۵ راه برای تقویت اینترنت Wifi در خانه

تقویت اینترنت Wifi کار سختی نیست. قبل تر ها که خیلی هم دور نبود، کامپیوتر وسیله‌ا‌ی تجملاتی محسوب می‌شد و استفاده از اینترنت هم بسیار محدود بود

تقویت اینترنت Wifi کار سختی نیست. قبل تر ها که خیلی هم دور نبود، کامپیوتر وسیله‌ا‌ی تجملاتی محسوب می‌شد و استفاده از اینترنت هم بسیار محدود بود. کانکشن‌های دایل آپ، با صداهای عجیب و سرعت افتضاحشان، تنها راه ورود به اینترنت بودند. قبل از وصل شدن به اینترنت باید از تمام اهل خانه، رضایت می‌گرفتید که حداقل تا یک ربع دست به تلفن خانه نزنند تا اتصال شما به اینترنت قطع نشود. اما تا چشم به هم زدیم آن دوران گذشت. اکنون اگر سر بچرخانید بالای هر تپه‌ای یک فرستنده مخابراتی گذاشته‌اند و به راحتی می‌توان از طریق Wifi به اینترنت پر سرعت نسل‌های سوم و چهارم وصل شد و از خدمات بی‌نظیر آن استفاده کرد. اما همین اینترنت Wifi هم مشکلاتی دارد. یک روز سیگنال نیست و روز دیگر ضعیف است. چاره کار چیست؟ چه کار کنیم تا اینترنت‌مان همیشه به راه باشد و حالمان را نگیرد؟ در ادامه با راه کارهای تقویت اینترنت Wifi همراه باشید.

تقویت اینترنت Wifi

بعضی از مردم در خانه و با استفاده از اینترنت کار می‌کنند و ناگوارترین خبر برای‌شان این است که اینترنت قطع شده است. اگر شیر آب آشپزخانه 3 سال آزگار چکه کند کسی دست به آن نمی‌زند، اما امان از این‌که نیم ساعت اینترنت قطع شود. بخصوص آن‌هایی که عمدتاً به خاطر اجاره نشین بودن، تمایل ندارند زحمت به راه اندازی اینترنت ADSL کابلی را به خود بدهند و برای‌شان راحت‌تر است که از Wifi استفاده کنند. اما اینترنت Wifi هم مشکلات خودش را داشته و تقویت اینترنت Wifi مهم است.
قصد دارید انتخاب واحد دانشگاه را انجام دهید و از آن‌جا که تا همین الانش هم دیر جنبیدید، نصف بیشتر واحدهایی که با اساتید غیر تخیلی ارائه شده، پر شده است. کامپیوتر را روشن می‌کنید و امیدوارید واحدهای مورد نظر شما هنوز جا داشته باشد. اما اینترنت بازی در می‌آورد. پس از چند بار رفرش کردن ناامیدانه گوگل و مشاهده پیغام‌های مختلف با این مضمون که ” شما به اینترنت دسترسی ندارید” موس را روی میز می‌کوبید و شروع می‌کنید بگویید که ” پس من این پول کوفتی رو برای چی می‌دم که این اینترنت زهرماری همش قطعه .. “. پیش خودتان فکر می‌کنید اگر از آن یکی شرکت اینترنت گرفته بودم این‌‎طوری نمی‌شد، یا این‌‎که اگر گدا بازی در نیاورده بودم و اینترنت 8 مگابایت خریده بودم الان عزا نگرفته بودم.

تقویت اینترنت Wifi

اینترنت به دلایل مختلف قطع می‌شود و سرعتش نوسان پیدا می‌کند. برطرف کردن بعضی از این فاکتورها از دست ما خارج است. مثلاً اگر منزل‌تان در نقطه کور قرار دارد یا این‌که کوهی جلوی امواج را می‌گیرند، شما نمی‌توانید دینامیت پای کوه بگذارید و آن‌را منفجر کنید! در عوض کارهایی هست که می‌توانید انجام بدهید تا این مشکلات را به حداقل برسانید.


مقالات پیشنهادی :

معرفی بهترین ابزارهای آنلاین ساخت پرزنتیشن

10 اپلیکیشن سودمند برای بهبود بهره‌وری

7 تعمیر ساده در خانه: تعمیرکار خانه‌ی خود باشیم


برای خرید مودم وایرلس، روتر، ریپیتر و دیگر تجهیزات شبکه می‌توانید به فروشگاه ما وارد شوید.
مشاهده قیمت‌های مودم، روتر و دیگر تجهیزات شبکه

1- دستگاه مودم را بر روی مکانی مرتفع نصب کنید

تقویت اینترنت Wifi

.. نه. اینجوری نه. بذارش اون سه کُنج تا جلوی دست و پا نباشه .. اغلب مردم به صورت اتوماتیک دوست دارند مودم‌شان را کف زمین و در گوشه اتاق پذیرایی قرار بدهند که اصلاً ایده‌ی خوبی نیست. آن‌هایی را دیده‌اید که گوشی‌های‌شان را بالا می‌گیرند تا صدای‌شان به طرف مقابل برسد؟ کار درست را آن‌ها انجام می‌دهند. شما هم باید مودم را در جای مرتفعی در وسط خانه نصب کنید تا بتواند امواج را بهتر به کامپیوتر، گوشی یا تبلت‌تان انتقال دهد.

2- حریم شخصی

به مودم به چشم لوازم شخصی‌تان از قبیل مسواک و حوله و ریش‌تراش نگاه کنید. چیزی که دوست ندارید بقیه خیلی به آن دست بزنند و آن‌را انگولک کنند. دور و بر آن خرت و پرت‌هایی نظیر جوراب‌های بوگندو و پوست تخمه و آدامس نریزید و هر از چندگاهی آن را با دستمال خشک تمیز کنید. بهتر است از قراردادن هر گونه دستگاهی در نزدیکی مودم، که ممکن است بر روی آن پارازیت بیندازد خودداری کنید. مطمئناً مایکروویو و مودم همسایه‌های خوبی به شمار نمی‌روند و نباید در جوار همدیگر قرار داده شوند. همین‌طور تلفن‌های بی‌سیم ثابت خانگی که بر روی امواج Wifi اختلال ایجاد می‌کنند.

3- تقویت اینترنت Wifiبا تجهیزات ساخته شده در خانه!

تقویت اینترنت Wifiمی‌توانید با استفاده از یک قوطی نوشابه تقویت اینترنت Wifi را تجربه کنید. چطور؟ پایین قوطی خالی نوشابه را ببرید، بعد یک برش طولی در قوطی ایجاد کنید. بعد قسمت بالایی قوطی را از وسط به سمت طرفین ببرید و آن‌ها را از هم باز کنید تا چیزی شبیه به یک دیش برای دریافت بهتر امواج Wifi درست کرده باشید. سپس آنتن مودم را از سوراخ موجود در قوطی نوشابه رد کنید تا شبیه دکل بادبان یک کشتی شود.
این امر باعث می‌شود آنتن‌دهی مودم کمی تقویت شود، به‌علاوه این‌که هزینه‌ای هم ندارد. به همین راحتی تقویت اینترنت Wifi کردید.

4- تقویت اینترنت Wifi با استفاده از اکسس پوینت دوم یا ریپیتر برای گسترش شبکه بی‌سیم

خیلی با این کاردستی قوطی نوشابه حال نکردید؟ اشکالی ندارد. بروید یک اکسس پوینت دیگر یا یک ریپیتر بخرید تا بُرد امواج Wifi را در منزل‌تان گسترش دهد. اکسس پوینت‌های که قابلیت uplink یاExtend را دارند به این ترتیب کار می‌کنند که سیگنال را از مودم دریافت کرده و دوباره آن‌را منتشر می‌کنند تا بُرد آن گسترش یابد. در خانه‌های بتنی اغلب با این مشکل روبرو هستیم که امواج به خوبی از بین دیوارها به آن‌طرف نمی‌روند، از این رو داشتن یک اکسس پوینت می‌تواند این مشکل را برطرف کند. به جز بتن، چوب و برگ درختان نیز موانع بزرگی برای امواج Wifi هستند. البته سیگنال پس از عبور از ریپیتر (Repeater) قدرتش کاهش می‌یابد، پس اگر سیگنال قدرتمندی دارید ولی رنج آن کم است بهترین راه این است که یک ریپیتر بخرید.

5- 2 تا بهتر از یکی

همیشه این‌طور نیست که بیشتر به معنی بهتر باشد، اما این‌جا که این‌طور است. اگر در خانه‌تان 2 تا مودم داشته باشید این کار باعث تقویت قدرت سیگنال Wifi خواهد شد. اگر از ضعیف بودن امواج Wifi در خانه مستأصل شده‌اید و در عین حال به شدت به اینترنت وابسته هستید، مطمئناً انقدر می‌ارزد که یک مودم دیگر بخرید و بزنید به زخم‌تان. حداقل خوبی مودم‌های Wifi این است که خیلی خرج روی دست آدم نمی‌گذارند.


برای خرید مودم وایرلس، روتر، ریپیتر و دیگر تجهیزات شبکه می‌توانید به فروشگاه ما وارد شوید.
خرید آنلاین مودم، روتر و دیگر تجهیزات شبکه

از خوانندگان این مطلب خواهش می‌کنیم، اگر راه‌های دیگری می‌‎شناسند که به وسیله‌ی آن اتصال Wifi کمتر قطع شود، حتماً در قسمت نظرات آن‌را با ما در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان