساسات تان به یک مشاور یا تمرکز احساسات تان روی فعالیت سالمی که از آن لذت می برید، است. دکتر آلبرتی می گوید: “جارو کردن این احساسات زیر فرش کار عادی ای است، اما باید با آنها رو به رو شوید، در غیر این صورت زندگی رو به جلوی تان را آلوده می کنند.”

اگر می بینید که در مقابل فکر مشاوره مقاومت می کنید، باید مد نظر داشته باشید که مشاوره به معنی مشکل دار و یا بحرانی بودن تان نیست. می توانید راهی به سوی زندگی بهتر با کسی که هیچ اولویت غیر از شما ندارد.


مقالات مرتبط: یک نفر در سایه! گجت‌ها چه بر سر روابط شما می‌آورند؟ گاهی هم این وسیله های دردسرساز را کنار بیندازید.


  1. یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید

ممکن است این جمله خیلی کلیشه ای باشد. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد پس از طلاق احساس نفی خود می کنند.

دکتر آلبرتی می گوید: “ممکن فکر کنید که مشکلی دارید که رابطه تان خوب پیش نرفت. باید روی افزایش اعتماد به نفس و باور به خود و توانایی اعتقاد به ارزش خودتان کار کنید.”

Self-Love

  1. خود سابق تان را کشف کنید

مخصوصا اگر مدت طولانی متاهل بودید، ممکن است که بسیاری از تفریحات دوران مجردی تان را کنار گذاشته باشید چون با زندگی متاهلی تان تطابق نداشت.

شاید شما عاشق بیرون رفتن بودید و همسرتان اهل خانه نشستن بود. شاید همیشه عاشق تئاتر رفتن بودید و شوهرتان از آن متنفّر بود.

دکتر آلبرتی می پرسد: “تفریحات و فعالیت های تان پیش از ازدواج چه بود؟ به خاطر رابطه از چه چیزهایی گذشتید؟”


مقالات مرتبط: ممکن است بخواهید بعد از طلاق به حرفه ای مشغول شوید،۱۰ نکته ای که باید پیش از اشتغال به کار بدانید را مطالعه نمایید.


Valley

  1. جنبه های جدید خودتان را کشف کنید

دوران تعیین کننده ی طلاق، هرچه سخت و طاقت فرسا باشد، دارای یک مزیت است: همه چیز را کنار بگذاریم و از نو شروع کنیم.

شاید به کوچکی کوتاه کردن مو پس از مدت زیادی داشتن موی بلند باشد. شاید امتحان کردن یک ورزش جدید، انتخاب رستوران یا پاتوق جدید، یا ادامه تحصیل باشد. شاید به این نتیجه برسید که می خواهید در یک شهر دیگر زندگی کنید با اصلا یک سال خارج از کشور زندگی کنید.

البته نمی توانید بی گدار به آب بزنید و احتیاط را کنار بگذارید. ممکن است دغدغه های زیادی داشته باشید؛ بچه (اگر فرزند داشته باشید)، شغل و محدودیت مالی (که ممکن است به دلیل طلاق شدید تر هم شده باشد).


مقالات مرتبط: می توانید ورزش را نیز آغاز نمایید، ببینید چه کلاس فیتنس یا ورزشی برای‌تان مناسب است؟ یا دلیل محبوبیت ایروبیک را کشف کنید!


  1. جرئت تنهایی داشته باشید

تنها بودن به معنی منزوی بودن و ندیدن دیگران نیست. فقط به معنی زوج نبودن است. جامعه ی امروزی نیز بیشتر از چند دهه ی پیش مجرد بودن را قبول می کند. دکتر فالک می گوید: “افراد مجرد زیادی در جامعه هستند، که به معنی موقعیت های اجتماعی بیشمار است، موقعیت های یافتن دوستان جدید و ورود به گروه های جدید با علایق مشترک. معمولا بعد اجتماعی طلاق بسیار غنی است.

Développez-votre-potentiel

  1. رابطه های انتقالی را مد نظر قرار دهید

منظور رابطه های جایگزین نیست. منظور ایجاد روابط جدید (هر گاه که آماده بودید) بیرون از منطقه ی امن تان، بدون فکر کردن به دوام و آینده ی رابطه است.


مقالات مرتبط: حالا که خودتان تنهایی هستید، می بایست مسائل مالی را به تنهای مدیریت نمایید: پولتان را در جایی خرج کنید که بیشتر وقت تان را آنجا می گذرانید و چطور از پول خود لذت ببرید؟


  1. نقش های جدیدتان را بپذیرید

به خصوص اگر مدت زیادی متاهل بودید، احتمالا برخی وظایف را همسرتان انجام می داد و برخی دیگر را شما. حالا همه چیز به عهده ی شماست. و اصراری هم نیست که به نحو احسن انجام شود، اما مشکلی نیست.

Working-Dads

دکتر آلبرتی می گوید: “اگر همیشه همسرتان مسئول پول (کسب، مدیریت و سرمایه گذاری اش) بوده، یکباره به قلمرو جدید یادگیری و مسئولیت وارد می شوید. رو به رویی با این مسئولیت ها باور به توانایی های تان را افزایش می دهد.”

لازم نیست همه کاری را خودتان انجام دهید. دنبال کمک بگردید.

آلبرت هم چنین می گوید: “حتی اگر اشتباه کنید هم می توانید از آن تجربه درس بیاموزید، مانند پرداختن پول زیاد بابت یک ماشین. اشتباهات بهتان دروس زندگی می آموزند.”

نوشته شده توسط: مینا داودی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر