۲۰ چیدمان برتر میز قهوه خوری در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن و تزئینات داخل آن، تاثیر بسزایی در زیبایی آن خانه دارد. در این میان، چیدمان میز قهوه خوری از نکات پر اهمیت است، چرا که با یک دکور زیبا و مناسب، میز قهوه خوری شما می‌ تواند نقشی کلیدی در طراحی اتاق نشیمن داشته و هم اعضای خانواده و میهمانانتان را به گذراندن اوقاتی خوش دعوت کند.

اتاق نشیمن و تزئینات داخل آن، تاثیر بسزایی در زیبایی آن خانه دارد. در این میان، چیدمان میز قهوه خوری از نکات پر اهمیت است، چرا که با یک دکور زیبا و مناسب، میز قهوه خوری شما می‌ تواند نقشی کلیدی در طراحی اتاق نشیمن داشته و هم اعضای خانواده و میهمانانتان را به گذراندن اوقاتی خوش دعوت کند.

مثلث گل و کتاب و سینی برای همیشه قهرمان بلامنازع طراحی دکور است، اما برای ایجاد تنوع، این 20 ایده خلاقانه چیدمان میز قهوه خوری را نیز از دست ندهید. ایده استفاده از اشیا یا روش هایی که شاید حتی به آن ها فکر هم نکرده باشید.

از کتاب به عنوان پایه دکور استفاده کنید


پیش از این هم در دکور میز قهوه خوریتان از کتاب استفاده کرده اید (و البته امیدواریم آن ها را خوانده هم باشید!) اما این بار به جای مرتب چیدن آن ها در یک گوشه، کتاب ها را با فاصله و مرتب روی میز بچینید و بقیه وسایل مثل گلدان یا شمع را روی آن ها قرار دهید. با این کار، پایه اصلی چیدمان میزتان بر اساس کتاب خواهد بود.

به میزتان یک مینی بار اضافه کنید


بدیهی است که تنها در صورتی می‌توانید این کار را بکنید که میزتان بزرگ باشد. اگر میز بزرگی در اختیار دارید، در یک سینی، زیباترین ظرف ها و خوشمزه ‌ترین خوراکی ها را گذاشته و آن را در جای مناسب روی میزتان قرار دهید. علاوه بر زیبایی این ایده، همه چیزهای مورد نیاز برای گذراندن یک عصر خوب در کنار خانواده برایتان فراهم خواهد بود.

جعبه های تزئینی بچینید

جعبه های تزئینی هم شکل را روی میز بچینید، یا اشکال مختلف آن را با هم ترکیب کنید. در هر دو صورت، جعبه ها فضایی آراسته و زیبا ایجاد می کنند که ممکن است دید روی میز را اندکی محدود کنندT اما دسترسی به همه چیز آسان است. استفاده از جعبه های هم رنگ یا با تضاد رنگی، پیشنهاد جذابی خواهد بود.

شمع و تزیینات طلایی را ترکیب کنید


شمع همیشه پیشنهاد زیبا و رمانتیکی است. گذاشتن شمع، یک کاسه پر از قوطی کبریت ‌های تزئینی و یک توتیای طلایی، هم زیباست و هم غیر منتظره. به علاوه، وجود کبریت های رنگارنگ روی میز، کاربردی هم هست و می‌ تواند فرصت قرار دادن چیزهای جذاب دیگری را هم در اختیار شما قرار دهد.

تعداد میزها را بیشتر کنید

اگر فضای کافی داشته باشید، اضافه کردن یک میز دیگر به میز قهوه خوریتان، زیبایی آن را دو برابر می‌کند. می‌توانید روی یکی از میزها، یک مجسمه زیبا و چشمگیر قرار دهید تا هم فضا هنری تر شود و هم سطح دو میز از یکنواختی درآید.

تراریوم و گیاه گوشتی بکارید

اگر دوست دارید در دکور میزتان از عناصر طبیعی استفاده کنید اما از گل هایی که نگهداریشان سخت است خوشتان نمی‌آید، از تراریوم و اسکیولت (گیاه گوشتی) استفاده کنید. خبر خوب این است که جابه‌جایی آن ها هیچ تاثیر منفی روی آن ها نخواهد داشت. در مورد نیاز آن ها به نور هم نگران نباشید. این گیاهان زیبا علاوه بر اینکه میز شما را زیباتر می‌ کنند، در برابر شرایط سخت هم مقاوم هستند.

روی میز گردتان سینی چهارگوش بگذارید

یک حرکت هندسی که کاملا ساده و در عین حال موثر و تاثیرگذار است. این کار، به ویژه برای کسانی ایده‌آل است که می‌ خواهند میز قهوه خوریشان دیدی چشم گیر و تاثیر بسیاری در فضا داشته باشد. می توانید تضاد رنگ سینی و میز را هم مد نظر قرار داده و از آن برای زیبایی بیشتر استفاده کنید.

 از وسایل شخصی برای تزیین استفاده کنید


جای وسایل شخصیتان، فقط روی میز عسلی کنار دستتان نیست. یک تکه از جواهراتتان که بسیار به آن علاقه دارید یا یک شی خاطره انگیر (مثل این قلم موهای خطاطی) می‌تواند خصوصیتی را به اتاق نشیمن اضافه کند که منحصر به خود شماست.

کریستال یا شیشه های درخشان اضافه کنید

تاثیر کریستال از ظرف های شیشه ‌ای ساده بیشتر است. به این ظرف شیشه ای و ذره بین دقت کنید. تاثیر آن فوق العاده است. انعکاس نور بر آن ها، شبیه روشنایی های اندک قلب زمین است.

رومیزی پهن کنید


چه کسی می‌گوید که رومیزی برای میز قهوه خوری نیست؟ به این نمونه نگاه کنید. بافتی مجلل و مرموز را به میز شما اضافه می‌ کند که می‌ توان از دیدن آن لذت برد. رومیزی مناسبی را با توجه به رنگ دکور اتاق نشیمن و نیز جنس مورد علاقه تان انتخاب کنید و در مورد پهن کردن آن روی میز قهوه خوریتان، تردید به خود راه ندهید.

تناسب رنگ ها را رعایت کنید

یک میز قهوه خوری دو طبقه، علاوه بر این که فضای بیشتری دارد، جلوه زیباتری به اتاق نشیمن شما می‌دهد. چنان که در این تصویر هم می‌بینید، رنگ جعبه ها و گل ها با رنگ دیوارها هماهنگ است و در کل، فضایی گرم و دلنشین را پدید آورده است.

از احجام هنری استفاده کنید

هنگامی که فضای خالی مناسبی روی میزتان دارید، ممکن است وسوسه شوید که آن را با چیزهای مختلف پر کنید. اما در نمونه ای که این جا می‌بینید، یک ردیف کتاب کلاسیک به همراه گلدان پر از گل کافی است تا بتوانید در کنار آن، یک حجم هندسی هنرمندانه اضافه کرده و فضای خالی را پر کنید.

از زمینه تک رنگ استفاده کنید


شاید در اتاق نشیمنی که تمامی وسایلش سیاه و سفید است، بدیهی ترین چیزی که منتظرش هستیم یک میز رنگی یا پر نقش و نگار باشد، اما حفظ کردن این تک رنگ بودن در دکور میز، هم حس پاکیزگی را القا می‌کند و هم فضا را مدرن نگه می‌ دارد.

بگذارید میزتان بدرخشد


وقتی که میز قهوه خوریتان به اندازه میزی که در تصویر می‌بینید هنری باشد، همه نظرها را به خود جلب می‌کند و حرفی برای گفتن باقی نخواهد ماند. سه گلدانی که روی میز هستند، حس مینیمال عجیبی را القا می‌ کنند. زیبایی این ترکیب در آن است که سطح براق این گلدان ها روی شیشه میز انعکاس می‌ یابد و روی میز هم که چون آینه براق است، درخشش این گلدان‌ ها را دو چندان می‌ کند.

ظرف هایی با ارتفاع مختلف استفاده کنید

روی این میز، شمعدان های بلند در کنار ردیف کتاب هایی قرار گرفته که ارتفاعشان بسیار کوتاهتر است. این تضاد، بی آن که بی نظمی یا شلختگی روی میز ایجاد کند، حجم خوب و قابل قبولی به میز داده است که از تماشای آن خسته نخواهید شد.

از میز شفاف استفاده کنید

مانند آن چه که در تصویر می‌ بینید، یک میز قهوه خوری شفاف، فضا را بسیار مدرن می‌ کند. جذابیت این انتخاب آن است که هم قالی زیر آن دیده می‌شود و هم سبدهایی که زیر میز هستند.

فضای اتاقتان را بزرگتر جلوه دهید

اگر قرار است به اتاق نشیمن کوچکتان یک میز قهوه خوری اضافه کنید، به دنیال میزی باشید که پایه آن از جنس شیشه یا مفتول بوده و فضای بین پایه ها هم خالی باشد. وقتی بتوان فضای زیر میز را دید، این حس ایجاد می‌شود که فضای اتاق بزرگتر است.

با سادگی تاثیر عمیقی ایجاد کنید

اگر میز قهوه خوریتان بسیار کوچک است، تنها چیزی که لازم دارید تا بتوانید در فضای میزتان نشاط و لطافت ایجاد کنید، کاسه های سنتی یا بشقاب های دست سازتان هستند. هرچقدر از ظرف های ساده تری استفاده کنید، جذابیت بیشتری به میز و مبلمانتان می بخشید.

از چند میز گرد استفاده کنید

وقتی وسایلتان ظریف و سبک بیشتر به شکل دایره هستند، لازم نیست حتما یک میز داشته باشید. از سه یا چند میز گرد در اتاق استفاده کنید و روی هر کدام از یک وسیله تزئینی استفاده کنید. کتاب، شمع یا گلدان انتخاب های مناسبی برای این منظور هستند.

گل ها را با کتاب هماهنگ کنید

در نهایت هم اگر به فکر ایجاد هماهنگی بین عناصر دکور خود هستید، بی آن که همه چیز خیلی متقارن و هم رنگ باشد، از یک گلدان پر از گل استفاده کنید که رنگش با رنگ کتابی هماهنگ باشد که روی میز قهوه خوریتان گذاشته اید. بدین ترتیب هم هماهنگی لازم را به دست آورده اید و هم از تقارن زیاد خسته نخواهید شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر