خواص آب انار سلامتی شما را تضمین می‌کند

انار یکی از میوه بهشتی است که فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد. از قدیم دانه‌های انار، آب انار و حتی پوست آن در طب سنتی استفاده می‌شده است

خواص آب انار سلامتی شما را تضمین می‌کند

انار یکی از میوه بهشتی است که فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد. از قدیم دانه‌های انار، آب انار و حتی پوست آن در طب سنتی استفاده می‌شده است. این میوه زیبای پاییزی را دریابید و حتما نوشیدن یک لیوان آب آن را در برنامه خورد و خوراکتان قرار دهید. اگر از خواص آب انار آگاه شوید مطمئنا خودتان را از نوشیدنش محروم نخواهید کرد. با روزچین و یکی از بهترین نوشیدنی‌های پاییزی همراه باشید.

آب انار یکی از نوشیدنی‌های دلچسبی است که خوردن آن باعث طراوت و شادابی می‌شود. پیشتر با هم خواص انار را بررسی کرده بودیم، در ادامه به برخی از خواص شگفت‌انگیز آب انار اشاره می‌کنیم.

خواص آب انار

انار منبع غنی آنتی اکسیدان‌ها

آب انار در مقایسه با سایر آبمیوه‌ها آنتی اکسیدان‌ بیشتری دارد. قرمزی انار به دلیل وجود پلی‌فنول‌های موجود در آن است که آنتی‌ اکسیدان‌هایی قوی هستند. یکی از خواص آب انار این است که آنتی اکسیدان‌های آن رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند و همچنین مانع آسیب دیدن سلول‌ها و کاهش التهاب می‌شوند.

خواص آب انار برای دستگاه گوارش

نوشیدن آب انار دستگاه گوارش شما را تقویت می‌کند. اگر کسی به التهاب روده مبتلا باشد نوشیدن آب انار باعث کاهش این التهاب می‌شود. افرادی که به بیماری یا دچارند می‌توانند با نوشیدن آب انار به روند بهبودشان کمک کنند.

آب انار منبع ویتامین ث

یکی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن ویتامین ث است. اگر شما آب یک انار را بنوشید، 40 درصد نیاز روزانه بدنتان به ویتامین ث را تامین کرده‌اید. البته فراموش نکنید که این خاصیت فقط درباره آب انار تازه صدق می‌کند. این آبمیوه خوش‌طعم علاوه بر ویتامین ث، سرشار از ویتامین E و منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین K و اسید فولیک است.

خواص آب انار

پیشگیری از سرطان با آب انار

بر اساس تحقیقات انجام شده آب انار به توقف رشد سلول‌های سرطان پروستات کمک کند. همچنین آب این میوه  حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام است که در پیشگیری از ابتلا به سرطان به ویژه سرطان پوست و سینه بسیار موثر است.

آلزایمر و آب انار

یکی دیگر از خواص آب انار این است که از قدرت ذهنی انسان محافظت می‌کند. اگر در اطرافتان فردی وجود دارد که مبتلا به آلزایمر است، به او توصیه کنید آب انار بنوشد تا پیشرفت بیماری‌اش کند شود. با نوشیدن آب انار از حافظه‌تان مراقبت کنید. نوشیدن آب انار باعث افزایش توان یادگیری شما نیز خواهد شد.

قلبی سالم و قوی با آب انار

اگر دوست دارید در برابر فشارهای وارد شده بر قلبتان از آن محافظت کنید، حتما آب انار بنوشید. آب این میوه بهشتی محافظ قلب و رگ‌هاست. یکی از خواص آب انار این است که باعث بهبود جریان خون می‌شود. آب انار مانع سفت شدن رگها نیز هست. خواص آنتی اکسیدانی انار، از ایجاد کلسترول بد پیشگیری می‌کند و سرخرگ‌ها را تمیز نگه می‌دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را پایین می‌آورد.

🔔 البته به خاطر داشته باشید که انار در برابر داروهای کاهنده کلسترول و فشار خون مانند استاتین‌ها واکنش منفی نشان می‌دهد.

خواص آب انار

ضد ویروس طبیعی

آب انار به دلیل تاثیرات آنتی باکتریال و ضد ویروسی می‌تواند از بروز بیماری‌ها پیشگیری و با آلودگی‌ها مقابله کند. به همین خاطر از انار در درمان سرماخوردگی که یکی از بیماری‌های شایع فصل پاییز است، استفاده می‌شود.

خواص آب انار برای دیابت

از قدیم در خاورمیانه انار داروی سنتی برای درمان دیابت بوده است. در حال حاضر درباره تاثیر قطعی آب انار در درمان دیابت نمی‌توان سخن گفت، اما آب انار می‌تواند به کاهش مقاومت انسولین و پایین آمدن قند خون کمک کند.

برخی از محققان نیز به خواص آب انار برای بیماران کلیوی و کاهش استرس، کمک به آب کردن چربی‌های اطراف معده و شکم و تقویت قوای جنسی اشاره کرده‌اند.

اگر خدای نکرده هرگونه بیماری خاص و یا حساسیت غذایی دارید حتما درباره نوشیدن آب انار با پزشک معالجتان مشورت کنید. سلامت و با نشاط باشید 🌺🍷🌼

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان