۱۰ اسموتی کم کالری و سالم

10 اسموتی کم کالری و سالم

از میان نوشیدنی‌هایی که مورد اقبال همه هستند، انواع اسموتی‌ها، دو ویژگی مغذی و خوشمزه بودن را توأمان دارند. این معجون‌های دوست‌داشتنی چون کم شکر هستند، مقدار قابل توجهی میوه دارند و همزمان از شیر یا ماست تشکیل شده‌اند، می‌توانند منابع غذایی خوبی برای دریافت انواع پروتئین و ویتامین در طول روز باشند.

اسموتی ‌ها دستورهای تهیه مختلف و متنوعی دارند که بدون لطمه زدن به طعم اصلی، می‌توان به آنها یک ترکیب کم کالری و سالم داد.

بامیلو در این مقاله دستور تهیه 10 اسموتی خوشمزه با انواع میوه‌ها را برای شما فهرست کرده است که می‌توانید آنها را با وسایل برقی ساده در منزل و مخلفاتی که معمولاً در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود، تهیه کنید.


مقاله‌های پیشنهادی:
 پیشگیری از سرطان با این ده خوراکی قلیایی

10 راه تأمین ویتامین D

خوراکی‌های قند دار به ظاهر سالم

رژیم غذایی پیشگیری از سرطان معده


 اسموتی گریپ فروت

گریپ فروت، آناناس و توت فرنگی، هر سه ویتامین C فوق‌العاده بالایی دارند و آنتی‌اکسیدان های زیادی برای مقابله با بیماری‌ها به شما می‌دهند. اگر بدن شما آهن کمی جذب می کند، ویتامین C کمک خواهد کرد که این ماده‌ی معدنی را بیشتر از قبل دریافت کنید. این نوشیدنی برای صبح توصیه می‌شود و می‌تواند به بهبود سلامت قلب شما نیز کمک کند.

مواد تشکیل‌دهنده: یک گریپ فروت بزرگ پوست گرفته و خرد شده، یک دوم فنجان آناناس که کنسروی و یا تازه بودن آن تفاوتی ندارد، یک سوم فنجان توت فرنگی، یک چهارم فنجان یخ، یک دوم فنجان ماست یونانی بدون چربی.

با مصرف این اسموتی سالم و کم کالری 159 کالری انرژی، 7 گرم پروتئین، 35 گرم کربوهیدرات، 5 گرم فیبر، 26 گرم سدیم دریافت می‌کنید و چربی و کلسترولی نیز دریافت نخواهید کرد.

 اسموتی هندوانه

هندوانه یک میوه‌ی نیروبخش و فوق‌العاده پر آب است که می‌تواند بدن شما را در حین فعالیت روزانه هیدراته نگه دارد. ترکیب این میوه با ماست کم چرب و توت فرنگی یک انتخاب خوب و مناسب برای بالابردن سطح آنتی اکسیدان‌های بدن به شمار می‌آید.

مواد تشکیل‌دهنده: دو فنجان هندوانه بدون هسته‌ی خردشده، یک فنجان توت فرنگی، یک فنجان ماست کم چرب ساده و مقداری یخ. تمام مواد را در مخلوط کن و یا همزن با هم مخلوط کنید تا دو لیوان اسموتی خوشرنگ و خوشمزه برای سرو داشته باشید.

در هر لیوان این اسموتی شما 149 کالری انرژی، 8 گرم پروتئین، 2 گرم چربی، 27 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر، 7 گرم کلسترول و 89 میلی گرم سدیم دریافت خواهید کرد.

about-smoothies-224

 اسموتی موز و گلابی

با خوردن یک لیوان از این معجون نیروبخش در هنگام صبح تمام انرژی روزانه‌ی خود را کسب خواهید کرد. این اسموتی حاوی یک چهارم ویتامین C مورد نیاز روزانه‌ی شما و 28درصد از مصرف فیبر بدن در طول روز است که به روند هضم غذای شما کمک خواهد کرد. طبق برخی مطالعات این میزان فیبر در طول روز همچنین می‌تواند قدرت ایمنی بدن را نیز بالا ببرد.

مواد تشکیل‌دهنده: 2 گلابی رسیده و خردشده، یک قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده، 1 عدد موز، 1 فنجان شیر، کمی دارچین و یخ.

در هر لیوان این اسموتی199 کالری انرژی، 6 گرم پروتئین، یک گرم چربی، 47 گرم کربوهیدرات، 7 گرم فیبر، 2 میلی گرم کلسترول و 66 میلی گرم سدیم خواهید داشت.

اسموتی اسفناج و توت فرنگی

اسفناج در اسموتی؟ بله درست است! این اسموتی اسفناج دارد اما اجازه ندهید اسم آن شما را فریب دهد. این ترکیب یک نوشیدنی خوشمزه است که اگر از اسفناج متنفر باشید نیز شما را به آن علاقمند خواهد کرد؛ یک نیروگاه واقعی پُر از انرژی.

مواد تشکیل‌دهنده: نصف فنجان ماست کم چرب، دو فنجان آب، یک موز متوسط، یک فنجان توت فرنگی خردشده، دو فنجان اسفناج خرد شده، عسل و یا عصاره‌ی افرا برای طعم دادن به آن.

تمام مواد را در دستگاه بریزید و به آن اجازه دهید تا به خوبی مخلوط شود سپس آن را در دو لیوان زیبا سرو کنید.

یک لیوان اسموتی اسفناج و توت فرنگی به شما 120 کالری، 5 گرم پروتئین، 2 گرم چربی، 25 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر، 5 گرم کلسترول و 75 میلی گرم سدیم می‌دهد.

 اسموتی چغندر و توت فرنگی

می‌خواهید برای تمرین‌های ورزشی و یا کارهای روزانه انرژی بیشتری داشته باشید؟ چغندر می‌تواند به شما کمک زیادی کند. نیترات موجود در چغندر سطح اکسیژن بدن را بالا می‌برد و به این ترتیبت در افزایش تحرک بدن تا 16 درصد مؤثر است.

مواد تشکیل‌دهنده: 4 چغندر پخته و پوست کنده، 2 فنجان آب نارگیل بدون شکر، دو فنجان توت فرنگی یخ زده، یک لیموترش آب گرفته شده.

147 کالری، 4 گرم پروتئین، یک گرم چربی، 34 گرم کربوهیدرات، 8 گرم فیبر و 332 میلی گرم سدیم، کل مواد قابل توجهی است که در یک لیوان این معجون دریافت خواهید کرد.

about smoothies 222

اسموتی میوه‌های گرمسیری

پیش از این مطالعاتی نشان داده‌اند که افراد بهبودیافته از سرطان سینه، اگر روزانه 11 گرم سویا مصرف کنند تا هفت سال 32 درصد کمتر احتمال دارد که با بازگشت بیماری مواجه شوند. این اسموتی نیز مقدار قابل توجهی شیرسویا در خود دارد که میان وعده‌ و صبحانه‌ی خوبی برای این افراد به شمار می‌آید.

مواد تشکیل‌دهنده: یک چهارم فنجان آناناس خردشده، یک چهارم فنجان انبه تازه خردشده، دو توت فرنگی تازه و یا یخ‌زده، یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش.

یک لیوان این اسموتی مفید برای سلامت بدن، 156 کالری انرژی، 5 گرم پروتئین، 2 گرم چربی، 32 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبرو 92 میلی گرم سدیم دارد.

اسموتی ماست و توت فرنگی

این اسموتی نیروبخش تنها چند دقیقه وقت برای آماده شدن نیاز دارد و یک انتخاب ایده‌آل کم کالری و سالم برای آغاز روز است.

مواد تشکیل‌دهنده: 4 فنجان توت فرنگی تازه و رسیده، یک فنجان ماست ساده کم چرب، یک دوم فنجان آب پرتقال تازه، یک قاشق چایخوری شکر برای طعم. برای چاشنی: چهار توت فرنگی کوچک با برگ، چهار ورقه باریک پرتقال پوست نکنده.

این اسموتی 108 کالری، دو گرم چربی، 5 میلی گرم کلسترول، 21 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر، 17 گرم شکر و 4 گرم پروتئین به شما می‌دهد.

about smoothies 223

اسموتی موز و هلو

سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و زمانی که فرصت کمی برای خوردن صبحانه دارید، به کمک شما می‌آید. ضمن اینکه به همراه اسنک یک میان وعده‌ی عالی برای شما می‌سازد.

مواد تشکیل‌دهنده: 2 موز بزرگ ریز خردشده،  2 هلوی تازه هسته گرفته و دونیم شده، 200 گرم ماست کم چرب، یک سوم فنجان نعنای تازه خرد شده، یک قاشق غذاخوری عسل، یک و یک چهارم فنجان آب پرتقال و تعدادی نعنای تازه برای تزئین.

برای هر لیوان 173 کالری انرژی، 5گرم پروتئین، 0٫3 گرم چربی، 2 میلی گرم کلسترول، 37 گرم کربوهیدرات، 33 گرم شکر، 4 گرم فیبر و 47 گرم سدیم دریافت می‌کنید.


مجموعه مقاله‌های بامیلو را درباره‌ی فیتنس و لاغری بخوانید


 اسموتی زردآلو

یک نوشیدنی خنک تابستانی سرشار از منیزیم و پتاسیم که لیموی تازه طعم تند دلچسبی را به ترکیب شیرین آن می‌دهد.

مواد تشکیل‌دهنده: 6 زردآلوی پوست کنده و خردشده، دو انبه بزرگ رسیده و خردشده، یک فنجان شیر و یا ماست ساده کم چرب، 4 قاشق چایخوری آب لیموترش تازه، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره‌ی وانیل، یخ و تکه‌های لیمو برای تزئین.

مواد غذایی این اسموتی، 252 کالری انرژی، 3٫5 گرم چربی، 57 میلی گرم سدیم، 53 گرم کربوهیدرات، 6 گرم فیبر و 7 گرم پروتئین دارد.

اسموتی سیب سبز

سیب سبز یک منبع غنی از فیبر است که در عین حال حجم قابل توجهی از ویتامین K  را به بدن شما می‌رساند. طعم ترش و مطلوب آن برای فصل‌های گرم سال بسیار مطلوب است و یک اسموتی ساخته شده بر پایه‌ی آن می‌تواند انتخاب خوبی برای عصر باشد.

مواد تشکیل دهنده: یک دوم فنجان آب سیب، سه چهارم فنجان سیب سبز پوست کنده و خردشده، سه چهارم لیوان ماست کم چرب، یک دوم فنجان موز خردشده، کمی دارچین یا پودر جوز هندی.

یک لیوان از این اسموتی به شما 162 کالری انرژی و 1٫5 گرم چربی می‌دهد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر