رژیم پیتزا چیست؟ آیا می توان تنها با خوردن پیتزا وزن کم کرد؟

رژیم پیتزا چیست؟ لاغری و تناسب اندام، از دغدغه های هر روزه تقریباً تمام مردم دنیاست. اما این که بتوانیم خوشمزه ترین ها را بخوریم و لاغر شویم، کمی دور از ذهن به نظر می رسد، به ویژه غذاهایی که آن ها را عموماً باعث چاقی و افزایش وزن می‌دانیم. مثل پیتزا.

رژیم پیتزا چیست؟ آیا می توان تنها با خوردن پیتزا وزن کم کرد؟

رژیم پیتزا چیست؟ لاغری و تناسب اندام، از دغدغه های هر روزه تقریباً تمام مردم دنیاست. اما این که بتوانیم خوشمزه ترین ها را بخوریم و لاغر شویم، کمی دور از ذهن به نظر می رسد، به ویژه غذاهایی که آن ها را عموماً باعث چاقی و افزایش وزن می‌دانیم. مثل پیتزا.


خوردن پیتزا به صورت روزانه برای کاهش وزن، رویایی است که به نظر می‌رسد به واقعیت می‌پیوندد. کسانی که در تلاش برای تفییر اندام خود یا کاهش وزن با رژیم پیتزا هستند، امیدوارند که آرزویشان برآورده شود. اما آیا با خوردن پیتزا، واقعا می‌توان لاغر شد، چربی از دست داد یا عضله سازی کرد؟

رژیم پیتزا چیست؟

اگر در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در رابطه با رژیم کاهش وزن با پیتزا بگردید، انواع مختلفی از رژیم پیتزا را خواهید یافت. برخی اخبار نیز از مطالعاتی خبر می‌دهند که نشان دهنده موثر بودن رژیم پیتزا است.
صاحب یک مغازه پیتزافروشی، «مت مک کللان» (Matt McClellan) یک رژیم سی روزه با پیتزا ابداع کرده است. او که پایه ثابت کلاس های ورزشی است، در طول یک ماه، روزی 8 قطعه پیتزا می‌خورد. اما محتویات آن را بسیار سالم انتخاب می‌کرد. سوسیس و کالباس را از محتویات حذف اما کلم بروکلی، جوجه و پنیر را همیشه در منو قرار می داد.

او همچنین میزان غعالیت خود را بالا برده بود. بعد از یک برنامه سی روزه، هم وزن کم کرد و هم سطح سلامت عمومی بدنش را افزایش داد.
علاوه بر این، در برخی از مجلات بانوان، از یک رژیم ده روزه پاکسازی با پیتزا نیز یاد شده است. به عنوان مثال، یکی از نویسندگان برای مدت ده روز خوردن نوشابه و شکر را ترک کرده و در تمام مدت پاکسازی، فقط و فقط پیتزا خورده است. او مدعی است که 2 کیلو و 200 گرم وزن کم کرده است.
اخیرا بسیاری از رسانه ها از مطالعاتی خبر می‌دهند که ثابت کرده است خوردن پیتزا به کاهش وزن کمک می‌کند. اما این نتایج واقعا آن چیزی نیست که این تحقیقات نشان داده است.
این مطالعات، به این مساله می‌پردازد که روز تقلب در رژیم یا روز آزاد چطور می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه کاهش وزنتان را به درستی پیش ببرید. طی این تحقیق، تعداد محدودی از شرکت کنندگان نه فقط پیتزا، بلکه مقداری از غذاهای ممنوعه را می‌خوردند. البته این مطالعه، رابطه ای بین پیتزا و کاهش وزن ایجاد نمی‌کند. فقط پیشنهاد می‌دهد که گنجاندن یک روز تقلب در رژیم می‌تواند باعث پایبندی طولانی مدت رژیم شود.

آیا با رژیم پیتزا وزن کم خواهید کرد؟

هر وقت میزان غذایتان را کم کنید، تغییرات قابل توجهی در ابعاد خود خواهید دید. به عنوان مثال اگر رژیم فقط پیتزا بگیرید، بدان معناست که بستنی، چیپس، فرآورده های شکری، غذاهای پر چرب و سرخ کردنی و سایر مواد غذایی ای را نمی خورید. موادی که دریافت کالری شما را بسیار بالا می‌برند.
در حالی که پیتزا عموماً غذایی کم کالری محسوب نمی‌شود. اما می‌توانید با استفاده از سبزیجات و سایر مواد غذایی کم کالری، آن را تبدیل به یک غذای سالم کنید. اگر برنامه کاهش وزن را با رژیم پیتزا دنبال می‌کنید، ممکن است چربی و کالری از دست بدهید و لاغر شوید. اما امکان دارد نتایج خیلی ماندگار نباشند.

در رژیم پیتزا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

اگر برای مدت چند هفته یا چند ماه فقط پیتزا بخورید، چه تغییراتی در بدنتان اتفاق می‌افتد؟ این ها نمونه هایی از تغییراتی است که در بدنتان رخ می‌دهد.

1- تغییر وزن

ممکن است در اثر کاهش غذایی که بدنتان دریافت می‌کند، وزنتان کاهش یابد. اما افزایش در سطح نمک منجر به تشنگی می شود و در کنار مصرف کربوهیدرات موجب جذب شدید آب شده و در دراز مدت باعث افزایش وزن شود.

2-  میل بیشتر به میان وعده ها

خوردن غذای پر نمک و پر نشاسته ممکن است میل شما به این نوع مزه ها را بیشتر کند کم کم شروع به خوردن نمک بیشتر با غذایتان می‌کنید یا به کربوهیدرات های بد نظیر غذاهای سرخ شده یا غذاهایی تمایل پیدا می‌کنید که خمیر بیشتر و ارزش غذایی کمتری دارند.

3- افزایش چربی عمومی بدن

احتمال دارد پس از دنبال کردن بیش از اندازه رژیم پیتزا برای چند روز، تغییر قابل توجهی در ترکیب بدنی تان نبینید. زیاده روی در مصرف پنیر بدون شک تبعات خوبی ندارد.

رژیم پیتزا را با دقت بگیرید

آیا می‌توانید از یک پیتزای سالم برای کاهش وزن استفاده کنید؟ بله! اما آیا باید یک ماه یا یک هفته، هر روز پیتزا بخورید؟ احتمالا خیر!
هر رژیمی که شامل فقط یک نوع غذا باشد یا کلا یک گروه از مواد غذایی را حذف می‌کند، مناسب نیست. به همین دلیل، رژیم پیتزا رژیم سالمی نیست.
اما این بدان معنا نیست که نباید پیتزا بخورید. هفته ای یک شب، پیتزای سالمی بخورید که خمیرش با آرد کامل درست شده و پر از سبزیجات رنگارنگ و گوشت های سالم است. بدین ترتیب هم از روز تقلب تان لذت خواهید برد و هم از مزایای یک رژیم طولانی و پایدار برای سلامتی و تندرستی استفاده خواهید کرد.

 

منبع: verywell

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان