ماهان شبکه ایرانیان

کودکان مد (بخش سوم): شکل‌گیری شخصیت مد از دوران کودکی

کودکان مد (بخش سوم): شکل‌گیری شخصیت مد از دوران کودکی

کودکان از همان ابتدا شروع به توسعه سبک شخصی خود می‌کنند. به محض آنکه بچه‌ها آغاز به نمایش علائم فردی می‌کنند، اولویت‌های شخصی برای رنگ‌های ویژه، طرح و سبک لباس‌های کودکان مشخص می‌شود. به کودکان فضایی برای سهیم شدن در این پیوستگی طبیعی داده تا سبک خود را بیشتر شکوفا کنند. نگران مستقل بودن فرزندان خود نباشید و از هرجایی که هستید شروع کنید و به آن‌ها کمک کنید سبک شخصی خود را بیابند و آن را پرورش دهند.

به کودکانتان اعتماد به نفس دهید

اگر شما به‌عنوان والدین اجازه دهید کودکانتان در انتخاب نوع پوشش خود سهیم باشند، در حق آن‌ها کار بزرگی انجام داده‌اید. چون با این کار کمک می‌کنید مسیر رشد خود را بهتر طی کنند. تشویق شما به آن‌ها انگیزه می‌دهد در همین راه باقی بمانند و برای رشد بهتر نیاز به‌صرف وقت طولانی‌تری نداشته باشند.

فرآیند فیزیکی لباس پوشیدن همچنین موجب ایجاد مهارت‌های حرکتی می‌شود. شما می‌توانید با قرار دادن کودکتان در معرض لباس‌های ساده‌تر به او کمک کنید در این کار موفق‌تر عمل کند. البته پیشنهاد می‌کنیم روزهایی که فرصت بیشتری دارید کمی این فرآیند را پیچیده‌تر کنید. لباس پوشیدن را تبدیل به یک بازی مفرح کنید و هنگامی که کار به تغییرات کمد لباسی می‌کشد زیاد در کار آن‌ها دخالت نکنید.

کودکان می‌توانند با روش‌های خلاقانه از پس فراز و نشیب‌های پیش‌روی خود بربیایند. بستن بند کفش یکی از همین کارهای سخت است. به او میدان دهید و او را تشویق کنید تا کم‌کم بر این موضوع مهم و شاید سخت مسلط شود.

راجع به  هنر مد با کودکان صحبت کنید

کودکان مد (بخش سوم): شکل‌گیری شخصیت مد از دوران کودکیهمان‌طور که پسرتان بزرگ می‌شود آگاهی او نیز در مورد اینکه رنگ‌ها چطور باهمدیگر هماهنگ می‌شوند افزایش یافته، و اشاره به رنگ‌های تکمیلی و ارزش آن‌ها می‌کند. موفقیت‌های او را شناسایی کرده و دقت کنید که از تحسین او غافل نمی‌مانید.

به او درس‌هایی برای همیشه بدهید. اگر دخترتان به مطالعه قرینه‌ها در هنر می‌پردازد، درباره توازن و شباهت‌ها در لباس پوشیدن صحبت کنید. به‌طور مثال به او بگویید که با دامن منتخب خود، تاپی را برگزیند که اندازه مناسبی داشته باشد. بدین ترتیب، کودکان شما یاد می‌گیرند تا چه سبک‌هایی را باهم هماهنگ کنند.

سبک و روش را ارتقاء داده و احترام به نفس را تقویت کنید

اگر از کودکی به فرزند خود آموزش دهید که دارایی و توانایی خود را تقویت کند؛ در اصل او را برای مباحث سخت‌تری در آینده آماده کرده‌اید. برای مثال بدون اینکه بخواهید حساسیت او را برانگیخته کنید به او رنگ‌هایی را توصیه کنید که با سیما و چهره او هماهنگی بیشتری دارند.

این گفتگوها راه را برای یک بحث کوتاه باز می‌کند که کدام لباس برای طرح و تناسب‌اندام بهتر بوده و حالتی را در او پدید می‌آورد که موجب درخشش هرچه بیشتر او خواهد داشت. نه اینکه با یک انتخاب اشتباه تبدیل به نقصی در ظاهر شود.

محدودیت‌ها را تثبیت کنید

کودکان مد (بخش سوم): شکل‌گیری شخصیت مد از دوران کودکیشفاف‌سازی کنید که مواقعی هم هست که شما تصمیم نهایی را می‌گیرید که چه لباسی در بیرون خانه پوشیده شود. در نظر داشته باشید که باید در بیشتر مواقع به کودکان تا زمانی که پوشاک آن‌ها مناسب آب‌وهوا و سن و سالشان است؛ اختیار عمل بدهید. این اختیار عمل دادن شبیه یک شمشیر دو لبه است. ممکن است بعضی وقت‌ها انتخاب آن‌ها به سبک ایده‌آل شما نزدیک نباشد و شما احساس بدی پیدا کنید اما در موارد دیگر این احتمال هم وجود دارد که اتفاقاً به مدل لباس پوشیدن آن‌ها افتخار کنید.

شما می‌توانید این راه را هم امتحان کنید. توی ذهنتان چند دست لباس را برای یک مهمانی خاصی در نظر بگیرد و سپس آن‌ها را به دختر خود پیشنهاد کنید تا خود او یکی را انتخاب کند. اوست که تصمیم نهایی را می‌گیرد اما درنهایت نتیجه به‌دست‌آمده برای شما برد به‌حساب می‌آید و با یک تیر دو نشان را زده‌اید.

مدهای روز را به ذهن بسپارید

به سبک‌های  مد روزی که کودکان در منطقه شما به تن می‌کنند، دقت کنید. نمونه‌برداری از گرایش‌های مختلف، یک راه فرح‌بخش برای جستجو در مرز علاقه‌مندی‌های شخصی است. اگر دختر شما هنوز درک کاملی از مفهوم سبک و روش شخصی ندارد، آگاهی در این زمینه که چه چیزی مد است می‌تواند به احساس راحتی بیشتر او در محیط اجتماعی کمک کند؛ چه او بخواهد به مدهای جمعی بپیوندد؛ چه در برابر آن مقاومت کند.

 سبک و مدل الهام‌بخش را جستجو کنید

\192.168.20.17CM-teamBlog Pic ArchiveSepandar pix�2Azar95کودکان مد (بخش اول) به بچه‌ های خود هماهنگ کردن لباس‌هارا بیاموزیدچند صفحه یک مجله، کاتالوگ یا وب‌سایت موردپسند خود را باز کنید و لباس‌های آن را به کودک خود نشان دهید. روبه‌روی هم بنشینید و از او نظر بخواهید. ببینید به چه چیزی تمایل دارد. ممکن است که کشف کنید کودک چهارساله شما علاقه زیادی به طرح چهارخانه بِربری دارد و یا رنگ‌های شاد یکی از شخصیت‌های کارتونی که در تلویزیون دیده را می پسند.

منبع: About style

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان