ماهان شبکه ایرانیان

۶ راه برای خواب بهتر در هوای گرم

درست زمانی که از خواب بیدار می شوید، پرده های پنجره اتاق خواب خود را کنار بزنید. نور خورشید به بدن کمک می کند تا ویتامین D تولید کند و سطح سروتونین که برای نشاط و شادی لازم هست را افزایش دهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد

علاقه اکثر ما به فصل تابستان برای روزهای ساحلی و نوشیدنی های میوه ای و لباس های سبک آن است. اما هوای گرم تابستان را وقتی کولری در کار نباشد و نتوانیم راحت بخواب برویم، اصلاً دوست نخواهیم داشت. با پوستی عرق کرده و چسبناک، خواب راحت شبانه به راحتی امکان پذیر نیست و وقتی هوای بیرون خیلی گرم باشد که مصیبت بیشتری می شود. در ادامه، 6 راه ممکن که شاید به آنها فکر نکرده باشید را بررسی می کنیم تا در هوای گرم نیز بتوانید خواب بهتر و راحت تری داشته باشید.

قبل از رفتن به تختخواب دوش بگیرید

آیا بعد از دوش گرفتن احساس تمیز و دلپذیری زیادی ندارید؟ وقتی هوا فوق العاده گرم است یک دوش خنک، درست قبل از رفتن به خواب، درجه حرارت بدن شما را کاهش می دهد و همچنین پوست شما دیگر احساس عرق بیش از حد و چسبناکی نخواهد داشت.

در طول روز اتاق خواب را تاریک نگه دارید

درست زمانی که از خواب بیدار می شوید، پرده های پنجره اتاق خواب خود را کنار بزنید. نور خورشید به بدن کمک می کند تا ویتامین D تولید کند و سطح سروتونین که برای نشاط و شادی لازم هست را افزایش دهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. اما هنگامی که آماده شدید، پرده های اتاق را در طول روز ببندید. با بستن و تاریک کردن اتاق به ویژه اگر پنجره های اتاق خواب شما به سمت جنوب و غرب باشد، با این کار دمای اتاق خواب خود را در دمای پایین حفظ می کنید، در نتیجه خواب شبانه بسیار راحت تری خواهید داشت.

از بالش مناسب و با کیفیت استفاده کنید

حتماً زمان زیادی است که روی یک بالش و تشک قدیمی می خوابید. تابستان زمان مناسبی است که بالش خود را تعویض نمایید و بالشی با کیفیت بالا بخریدد. کیفیت بالای آن باعث می شود گرما را به خود جذب نکند. فراتر از خنک بودن بالش های جدید، قابلیت انعطاف آنهاست که به شما این امکان را می دهد تا فضای زیر گردن خود را پر کنید. ستون فقرات شما را مستقیم نگه داشته و به عضلات گردن و پشت شما نیز کمک کنند تا خواب راحتی داشته باشید.

روبالشی ابریشمی بکشید

فقط محتویات داخل بالشت نیست که اهمیت دارد. هنگامی که یک بالش جدید خریداری نمودید، روکش آن را با یک پارچه ابریشمی پوشش دهید. ابریشم یک تنظیم کننده دمای طبیعی است، همچنین می توانید از پوست ظریف خود در طولانی مدت نیز محافظت کنید.

از پارچه های کم تراکم استفاده کنید

کیفیت بافت بالای پارچه ها مترادف با لوکس بودن آنها است، اما در تابستان، برای بالش ها این موضوع یعنی راحتی کمتر. هرچه پارچه بالش بافت ریزتری داشته باشد، محفظه های کمتری برای تنفس خواهد داشت و جریان هوای کمتری را از خود عبور می دهد. بنابراین به جای اینکه از پارچه های با کیفیت و  دارای بافت خیلی ظریف و بالا استفاده نمایید، از پارچه هایی استفاده کنید که دقت بافت و تراکم کمتری دارند.

تنها بخوابید

منظور ما هیچ اظهار نظری درباره فردی که در کنار شما می خوابد، همسر، فرزند یا حتی حیوان خانگی شما نیست. اما حضور بیش از یک نفر در تختخواب، میزان گرمای بدن را افزایش می دهد. اگر می توانید تنها بخوابید، این کار را انجام دهید. هنگامی که تمام تخت به تنهایی برای خودتان باشد، ناخودآگاه دست و پاهای خود را بازتر می کنید تا اینکه همدیگر را لمس نکنند و این بهترین تنظیم برای گردش هوا در اطراف بدن شما خواهد بو، و همچنین فضای اضافی بیشتری خواهید داشت.

منبع: purewow

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان