نگاهی به گرندپری ژاپن

سوزوکا (Suzuka) نام یکی از شهرهای ژاپن است. این شهر پیستی به نام Suzuka International Racing Course دارد تا هر ساله میزبان مسابقات فرمول‌یک در ژاپن باشد. پیشینه‌ی مسابقات گرندپری ژاپن در سوزوکا به سال ۱۹۸۷ میلادی یعنی درست به ۳۰ سال پیش برمی‌گردد.

نگاهی به گرندپری ژاپن
نگاهی به گرندپری ژاپن

سوزوکا (Suzuka) نام یکی از شهرهای ژاپن است. این شهر پیستی به نام Suzuka International Racing Course دارد تا هر ساله میزبان مسابقات فرمول‌یک در ژاپن باشد. پیشینه‌ی مسابقات گرندپری ژاپن در سوزوکا به سال 1987 میلادی یعنی درست به 30 سال پیش برمی‌گردد.

پیست بین‌المللی سوزوکا 5٫807 کیلومتر طول دارد که شرکت‌کنندگان برای به پایان رساندن این مسابقه باید 51 بار دور این پیست بزنند. بنابراین با درنظر گرفتن طول پیست و تعداد دور، رانندگان مسافتی معادل 307٫471 کیلومتر را در این مسابقه طی خواهند کرد. بهترین زمان‌گیری این پیست در دست راننده‌ی تیم فراری، کیمی رایکنن است. او توانست در سال 2005 ظرف یک دقیقه و 31 ثانیه و 540 هزارم ثانیه دور این پیست بزند. در ادامه می‌توانید عکس این پیست را ببینید:

امروز شانزدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک برگزار شد. نتیجه‌ی این مسابقه در مطلبی جدا برایتان منتشر می‌شود. مرحله بعدی مسابقات فرمول یک در تاریخ 30 مهر در آمریکا برگزار می‌شود.

شما طرفدار کدام‌یک از تیم‌های فرمول یک هستید؟

4+
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان