کمد کفش های مرتب (بخش دوم): نکاتی در مورد نگهداری و مرتب کردن کفش

کمد کفش های مرتب (بخش دوم): نکاتی در مورد نگهداری و مرتب کردن کفش

همه ما یک تجربه مشترک داشتیم. جستجو برای یک جفت کفش خاص که با لباسمان هماهنگ باشد ولی  بعد از آن فقط متوجه مفقود شدن آن می‌شویم. یعنی پنهان شدن آن در زیر خروارها کفش دیگر یا اینکه به گوشه‌ای پرت شده‌اند یا زیر تخت هل داده شده‌اند. در نهایت درگیر کشمکشی انکارناپذیر فقط برای پیدا کردن یک جفت کفش هستیم.

برای کفش‌های بیشتر جا باز کنید و از تمام کفش‌هایتان استفاده کنید!

کمد کفش های مرتب (بخش دوم): نکاتی در مورد نگهداری و مرتب کردن کفشهدف از داشتن این همه کفش مجلل چیست وقتی که نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید؟ حتی بدتر از آن! اگر کفش‌ها را تمیز و مرتب در کمد نبینید، چقدر احتمال دارد کفش‌های خود را به یاد بیاورید؟ با چند تغییر کوچک می‌توانید به سرعت همه کفش‌هایی را که دارید پیدا کنید تا برای ماجراجویی روزانه خود کفش دلخواهی داشته باشید. حتی بهتر از آن! فضای بیشتری برای کفش جدید خواهید داشت.

پس چهار نکته پایینی را برای سازمان‌دهی کفش‌های خود بررسی کنید:

1٫ قفسه‌های ردیفی کفش

فضا. همه ما به فضا نیاز داریم اما متأسفانه این روزها فضای خالی به‌راحتی پیدا نمی‌شود. این‌طور نیست؟ بیشتر فکر کنید! معمولاً چند سانتی‌متر بین کف کمد و پایین لباس‌های آویزان شما فضا وجود دارد؛ از تمامی این فضا استفاده کنید.

نکته: برای دو یا سه برابر کردن فضای کف، به‌منظور ایجاد دو یا سه ردیف اضافی، قفسه‌های ردیفی کفش خریداری کنید. احتمالاً معنای آن تفاوت نگهداری ده جفت کفش در برابر سی جفت است. عامل مهم که در بازی کمد کفش نقش مهمی را بازی می‌کند!

اگر کمد بزرگی با عمق زیاد دارید؛ فراموش نکنید از این فرصت بهره ببرید. شما می‌توانید از قفسه‌های آماده برای این کار استفاده کنید.

2٫ مرتب‌سازی بر اساس فصل و قابلیت پوشیدن کفش‌ها

اگر ساکن شهری هستید که فصل‌های متنوعی دارد، چند دقیقه از وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل و مرتب کردن کفش‌هایتان کنید. آیا با وجود دمای منفی هوای بیرون، همچنان ردیف جلویی کمد را به کفش‌های تابستانی اختصاص می‌دهید؟ آیا بوت‌های زمستانی دسترسی شما به کفش‌های پاشنه‌دار مخصوص محل کارتان را سخت کرده است؟

پیشنهادی آسان: در آغاز هر فصل، فهرستی از کفش‌های خود تهیه کنید و بعد آن‌هایی را که می‌دانید با توجه به وضعیت آب‌وهوا، بین 3 تا 6 ماه آینده استفاده نخواهید کرد، کنار بگذارید. یعنی اینکه بنابر فصل یا جای بوت‌ها در یک جعبه زیر تخت است یا باید کفش‌های تابستانی را در یک جعبه توی انباری پنهان کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که کفش‌های مطابق مد روز به آسانی در دسترستان قرار دارد. به‌کارگیری هر دو پیشنهاد فوق باعث می‌شود کفش خود را راحت‌تر پیدا و انتخاب کنید و صبح‌هایی بی‌دردسرتر داشته باشید.

3٫ پاک‌سازی

سه کلمه: “خالی کردن کمد”. مهم نیست چه اندازه رهایی از شر صندل‌های قدیمی چند سال قبلتان مشکل باشد، دیگر وقت آن فرا رسیده است. پاک‌سازی مداوم کفش‌ها (و لباس‌ها) و بخشیدن آن‌ها بهترین راه برای مرتب نگه داشتن کمدها است.

نکته: به پرسش «آخرین بار چه موقع این را پوشیدم؟» پاسخ دهید. اگر پاسخ شما «بیشتر از چند سال قبل بود» زمان دور ریختن فرا رسیده است. این مورد فقط می‌تواند چند استثنا داشته باشد. کفشی که طراح یا برند معروفی دارد و احتمالاً پول زیادی برای آن پرداخته‌اید یا بوت‌های کلاسیک که سبک غیرعادی ندارند. همان‌طور که می‌دانید، بوت ها از معدود قطعه‌های ماندگار مد هستند و به این راحتی کنار گذاشته نمی‌شوند.

4٫ با استفاده از متناوب کردن در فضا صرفه‌جویی کنید

کمد کفش های مرتب (بخش دوم): نکاتی در مورد نگهداری و مرتب کردن کفش
کمد کفش های مرتب (بخش دوم): نکاتی در مورد نگهداری و مرتب کردن کفش

به دنبال فوت و فنی ساده برای صرفه‌جویی در فضا هستید؟ کفش راست را به سمت بیرون و کفش چپ را به سمت داخل قرار دهید. بدین ترتیب اجازه دهید کفش‌های بیشتری در یک ردیف قرار بگیرند. این روش به‌خصوص برای کفش‌های پاشنه‌دار راه‌حل بسیار مناسبی است.

تمام چهار نکته‌ای ذکرشده را به‌کار بگیرید تا برای مرتب‌سازی کفش‌های خود یک قدم بزرگ بردارید. اگر همین‌طور پیش بروید، جا برای کفش‌های جدیدتر هم پیدا می‌کنید.

 

منبع: About Style

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان