تپه های مریخی؛ تونل نمکی عجیب غریب!

تپه های مریخی؛ تونل نمکی عجیب غریب! سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - دانستنی ها,مقالات آموزشی یکی از انواع تورهای گردشگری که در حال حاضر طرفداران خاص خود را دارد تورهای طبیعت گردی است همواره دوستد ...

یکی از انواع تورهای گردشگری که در حال حاضر طرفداران خاص خود را دارد تورهای طبیعت گردی است همواره دوستداران طبیعت از گشت و گذار در طبیعت لذت می برند از همین رو آژانس های مسافرتی یا مجری های تورهای گردشگری به فکر راه اندازی انواع تورهای طبیعت گردی افتاده اند البته نه تها در ایران بلکه در خارج از کشور این پدید ه به عنوان پدیده اکوتوریسم (بوم گردی)در سال های اخیر به وجود آمده است .تور طبیعت گردی نیز همانند سایر تورهای مسافرتی جذابیت های خاص خود را دارد در حال حاضر سایت همگردی به عنوان پرتالی جامع و کامل انواع تورهای گردش در طبیعت را برگزار می کند دوستداران این تورها می توانند با مراجعه به سایت همگردی از میان تورهای یک روزه یا چند روزه که در مکان های مختلف کشور که از نظر طبیعی بکر می باشند برگزار شده است ,انتخاب کنند ,

به طور مثال تور طبیعتگردی در جنگل یا تور طبیعت گردی در کوهستان و ... برگزار می شود اشخاصی که به این تورها می روند از دیدن مناظر بکر و دست نخورده طبیعت زیبا لذت می برند و به عنوان یکی از مسافران طبیعت با طبیعت دوستی می کنند قطعا این نوع تورها نسبت به سایر تورهای مسافرتی لذت بخش تر است زیرا به جای گردش در یک مکان بسته همانند بازار یا مرکز تجاری یا رستوران و ... در طبیعت به گردش می پردازید .در حال حاضر انواع تورهای طبیعتگردی برای انتخاب به مسافران پیشنهاد می شود تورهای مختلف از شمال تا جنوب کشور ,از جنگل تا کوهستان های بلند و زیبا به طوری که این تنوع مکانی بسیار است از همین رو ما در این سایت به اکثر این مکان ها اشاره نموده ایم که می توانید مشاهده کنید در این متن به یکی از این مناطق زیبا و معروف اشاره شده است ,منطقه ی تپه های مریخی تا تونل نمکی.

تپه های مریخی تا تونل نمکی

تپه های مریخی در حدفاصل شهر ایوانکی و گرمسار قرار دارد , طبیعت این منطقه، آرام و بکر و با شکوه است و خیلی راحت می توانید خودتان را در زیبایی ساده اش  گم کنید, هنگامی که پا به محل این تپه ها می گذارید و آرام آرام شروع به صعود از آنها می کنید و به منظره ی خیره کننده ای که رنگ های سرخ و زرد و افق های باز ِ دور دست خلق کرده اند نگاه می کنید،به این نتیجه می رسید که به دلیل این زیبایی و سرخ رنگی نام این تپه ها ,تپه های مریخی می باشد به عبارتی دیگر تپه های مریخی,  یک عارضه زیبا و دیدنی زمین شناختی است که به خاطر جنس خاک ، وجود نمک و فرسایش آبی ایجاد شده و مختص مناطق کویری و نیمه کویری میباشد.

روستای پاده، از توابع بخش آرادان شهرستان گرمسار، است و در 16 کیلومتری گرمسار، قرار دارد, ارتفاع این روستا از سطح دریا 840 متر است, روستای پاده، در منطقه کویری استقرار یافته و می توان گفت اقلیمی نیمه بیابانی دارد آب و هوای آن در تابستان گرم و در زمستان سرد است. این روستا ، یکی از روستاهای قدیمی استان سمنان است و نام اصلی این روستا درگذشته پایین ده بود که به مرور به پاده تبدیل شده است , در این روستا قلعه ای قدیمی نیز وجود دارد, قلعه پاده  در میان روستا قرار دارد و از آثار تاریخی روستا است که قدمتی طولانی دارد, تاریخ بنای قلعه پاده، به پیش از اسلام می رسد.

سفر به روستای پاده و تپه های مریخی

سفر به روستای پاده و تپه های مریخی ، سفری به دل طبیعت و تاریخ مناطق نیمه بیابانی ایران است. این سفر می تواند دو شکل خاص و نسبتا جدای از هم در اکوتوریسم یا بوم گردی را شامل شود. تپه های مریخی در کنار تونل ها و تپه های نمکی با لایه های زیبای رنگی شان، مقصدی مناسب برای اجرای برنامه های طبیعتگردی است و روستای پاده نیز می تواند محلی مناسب برای برگزاری تورهای طبیعتگردی باشد اشخاصی که به طبیعت علاقه خاصی دارند می توانند در این تور شرکت کنند و طبیعت زیبای این تپه های سرخ را از دیدن مشاهده کنند و لذت ببرند .


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر