چگونه می‌توانید هم گیک و هم شیک باشید؟ (برای مردان)

جوان هزاره سوم چگونه لباس می‌پوشد؟ در دنیای مد چگونه می‌توانید هم گیک باشید و هم شیک؟ گیک شیک (Geek Chic) استایل نامتعارف و شیک افراد اهل تکنولوژی و مد، استایلی خاص و ریترو است که امروزه در میان هنرمندان زیادی محبوب شده است. اگر راهنمای جامعی از این استایل می‌خواهید، درادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید.

جوان هزاره سوم چگونه لباس می‌پوشد؟ در دنیای مد چگونه می‌توانید هم گیک باشید و هم شیک؟ گیک شیک (Geek Chic) استایل نامتعارف و شیک افراد اهل تکنولوژی و مد، استایلی خاص و ریترو است که امروزه در میان هنرمندان زیادی محبوب شده است. اگر راهنمای جامعی از این استایل می‌خواهید، درادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید.

تیشرت مناسب بپوشید

geek

از هر رنگی، ولی ترجیحاً طرح چاپی مرتبط با استایل گیکی داشته باشد. شخصیت‌های کتاب‌های کمیک، علوم ریاضی، طنزهای کامپیوتری، کارتون‌های فانتزی و علمی تخیلی، فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های ویدئویی. تیشرت‌های ساده برای پوشیدن روی دیگر لباس‌ها خیلی مناسبند. مثلا می‌توانید یک تیشرت با رنگی زنده روی یک بلوز آستین بلند راه‌راه بپوشید یا اگر ترجیح می‌دهید ساده تر باشید، می‌توانید زیر پیراهن‌های طرح‌دار، تیشرت سفید ساده بپوشید.

یک عینک فریم‌دار خوش استایل بخرید

image3xxl

به همین سادگی! عینک‌های بزرگ بهترند، اما حواستان باشد که خوب روی صورتتان بنشیند.

آستین بلندها یا آستین‌های سه ربع به تنهایی یا برای پوشیدن زیر تیشرت مناسبند

geek

طرح راه‌راه می‌تواند گزینه خوبی باشد. سعی کنید بیش از حد به هماهنگ کردن رنگ‌ها سخت نگیرید، چون اینجا هدف بی‌ربطی رنگ‌هاست! پولوشرت‌ها را روی بلوزهای آستین بلند یا زیر ژاکت بپوشید. سعی کنید حتما فیت و اندازه باشند که مدرن و امروزی به نظر برسید. یک تیشرت گشاد و آزاد اصلاً شیک نیست. می‌توانید رنگ‌های مختلف تیشرت یقه گرد را برای ژاکت هایتان تهیه کنید، که خوش تیپ بودنتان تکمیل شود. همین‌طور تیشرت‌های یقه‌هفت طرح‌دار هم استایل خاص خودشان را دارند.

پیراهن‌های آستین بلند هم اضافه کنید

geek

می‌توانید از رنگ‌های شاد و زنده مثل قرمز، زرد، فیروزه‌ای و … استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند پیراهن با طرح‌های عجیب و متفاوت بگیرید. برای پیراهن‌های آستین کوتاه می‌توانید خلاق‌تر باشید. از بین طرح‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، چهارخانه پرطرفدارترین است. یا متفاوت باشید و بته‌جقه بپوشید. با این طرح‌ها هم استایل را حفظ کردید هم سریع‌تر به چشم می‌آیید.

سوئیشرت زیپی کلاه‌دار از نمادهای اصلی این استایل است

geek

سراغ هر رنگی با طرح‌های هندسی، راه‌راه و متفاوت بروید . همچنین برای هوای سرد، این سوئیشرت‌ها انتخاب مناسبی برای پوشیدن روی لباس‌های ساده خواهند بود.

پلیورها همیشه در این استایل رایجند

geek

چند رنگ از آن‌ها تهیه کنید تا برای ست کردن گزینه‎های زیادی داشته باشید. از پلیورهای یقه‌هفت ساده برای پوشیدن روی پیراهن‌های چهارخانه استفاده کنید. طرح های راه‌راه و لوزی لوزی اسکاتلندی (اسکاچ خودمان) برای سوئیشرت‌های آستین حلقه‌ای خیلی مناسبند. سوئیشرت‌های راه‌راه خیلی محبوبند. راه‌راه مشکی و سفید، مشکی و قرمز، آبی و سبز، … .سوئیشرت اسکاچ با شلوار جین جذب ظاهری شیک و کلاسیک می‌سازد.

ژاکت، انتخابی شیک و مدرن است

geek

با این‌که کم طرفدار است و مورد‌پسند خیلی از خانم‌ها نیست، اما برای این استایل خیلی مناسب است. یادتان باشد ژاکت‌ها استایلی اتوکشیده دارند ولی همیشه شیک و به‌روزند. انتخاب خیلی راحت است: فیت و ساده. رنگ‌های متنوعی تهیه کنید تا با پولوشرت‌ها و تیشرت‌های یقه‌گرد ساده خود ست کنید.

شلوار جین جزء اصلی بسیاری از سبک‌ها از جمله گیک شیک است

geek

در این استایل شلوارهای جذب و اسلیم فیت بهترین انتخاب هستند. برای جین‌های راسته، جدا از آبی و مشکی همیشگی، از خانواده قهوه‌ای و خاکستری استفاده کنید. شلوار جین اسلیم فیت قرمز گزینه خوبی‌ست. با جین‌های جذب مشکی همیشه جذابتر به نظر می‌رسید. اما کسانی که اندام پری دارند بهتر است از جین‌های راسته استفاده کنند. به جز مشکی، از رنگ‌های دیگر هم غافل نشوید. آبی روشن، قرمز، بنفش و…. اگر نگاهی به فروشگاه‌های اطراف بیاندازید، انتخاب‌های خوبی مانند چهارخانه بنفش، زرشکی، فیروزه‌ای، … پیدا خواهید کرد. رنگ‌های عجیب و غیرمعمول با هر مدل و برشی برای این استایل مناسبند.

شلوارهای دیگر

geek

اگر می‌خواهید بیشتر در این استایل بدرخشید، سراغ جین‌ها بروید. شلوار مخمل کبریتی مدت‌هاست کلیشه این استایل است. شلوارهای راسته یا جذب و به روز در رنگ‌های سبز، زیتونی، خاکی و خاکستری بخرید. رنگ‌های تیره، قهوه‌ای، زرشکی و نیلی هم در شلوارهای کتان و چینو مناسبند. به غیر از شلوارهای ساده و تک‌رنگ، طرح‌های چهارخانه و شطرنجی هم مد نظر داشته باشید.

در این استایل تنوع بسیار است

geek

دنبال کاپشن‌های کوتاه باشید، چه چرم، چه پارچه‌ای، هودی‌های پشمی و سنگین، ژاکت نایلونی مخصوص بیس بال، بارانی2های انگلیسی. می‌توانید هر رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پیراهنتان ست باشد. گرمگن‌های زیپ دار می‌توانند گزینه خوبی باشند. چون ظریف و سبکند و در رنگ‌های زیادی در دسترسند، همچنین به دلیل نداشتن کلاه، با پیراهن به راحتی قابل‌استفاده‌اند. به غیر از این‌ها، کاپشن کوتاه ارتشی بهترین گزینه است. در رنگ‌های قهوه‌ای، خاکی، بنفش تیره و خیلی‌های دیگر. هر کدام که دوست دارید را انتخاب کنید.

اکسسوری‌ها به شما کمک می‌کنند خلاق و منحصر‌به‌فرد باشید

geek

یکی از بارزترین اکسسوری‌ها عینک است. اگر به آن‌ها نیاز ندارید، می‌توانید از شیشه به جای لنز استفاده کنید. فریم‌های گرد و ظریف را فراموش کنید، در عوض سراغ فریم‌های مشکی، ضخیم با دسته‌های رنگی بروید. در گزینه‌های مدرن بگردید و یک جفت جذابش را انتخاب کنید. برای کمربند، بهتر است از مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید. سعی کنید سگک کمربندتان علامت‌های خاصی (مانند سوپر ماریو، پک من،… ) داشته باشد. دنبال کمریندهای طرح‌دار هم باشید. یک ساعت بخرید. برای همه گیک‌ها زمان بسیار مهم است. هنگام خرید کیف دنبال یک کیف تک‌بند باشید. قهوه‌ای یا سبز یا هر رنگی که طرح چاپی داشته باشد. ولی اگر چیزی عجیب‌تر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید کوله پشتی‌هایی به شکل شخصیت‌های معروف پیدا کنید. هیچ چیزی از این هیجان‌انگیزتر نیست!

در نهایت، بَج!

geek

چند بج (Badge) از انیمشن‌ها، کارتون‌ها، معادلات ریاضی و… بگیرید و یکی را به ژاکت یا بند کیفتان وصل کنید.

و اما کت‌وشلوار برای شیک‌پوش‌ها و گیک پوش‌ها!

geek

کت‌وشلوار راه‌راه قهوه‌ای و آبی روشن بهترین گزینه است، مخصوصاً با کفش کانورس! درواقع بهترین رنگ آن قهوه‌ای است. یک ست سه‌تکه قهوه‌ای با پاپیون طرح‌دار مناسب خواهد بود، ولی می‌توانید از یک کت‌تک ساده غیررسمی هم استفاده کنید. بین پیراهن و کت خود یک‌ لایه اضافه مثل پلیور، ژاکت یا جلیقه بپوشید. کفش کانورس بپوشید، ولی اگر لازم بود رسمی باشید، لوفر یا نیم بوت به پا کنید.

 

منبع: wikihow

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان