خوراکی های قند دار به ظاهر سالم

خوراکی های قند دار به ظاهر سالم

به غیر از کیک تولد یا شکلاتی که هر از گاهی می خورید، دوست دارید فکر کنید اکثر مواقع تغذیه ی سالم دارید. اما قند تنها در خوراکی های واضح مانند کیک یزدی یا شکلات وجود ندارد. در واقع برخی از مواد مغذی به قدری قند دارند که جوابگوی یک ماه شیرین خوردن هستند.

در این مقاله بعضی از مواد غذایی موذی را به شما معرفی می کنیم.

ماست

01-05-ATT-greek-yogurt-ftr

وقتی صحبت از قند است، ماست یک مشت پر از آن است. بعضی از مدل های ماست حتی بیشتر از یک شیرینی دانمارکی قند دارند، و به خصوص مارک های کم چرب و طعم دار، می توانند دارای 28 گرم قند در هر وعده باشند. البته این امر بدین معنی نیست که می بایست ماست را از رژیم غذایی مان حذف کنیم. هنگام خرید از مدل های طعم دار یا کم چرب اجتناب کنید چرا که این مدل ها از ماست معمولی قند بیشتری دارند.


مقالات مرتبط: خوراکی های سرطان زا و ۱۰ نشانه برای کمبود ویتامین دی!


نوشیدنی های ورزشی و آبمیوه

sportsdrinks

پیش از نوشیدن نوشیدنی های ورزشی برای خنک کردن گلوی تان، تامل کنید. طبق دانشگاه هاروارد، تنها یکی از این نوشیدنی ها حاوی 5 قاشق چای خوری شکر است. آب پرتقال که با داشتن 10 قاشق چای خوری شکر، بدتر است. دفعه بعد که به باشگاه یا ورزش رفتید، تشنگی تان را با آب برطرف کنید.

 


سالاد

cpks-provencal-salad

تا وقتی که سالاد سرشار از سبزیجات مختلف باشد، برای تان مفید است، اما چیزی که روی آن می ریزید، شکر زیادی به آن اضافه می کند. و از آنجایی که چربی با قند جایگزین می شود، اغلب این گزینه ی مثلا سالم و کم چرب، بدترین انتخاب است. دو قاشق غذاخوری چاشنی ایتالیایی حاوی 2 گرم، سس هزار جزیره و فرانسوی کم چرب، حاوی 6 گرم قند هستند.

 


کچاپ

sos-ketch-up

با ایک که به عنوان یک ماده ی غذایی سالم شناخته نمی شود، اضافه نمودن مقدار کمی از آن به غذای تان آن قدرها هم که فکر می کنید بی ضرر نیست. تنها یک قاشق غذاخوری از این چاشنی حاوی یک قاشق چای خوری قند می باشد که یک ششم میزان مجاز روزانه ی هر فرد است.

 

نوشته شده توسط: مینا داودی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان