صنعتگران خوزستانی در کارگاه تخصصی حصیربافی آموزش می‎بینند

پنج صنعتگر از خوزستان در کارگاه آموزشی بین‌المللی آشنایی با شیوه‌های نوین حصیربافی اداره‌کل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی، شرکت می‌کنند.

صنعتگران خوزستانی در کارگاه تخصصی حصیربافی آموزش می‎بینند

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، اداره‌کل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌منظور تبادل تجربیات و ارتقای سطح دانش تخصصی حصیربافان کشور و آشناسازی آنان نسبت به شیوه‌های نوین حصیربافی از مرحله فرآوری مواد تا طراحی و ساخت و همچنین رفع عیب‌های ناشی از مواد اولیه، رنگرزی، فرم‌دهی، تکنیک‌های بافت و... با مشارکت شورای جهانی صنایع‌دستی منطقه آسیا-اقیانوسیه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی با بهره‌گیری از تجربیات مدرسان بین‌المللی در آذر 96 کرده است.

باتوجه به تنوع مواد اولیه و روش بافت حصیر در سراسر کشور، برگزاری این کارگاه آموزشی به‌صورت منطقه‌ای (شمال، جنوبِ 1 و جنوبِ 2) پیش‌بینی شده است که استان خوزستان در کنار بوشهر و ایلام در زمره استان‌های جنوب (1)  قرار گرفته‌اند.

هریک از استان‌های حاضر در این سه منطقه از کشور می‌توانند در مجموع پنج صنعتگر را در رشته‌ی حصیربافی برای این آموزش بین‌المللی معرفی کنند.

آموزش صنعتگران استان‌های جنوب (1)، از تاریخ 11 تا 14 آذر 96 در بوشهر انجام می‌شود و در پایان کارگاه برای تمام شرکت‌کنندگان گواهی بین‌المللی صادر خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان