روز جهانی مایو دو تکه و ۱۰ سبک تابستان ۲۰۱۷

مد و طراحی، تنها مختص به لباس های عادی و روزمره یا لباس های میهمانی نیست. پوشیدن لباس شنای مناسب و مطابق مد روز یکی از نکاتی است که بانوان به آن اهمیت ویژه ای می‌دهند؛ به ویژه در فصل تابستان که سواحل، استخرها و هر جای دیگری که بتوان تنی به آب زد، پر از عاشقان شنا و آفتاب گرفتن است

مد و طراحی، تنها مختص به لباس های عادی و روزمره یا لباس های میهمانی نیست. پوشیدن لباس شنای مناسب و مطابق مد روز یکی از نکاتی است که بانوان به آن اهمیت ویژه ای می‌دهند؛ به ویژه در فصل تابستان که سواحل، استخرها و هر جای دیگری که بتوان تنی به آب زد، پر از عاشقان شنا و آفتاب گرفتن است. به همین جهت، هر سال در فصل شنا طراحان مد علاوه بر طراحی لباس، طراحی های متنوعی در زمینه لباس های شنا نیز ارائه می‌دهند.

مثل هر لباس دیگری، مایوها نیز در طول زمان دستخوش تغییر شده اند. این تغییر شامل جنس پارچه، طراحی و نیز میزان استفاده از پارچه در آنهاست. اما بزرگترین تغییر در سبک مایوی بانوان را می‌توان طراحی مایوی دو تیکه دانست.

با وجود این که لباس شنای دو تکه، در آثار هنری باقی مانده از 1400 سال پیش از میلاد مسیح نیز به چشم می‌خورد و نقاشی های سده چهارم پس از میلاد مسیح نیز زنان را با لباسی شبیه به مایو دو تکه های امروزی در کنار آب نشان می‌دهد، اما ارائه طراحی رسمی و جهانی این نوع مایو در سال 1946 اتفاق افتاد. پیشتر، در سال 1900، یک طراح آلمانی نیز لباس شنایی دو تکه را طراحی و تولید کرده بود که فقط توسط عده ای خاص و در مکان های محدود استفاده می‌شد.

اولین مایو دو تکه تاریخ

تا اینکه در سال 1946، طراح فرانسوی لوئیس رئارد (Louis Reard) که مهندس مکانیک بود، با الهام از نام منطقه ای که در آن آزمایش های هسته ای امریکا به انجام رسیده بود، طراحی لباس شنای دو تکه خود را «بیکینی» نامید. اما مشکل بزرگ این بود که هیچ یک از مانکن های دنیای مد، حاضر به پوشیدن این لباس نبودند که از 4 پارچه سه گوش برای پوشاندن بدن تشکیل شده بود و آن را غیر اخلاقی می‌دانستند.

شاید باورش سخت باشد که مایو دو تکه های محبوب این روزهای دنیای مد بانوان، روزگاری این همه مورد هجمه و مخالفت واقع شده باشد. اما جالب است بدانید که در سال های نخست، در بسیاری از کشورها، پوشیدن مایو دو تکه را یک رسوایی شرم آور می‌دانستند و استفاده از آن در سواحل برخی کشورها نظیر ایتالیا، اسپانیا و پرتغال رسماً ممنوع بود.

ورود به هالیوود

در دنیای هالیوود و نیز سینمای اروپا نیز قوانین اخلاقی حکم می‌کرد که ردی از این لباس نوظهور نباشد. اما در سال 1953، دو ستاره سینما، یکی در اروپا و دیگری در امریکا با مایو دو تکه ظاهر شدند. بریژیت باردو (Brigitte Bardot) در فستیوال فیلم کن و مرلین مونرو (Marilyn Monroe) در عکس های خود مایو دو تکه پوشیدند که این سنت شکنی، سرآغاز جنجال های تازه ای بود که تا دهه 60 ادامه یافت.

اما تحولات فرهنگی دهه 60 میلادی و انقلاب جوانان باعث شد تا بالاخره استفاده از مایو دو تکه راه خود را به سواحل باز کند. اما باز هم تا اواسط دهه هفتاد، مد چندانی در این زمینه وجود نداشت تا به تدریج، توجه طراحان به مایو دو تکه و تنوع بخشی به طرح های آن جلب شد و آن را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین لباس های زنانه در جهان کرد.

هر ساله انواع و اقسام مایو دو تکه های مختلف با طراحی های گوناگون به دنیای مد معرفی می‌شود و تغییرات زیادی در بالا تنه و پایین تنه این مایوها صورت می‌گیرد. کمتر شدن پارچه مورد استفاده، اضافه کردن بند، دکمه و سایر تزئینات، از عمده تغییرات در طراحی این مایوهاست.

در همین راستا و به مناسبت روز جهانی مایو دو تکه، تعدادی از مدل های جدید مایو در تابستان 2017 را برایتان آماده کرده ایم.

مایو یک تکه با برش بلند روی پا

اگر اهل ریسک و امتحان کردن چیزهای تازه نیستید، این مایو برای شما مناسب نیست. این مایوی یک تکه با برش بلند در پهلوها که پاها را کشیده تر نشان می‌دهد، انقلابی جدید و بازگشت قدرتمند مایوهای یک تکه به سواحل و استخرهاست. انواع تک رنگ این مایو نظیر رنگ صورتی، هلویی، مناسب فصل گرم سال است و شما را درخشان تر خواهد کرد.

اگر طرفدار کمی تنوع هستید، پارچه های طرحدار و گلدار، راه راه و خال خال هم جزو طرح هایی هستند که با این مدل بسیار مناسبند.

مایو دو تکه شانه باز

همه ما می‌دانیم لباس های بی سرشانه و به اصطلاح یقه های قایقی باز، برای تابستان فوق العاده اند. می‌توان همین حرف را در مورد مایو دو تکه هم زد؛ مایوهای چین دار با سرشانه باز، هم برای استخر و ساحل فوق العاده اند هم با یک دامن زیبا برای استراحت کنار دریا.

پارچه های ساده و گلدار، مدل های پرچین تر و ساده تر و میزان پوشش این مایوها، تنوع در طرح های این مدل است.

مایو برش دار

اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که فکر می‌کنید مایوهای یک تکه قدیمی شده اند، اشتباه می‌کنید. مایوهای یک تکه و برش دار که روی پهلو، شکم، سینه و پشت دارای برش هستند، از پرطرفدارترین ها در سال 2017 هستند.

در بعضی مدل های خاص و گران قیمت، برش ها با تور پوشانده شده اند تا هم جلوه زیباتری به بدن بدهند و هم سبک و استایل خاصی به شما ببخشند.

مایو دو تکه فاق بلند

مایو دو تکه های کلاسیک که تقریباً همیشه مد بوده اند، امسال با قدرت بیشتری در صحنه مد ظاهر شده اند. این مایوها که کمرهای پهن و فاق بلندتری دارند، هم ایرادات احتمالی شکم و پهلوی شما را می‌پوشانند و هم پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهند. تنوع در طراحی بالاپوش این مایوها، انتخاب را برای شما راحت تر می‌کند. طرح های گلدار، خال خالی و راه راه هم انتخاب خوبی برای این فصل است.

 مایو یک تکه پشت باز

مثل مایوهایی که روی پا برش بلند دارند، این مایوهای پشت باز را هم در تن همه نمی‌بینید. اگر می‌خواهید خاص تر باشید، مدلی را انتخاب کنید که یک جمله یا علامت بامزه روی آن نوشته شده باشد، تا همه بدانند چقدر خاص و جذاب هستید.

مایو دو تکه قلاب بافی

مایوهای قلاب بافی شده، جالب ترین و پرطرفدارترین مد امسال هستند. جنس خاص این مایو، خطوط و منحنی های بدن شما را بهتر و زیباتر نشان می‌دهد.

مایو پنبه ای

پارچه چهارخانه پنبه ای که همیشه در پیراهن های مردانه استفاده می‌شد، به لباس های شنا نیز راه پیدا کرده است. مایو دو تکه چهارخانه از جنس الیاف طبیعی و نیز مایوهای یک تکه برش دار یا ساده پنبه ای، پدیده جدیدی است که امسال تابستان مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

 مایو چین دار

تابستان امسال، چین های پارچه ای جلوه تازه ای به مایوهای یک تکه و دو تکه داده اند. چین های لطیف و زیبای روی یقه، روی بندها، روی کمر و شانه های مایوهای یک و دو تکه، چشم ها را به خود خیره خواهد کرد.

مایو تک شانه

مثل پیراهن های تک شانه یا به اصلاح یقه رومی، مایوهای تک شانه هم طرفداران خاص خود را دارد. مایو دو تکه های تک شانه یا مایوهای یک تکه ای که در طراحی آنها یک شانه برهنه و شانه دیگر پوشیده است، مورد توجه بسیاری از بانوان شیک پوش خواهد بود.

مایوهای بنددار

و در نهایت هم بندهای متعدد یکی از تزئینات کلاسیک مایو است که هنوز مورد توجه طراحان و است. پهلوهای برهنه یا برش هایی که روی سطح مایو هستند با بند تزئین می‌شوند تا بر استایل و جذابیت آن بیافزایند.

منبع: popsugar

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر