ماهان شبکه ایرانیان

خانه تاریخی حیدر زاده، عمارتی زیبا با شیشه های رنگارنگ

خانه تاریخی حیدر زاده، عمارتی زیبا با شیشه های رنگارنگ دوشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - گردشگری,ایران گردی,اماکن دیدنی روزهای دلنشین بهاری فرصتی مناسب برای قدم زدن و گشت و گزار در محله های قدی ...

روزهای دلنشین بهاری فرصتی مناسب برای قدم زدن و گشت و گزار در محله های قدیمی، هوای مطبوع بهاری و عطر دلاویز پیچیده در هوا، فرصتی مناسب برای لذت بردن از روزهای بهاریست. اگر ساکن تبریزید، در روزهای بهاری در شهر بمانید و از فضای دلنشین شهر لذت ببرید، کمی به تبریزگردی بپردازید و از خانه های قدیمی تبریز در هوای دل انگیز بهاری دیدن کنید. خانه حیدر زاده در بافت قدیمی تبریز در محله مقصودیه و در جنوب غربی شهرداری و در کنار چند خانه تاریخی همچون: خانه های تاریخی سلماسی، بهنام، گنجه ای زاده، قدکی و... واقع شده. مکانی است که شما می توانید آرامشی بی حد و توصیف نشدنی را در آن بیابید، به محض پا گذاشتن در آن، حس و حال خانه های قدیمی سراسر وجودتان را پر می کند و به گوشه ای بنشینید و مناظر زیبای باغ را تماشا کنید. تاریخ دقیق ساخت این خانه، سند و زمان مشخصی نداره ولی بر اساس مطالعات میدانی، 130 سال قدمت بنا تخمین زده شده، معمار خانه حیدر زاده، حاج حبیب لک می باشد. این بنا در نقشه دارالسلطنه تبریز (1297 ه.ق) به نام حاج قلی خان سرتیپ نشون داده شده. خانه حیدر زاده به دلیل ارزش تاریخی و معماری زیبا در سال 1378 به شماره 2524 در فهرست آثار ملی ثبت شده و هم اکنون از جاذبه های گردشگری تبریز و دیدنی های تبریز به شمار میاد و تماشای این بنای زیبا با معماری بی نظیر و منحصر به فردش، دلنشینه.

خانه حیدر زاده

خانه حیدر زاده

خانه حیدرزاده

خانه حید زاده در 3000 متر مربع و در دو طبقه به مساحت 900 متر بنا شده و دارای دو حیاط مستقل بیرونی و اندرونی در دوره قاجار ساخته شده که توسط یک تالار باشکوه، با پنجره های چوبی منبت کاری شده از هم جدا شده. در طبقه پایین حوضخانه ای زیبا قرار داره که با طاق های چهاربخشی شگفت انگیز، بندکشی برجسته و آجرهای رنگ شده تلالو زیبایی بخشیده. فضاهای مختلف این بنا از طریق یک سرسرای مرکزی با ستون های گچبری شده، پلکان عریض و باشکوه که جلوه ی خاصی به نما داده و زیبایی آن رو دو چندان کرده و نورگیر سقفی با یکدیگر ارتباط می یابد. اتاق شاه نشین، اصلی ترین و زیباترین فضای خانه حیدر زاده ست. در طرح مرمت  احیای مجموعه، کاربردی اختصاصی یافته به اتاق به صورت یک فضای چند منظوره مورد استفاده قرار گرفته و از زیباترین خانه های قدیمی تبریز، جاذبه های گردشگری تبریز و دیدنی های تبریز محسوب میشه.
خانه حید زاده

خانه حیدر زاده

خانه حیدر زاده

خانه حیدرزاده

دسترسی

اگر قدم زدن در کوچه پس کوچه های محله های قدیمی تبریز براتون آرامش بخشه حتما به خانه زیبای حیدر زاده به آدرس: تبریز، میدان ساعت، مقصودیه، پشت عمارت شهرداری، خانه حیدرزاده هم ی سری بزنید و از دیدن این بنای زیبا لذت ببرید.
خانه حیدرزاده

خانه حیدر زاده

خانه حیدر زاده


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان