چگونه در ۳۰ روز آشپز بهتری شویم

یک پیاز بردارید و آن را به صورت حلقه حلقه خرد کنید، پوستش را جدا کرده و برش های عمودی بزنید، یا با برش های افقی نزدیک به هم، ریزریزش کنید.

شاید شما نیز آرزو دارید روزی تبدیل به یک آشپز تمام عیار شوید، که به راحتی یک مهمانی شام مفصل را برگزار می‌کند و با غذاهای جورواجوری که خودش پخته از میهمانان پذیرایی می‌کند. از آنهایی که برای پختن غذا نیازی به مطالعه دستور پخت ندارند و غذاهای خوشمزه و جاافتاده را با سرعت و مهارت آماده می‌کند. ما اینجا هستیم تا رویای شما در یک ماه به واقعیت تبدیل شود.

روز اول: چاقوهایتان را تیز کنید

خوشمزه

اگر نتوانید گوشت و سبزیجات را به راحتی تکه تکه کنید، چطور انتظار دارید که بتوانید یک غذای خوشمزه با ظاهری خوب درست کنید؟ بنابراین در اولین فرصت چاقوهای آشپزخانه را تیز کنید.

روز دوم: یاد بگیرید یک پیاز را خرد کنید

خوشمزه

یک پیاز بردارید و آن را به صورت حلقه حلقه خرد کنید، پوستش را جدا کرده و برش های عمودی بزنید، یا با برش های افقی نزدیک به هم، ریزریزش کنید.

روز سوم: بر دم کردن برنج مسلط شوید

خوشمزه

همیشه نسبت 1به2 را به یاد داشته باشید. به ازای هر یک پیمانه برنج به دو پیمانه آب نیاز داریم. فراموش نکنید که قبل از دم کردن برنج، ادویه های دلخواهتان را به آن اضافه کنید.

روز چهارم: غذاهای تخم مرغ دار بپزید

خوشمزه

اگر قصد دارید درون غذا تخم مرغ بریزید، ابتدا آن را درون ظرفی شیشه ای بشکنید، سپس به غذا اضافه کنید. این کار باعث می‌شود زرده تخم مرغ از هم نپاشد و از سالم بودن خود تخم مرغ هم مطمئن شوید. اگر میزبان هستید می‌توانید تخم مرغ ها را درون قالب های شیرینی پزی زیبا بپزید و تزیین کنید.

روز پنجم: روغن های حیوانی را نگه دارید

خوشمزه

قلم گوسفند و دنبه و چربی گوشت را آبپز کرده و روغن آن ها برای پخت غذاهای دیگر ذخیره کنید. می‌توانید این چربی طبیعی را در انواع غذاهای خوشمزه و حتی برای پخت کیک و شیرینی استفاده کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.

روز ششم: ترشی درست کنید

خوشمزه

ترشیجات همیشه وسوسه کننده هستند. برای درست کردن آنها، فقط به کمی صیفی جات، سبزی، سرکه، آب و نمک نیاز دارید. مواد را با سرکه بپزید و پس از سرد شدن درون شیشه بریزید و به مدت سه هفته در یخچال یا یک جای خنک نگهداری کنید.

روز هفتم: ته مانده ها را نگه دارید

خوشمزه

سبزی ها خورده نشده، تکه های گوشت باقی مانده، آب مرغ و پنیر سفت شده، مواد اولیه لازم برای تهیه یک سوپ خوشمزه هستند؛ بنابراین قبل از دور ریختن غذاهای باقیمانده ببینید که آیا نمی توانند در غذای دیگری استفاده شوند؟ می‌توانید تا زمانی که وقتش برسد آن ها را داخل فریزر نگهداری کنید.

روز هشتم: یک ادویه جدید امتحان کنید

خوشمزه

به ظروف ادویه خود نگاهی بیندازید و ببینید جای چه چیز در بین آن ها خالی است. یک ادویه تازه می‌تواند عطر و طعم غذاهای شما را کاملاً تغییر دهد. ما آویشن را پیشنهاد می‌کنیم، نظر شما چیست؟

روز نهم: ظروف قدیمی را کنار بگذارید

خوشمزه

ظروفی را برای پخت و پز انتخاب کنید که بتوانند درجه حرارت های بالا را تحمل کنند و با دوام باشند.

روز دهم: ماهیتابه و قابلمه بزرگتر بخرید

خوشمزه

یکی از چیزهایی که از آشپزخانه های امروزی حذف شده است، قابلمه های غول پیکری است که مادربزرگ هایمان داشتند. هیچکس نمی تواند تضمین کند که شما با هجوم ناگهانی میهمان ها مواجه نشوید، بنابراین بهتر است ریسک را کاهش دهید و ظروف بزرگی برای پخت و پز تهیه کنید. قابلمه های کوچک ریسک کم آمدن غذا را بسیار بالا می‌برند.

روز یازدهم: مقداری سینه مرغ در فریزر نگهداری کنید

خوشمزه

گاهی پیش می‌آید که شرایط به گونه ای است که باید در کمتر از یک ساعت یک غذای خوشمزه برای نهار یا شام درست کنیم، سینه مرغ یکی از بهترین گزینه ها در چنین مواقعی است.

روز دوازدهم: سبزیجات تازه را امتحان کنید

خوشمزه

سبزیجات متنوع بخرید، آن ها را در فر بپزید و در کتلت هایتان بریزید یا به سوپ اضافه کنید.

روز سیزدهم: پنیر را طعم دار کنید

خوشمزه

کمی روغن یا سبزی خشک به پنیرهای موزارلا و فتا اضافه کنید. این کار باعث تغییر در عطر و طعم پنیر می‌شود و آن را خوشمزه تر می‌کند.

روز چهاردهم: ادویه را به تدریج اضافه کنید

خوشمزه

این یک اصل پذیرفته شده در میان همه سرآشپزان خبره است: ادویه را به تدریج به غذا اضافه کنید و هربار طعم آن را بچشید؛ اما هرگز مقدار زیادی ادویه را یکجا به غذا اضافه نکنید. به یاد داشته باشید که اگر غذای شما کم نمک باشد همیشه فرصت دارید که کمی نمک به آن اضافه کنید، اما اگر بیش از حد شور شود در دردسر بزرگی خواهید افتاد.

روز پانزدهم: با مواد غذایی مورد علاقه تان، غذاهای مخصوص خودتان را بپزید

خوشمزه

گل کلم دوست دارید؟ آن را بخارپز کنید، مانند استیک طبخ کنید یا کبابش کنید. خلاقیت به خرج دهید و آن طور که دوست دارید آشپزی کنید.

روز شانزدهم: برگر های مخصوص خودتان را درست کنید و در فریزر ذخیره کنید

مهم نیست که برگرهای شما از گوشت قرمز درست شده اند یا مرغ و ماهی و سبزیجات. آنها را از قبل آماده کنید و درون فریزر نگهداری کنید. این برگرها می‌توانند یک شام خوشمزه برای اعضای خانواده شما باشند و حسابی آن ها را غافلگیر کنند.

روز هفدهم: تمام مراحل پخت سوپ را خودتان بر عهده بگیرید

استفاده از کنسروهای نیمه آماده و مواد طعم دهنده وسوسه کننده استT اما اگر یک بار سوپ خانگی درست کنید خواهید دید که نتیجه بسیار رضایت بخش تر از همیشه است و ارزش وقتی که صرف کردید را داشته است.

روز هجدهم: سس سویا، لیموترش و پنیر پارمیزان را از خود دور نکنید

خوشمزه

این چاشنی های پرکاربرد می‌توانند هر غذایی را خوشمزه تر کنند؛ بنابراین سعی کنید همیشه آن ها را دم دست خود نگهدارید. خواهید دید که این مواد در زمان پخت غذاهای عجله ای معجزه خواهند کرد.

روز نوزدهم: مربای خانگی درست کنید

خوشمزه

داشتن یک مربای خانگی، وعده صبحانه شما را به کلی دگرگون می‌کند. مربا درست کردن کار آسانی است و وقت زیادی هم از شما نمی گیرد. امتحانش کنید.

روز بیستم: غذاهای گیاهی درست کنید

خوشمزه

اطمینان حاصل کنید که بروکلی ها درون ماهیتابه فضای کافی برای پخته شدن داشته باشند. آنچه در مورد اندازه قابلمه گفتیم در مورد ماهیتابه و غذاهای گیاهی نیز صدق می‌کند.

روز بیست ویکم: از آبمیوه استفاده کنید

خوشمزه

گاهی به جای آب، غذاهای خود را با آبمیوه بپزید؛ مثلا می‌توانید مرغ را با آب پرتغال آبپز کنید.

روز بیست و دوم: گوشت تازه ای امتحان کنید

خوشمزه

اگر عادت کرده اید همیشه با گوشت گوسفند پخت و پز کنید، این بار گوشت بوقلمون را امتحان کنید. کمی جسارت به خرج دهید و مزه های تازه خلق کنید. گوشت گاو، شترمرغ یا ماهی را امتحان کنید.

روز بیست و سوم: نان تازه تهیه کنید

خوشمزه

می توانید برای وعده های مختلف روزانه از نان های متفاوتی استفاده کنید. نان بربری، لواش و یا نان های صنعتی، هرکدام با توجه به میزان کالری که قصد دارید در هر وعده دریافت کنید، انتخاب می‌شوند.

روز بیست و چهارم: از قزل آلا فراتر بروید

خوشمزه

اگر غذای دریایی برای شما در ماهی قزل آلا خلاصه شده است، بهتر است کمی جسورتر شوید و چیزهای جدیدتری امتحان کنید. از میگو و انواع ماهی های مختلف موجود در بازار شروع کنید.

روز بیست و پنجم: کمی ادویه به سالاد اضافه کنید

خوشمزه

شاید ساده به نظر برسد اما حتی اضافه کردن کمی نمک می‌تواند طعم سالاد شما را بسیار دلپذیرتر کند. چاشنی ها و ادویه ها باعث می‌شوند اجزای سالاد به خوبی با هم ترکیب شوند.

روز بیست و ششم: غلات متنوع استفاده کنید

خوشمزه

همیشه سوپ را با جو درست می‌کنید؟ این بار کمی گندم هم درون آن بریزید. غلات و حبوبات تنوع زیادی دارند، حیف است که خودمان را از بسیاری از آن ها محروم می‌کنیم. افق دید خود را گسترش دهید و برای داشتن طعم های عالی دست به امتحان مواد اولیه مختلف بزنید.

روز بیست و هفتم: کره را طعم دار کنید

خوشمزه

روی کره، شکر و دارچین بریزید و با یک صبحانه عالی از خانواده خود پذیرایی کنید. اگر برای پخت غذاهای خود نیز از کره استفاده می‌کنید می‌توانید آن را با سبزی ها و ادویه های مناسب طعم دار کنید.

روز بیست و هشتم: هرچیز را از فروشگاه مخصوص خودش بخرید

خوشمزه

درست است که رفتن به فروشگاه های بزرگ و خرید تمام مواد غذایی از آن ها کار راحت تری است، اما پیشنهاد ما این است که سعی کنید هر چیز را از محل عرضه خودش تهیه کنید. وقتی شما گوشت را از قصابی و نان را از نانوایی می‌خرید، محصولات تازه تری نصیبتان می‌شود. این تازگی بر روی کیفیت و طعم غذای شما تاثیر شگفت انگیزی دارد.

روز بیست و نهم: رنده، خرد کن و ابزارهای شکل دهی بخرید

خوشمزه

غذاهای خود را قبل از سرو کردن تزیین کنید. لازم نیست برای این کار مواد اولیه متنوع و گران قیمتی تهیه کنید فقط کافی است ابزارهای خوبی در اختیار داشته باشید. یک هویج یا خیار که به زیبایی برش خورده باشد هم می‌تواند اشتهای میهمانان شما را تحریک کند.

روز سی ام: دسرهای ساده و خوشمزه را فراموش نکنید

خوشمزه

پختن یک غذای خاص و خوشمزه ساعت ها زمان می‌برد، اما با یک سالاد میوه که به زیبایی تزیین شده است نیز می‌توانید همان قدر شادی به خانه خود بیاورید. پس درست کردن دسرهای آسان و خوشمزه را در اولویت قرار دهید.

منبع: purewow

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان