لوازم باشگاه : ۱۰ وسیله‌ای که باید در ساک ورزشی‌تان باشد

بالاخره عزم خودتان را جزم کردید تا در باشگاه ثبت نام بکنید و چربی‌های اضافی را آب کنید اما وسایل لازم برای ورزش کردن را در اختیار ندارید. با ما باشید تا به شما بگوییم برای درست ورزش کردن به چه وسایلی احتیاج دارید:

لوازم باشگاه : 10 وسیله‌ای که باید در ساک ورزشی‌تان باشد

بالاخره عزم خودتان را جزم کردید تا در باشگاه ثبت نام بکنید و چربی‌های اضافی را آب کنید اما وسایل لازم برای ورزش کردن را در اختیار ندارید. با ما باشید تا به شما بگوییم برای درست ورزش کردن به چه وسایلی احتیاج دارید:

1- ساک ورزشی

SportBag

اول از همه باید خود ساک را تهیه کنید. اگر قرار است به استخر بروید و فقط به یک حوله و مایو و شامپو احتیاج دارید که ساک مخصوص استخر را تهیه کنید، اما اگر برای ورزش کردن به وسایل بیشتری احتیاج دارید باید یک ساک ورزشی بزرگتر بخرید. موقع انتخاب ساک حتماً به کیفیت دسته‌ها، زیپ‎‌ها و بدنه توجه کنید.


مقالات پیشنهادی برای ورزشکاران تازه‌کار :
چطور ورزش کنیم تا کمتر مصدوم شویم؟
اینفوگرافی: چه کلاس فیتنس یا ورزشی برای‌تان مناسب است؟
7 نکته که پیش از دویدن باید بدانید
30 حقیقت درباره‌ی سیگار که شاید نمی‌دانستید
15 تمرین آسان برای تقویت کمر

2- لباس ورزشی با کیفیت

Shirt-Pants

هیچ چیزی بدتر از این نیست که بخواهید نیم ساعت ورزش کنید اما به خاطر بد بودن جنس لباس‌های ورزشی‌تان عرق سوز شوید. شلوارک جین پاره می‌پوشید و به باشگاه می‌روید تا اسکات بزنید اما وسط کار به ران‌ها و زانو‌های‌تان بیخودی فشار می‌آید. جنس بعضی لباس‌ها مانع از این می‌شود که حرکات کششی را به خوبی انجام بدهید. نصف وقت‌تان در باشگاه به این می‌‎گذرد که لباس‌تان را تنظیم کنید. بعد هم که به خانه رفتید احساس می‌کنید وقت‌تان را هدر دادید و اصلاً خوب تمرین نکردید.

چاره کار این است که همیشه لباس مناسب ورزش کردن داشته باشید. اکنون لباس‌های ورزشی بسیار با کیفیتی در بازار وجود دارد که از الیاف خاصی ساخته می‌شوند. پارچه لباس‌های ورزشی باکیفیت از فن‌آوری‌ای به نام “قابلیت تنفس” (Breathability) بهره می‌برند. قابلیت تنفس به این معنی است که البسه شما رطوبت را به بیرون انتقال می‌دهد و هوای تازه را به داخل می‌کشد. این خاصیت باعث می‌شود شدت تعریق زیاد شما را از ورزش کردن باز ندارد و دیگر در حین ورزش کردن زجر نکشید. لباس‌های باکیفیت را مقایسه کنید با لباس‌های ارزان قیمتی که انگار از جنس پلاستیک زباله هستند و به سرعت دمای سطحی بدن را به ماکزیمم می‌رسانند و فعالیت‌های ورزشی را دچار اختلال می‌کنند.

از طرف دیگر، یکی از اهداف ورزش کردن، خوش‌تیپی است. خیلی‌ها ورزش می‌کنند تا در کنار سلامتی، قادر باشند لباس‌های مد روز را بپوشند. مطمئناً با شلوار کردی هم می‌توان ورزش کرد اما وقتی وارد یک مجموعه ورزشی یا پارک می‌شوید بد نیست کمی هم تریپ کار را رعایت کنید. اما همیشه کارایی را به تیپ ترجیح بدهید.


لباس ورزشی مردانه    –    لباس ورزشی زنانه


3- کفش ورزشی مناسب

NShoes

کفش ورزشی که از لباس هم واجب‌تر است. مجید مجیدی فیلم بچه‌های آسمان را فقط برای این ساخت تا به همه گوشزد کند که باید از کفش ورزشی مناسب استفاده کنند. هر ورزشی کفش مناسب خود را دارد. اگر تمرین‌های هوازی نظیر دویدن را انجام می‌دهید باید کفش Running بخرید. اگر آخر هفته‌ها با دوستان‌تان فوتبال سالنی بازی می‌کنید کفش مخصوص سالن بخرید. هرگز با کفش‌های رسمی یا دمپایی ورزش نکنید. پا قلب دوم بدن است، در مورد آن بی‌خیال نباشید.


کفش ورزشی مردانه    –    کفش ورزشی زنانه


4- بطری ورزشی

ShakerBottle

باشگاه جایی نیست که شما بخواهید 5 دقیقه در بطری را باز کنید و ببندید. اگر در جریان تمرینات ورزشی می‌خواهید آب بدن‌تان را تأمین کنید یا مایع پروتئینی/کربوهیدراتی به بدن بزنید، بهتر است از بطری‌های مخصوص ورزشی استفاده کنید تا علاوه بر این‌که آب در گلوی‌تان نپرد، سرعت کارتان نیز بالا برود.

5- دفترچه

notebook

اگر می‌خواهید ورزش کردن‌تان حالت دیمی و یلخی نداشته باشد، باید یک دفترچه درست حسابی تهیه کنید تا در حین تمرینات بتوانید آن‌را به راحتی از داخل ساک ورزشی در بیاورید و برنامه تمرینی‌تان را مشاهده کنید و اگر لازم است آن‌را با عملکرد هفته‌های قبلی‌تان مقایسه کنید. بدیهی است که اگر فرد تازه کاری هستید می‌توانید نکات تمرینی جدید را داخل این دفترچه یادداشت کنید.

6- حوله

Towel

بدن در واکنش به گرمای زیاد شروع به تعریق می‌کند. بهتر است یک حوله دستی همراه خود در باشگاه داشته باشیم تا در هنگام عرق کردن دست و صورت خود را تمیز کنیم. مطمئناً کسی دوست ندارد موقع دمبل زدن، دمبل از دستش لیز بخورد و روی پایش فرود بیاید.

7- هدفون

panasonic-1892-175681-3

گوش کردن به موزیک‌های ریتم تند در حین ورزش کردن باعث می‌شود انگیزه بیشتری برای ورزش کردن پیدا کنیم. یک mp3 player کوچک و یک هدفون ورزشی جمع و جور و ضد آب را به شما توصیه می‌کنیم.

8- ساعت‌ مچی هوشمند

اگر می‌خواهید به صورت علمی ورزش کنید و بعد از هر جلسه تمرینی اطلاعات دقیقی از قبیل سرعت تپش قلب، میزان کالری مصرف شده و مسافت طی شده را بدانید باید خوشحال باشید که درعصر تکنولوژی زندگی می‌کنید. با استفاده از ساعت‌های مچی هوشمند که مانند ساعت‌های مچی معمولی به راحتی روی مُچ‌تان بسته می‌شوند، می‌توانید تمام این اطلاعات را به صورت داده‌های عددی صحیح، در اختیار داشته باشید. بدیهی است که این ساعت‌های هوشمند از امکانات دیگری نظیر زمان سنج نیز برخوردارند تا بتوانید رکوردهای‌تان را هم با استفاده از آن ثبت کنید.

به تازگی مایکروسافت ساعت هوشمند خود را معرفی نموده است که به راحتی می‌توان لقب با امکانات ترین ساعت هوشمند را به آن داد.10 سنسور در این دستبند هوشمند قرار داده شده است و بزرگترین حسن این دستبند هماهنگی با تمام سیستم‌عامل‌های موبایل یعنی اندروید، آی او اس و ویندوز موبایل است. برای اینکه وضعیت دقیق ورزشی خود را بدانید هیچ وسیله‌ای به این دقت نمی‌تواند این کار را به انجام برساند.

9- کیسه یخ

IcePack

ضرب‌خوردگی و کبود شدن جزئی از ورزش کردن است، به عبارت دیگر ” بازی اشکنک داره، سر شکستنک داره”. اما با در اختیار داشتن کیسه‌های یخ در ساک ورزشی‌تان می‌توانید موقعی که ضربه‌ای به دست یا پای‌تان وارد شد و بافت زیر آن دچار خون‌مردگی شد با گذاشتن کیسه یخ بر روی آن از ورم کردن جلوگیری کنید.

10- اسپری بدن

Deodorant

ورزش کردن حسابی عرق آدم را در می‌آورد و این برای بدن خیلی خوب است که بتواند سموم خود را دفع کند اما بوی بد آن مشمئز کننده است. بعد از این‌که در انتهای تمرین خودتان را با حوله خشک کردید، با استفاده از اسپری بدن خودتان را از شر بوی بد بدن خلاص کنید و بعد لباس‌های‌تان را بپوشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان