راهنمای ست کردن بافت پارچه در لباس مردانه

استفاده از بافت‌های گوناگون پارچه در لباس، ظاهری خاص و شیک ایجاد می‌کند. اما، متاسفانه اغلب تلاش‌های آقایان برای ست کردن بافت پارچه با شکست مواجه می‌شود. در ادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید تا بیشتر برایتان بگوییم.

راهنمای ست کردن بافت پارچه در لباس مردانه

استفاده از بافت‌های گوناگون پارچه در لباس، ظاهری خاص و شیک ایجاد می‌کند. اما، متاسفانه اغلب تلاش‌های آقایان برای ست کردن بافت پارچه با شکست مواجه می‌شود. در ادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید تا بیشتر برایتان بگوییم.

طی مقاله‎‌هایی که قبلا در بامیلو بلاگ منتشر شده است، تلاش کرده‌ایم که تکنیک‌های ساده ست کردن لباس و ایجاد لایه‌های مختلف را توضیح دهیم. همچنین، تناسب نوع پارچه و فصل را به طول کامل بررسی کرده‌ایم. اما، بیاید رو راست باشیم. تا این‌جا تنها بخش آسان کار را آموخته‌ایم. هرچه باشد، حقه‌های ساده را راحت‌تر می‎توان یاد گرفت. اما، دیگر وقت آن فرا رسیده که با برداشتن گامی بلند و فراگرفتن یک مهارت ویژه، ظاهر و تیپ خود را متحول کنیم.

این مهارت، در اصل چیزی نیست جز روش درست ست کردن بافت پارچه. زیاد پیش می‌آید که آقایان تلاش می‌کند با پوشیدن پارچه‌هایی با بافت‌های گوناگون، تیپ و ظاهر خود را بهبود دهند. اما، اغلب چون این کار به صورت اصولی انجام نمی‌شود، نتیجه چندان چنگی به دل نمی‌زند. جای تاسف است زیرا تنها با فراگرفتن چند قانون ساده می‌توان این مهارت را فراگرفت و از آن در استایل شخصی خود استفاده کرد.

تک رنگ‌ها

راهنمای ست کردن بافت پارچه

 

راحت‌ترین روش برای استفاده از پارچه‌های مختلف، انتخاب تیپ تک رنگ و خنثی است. رنگ‌های طوسی، آبی و مشکی ساده، شیک و کلاسیک هستند و به لطف خنثی بودنشان، می‌توان با استفاده از آن‎ها به راحتی بافت‌های مختلف پارچه را با هم ست کرد.

نویسنده مقاله در این میان استفاده از انواع رنگ آبی را ترجیح می‌دهد. زیرا، آبی یکی از معدود رنگ‌هایی است که مناسب همه است و به همه می‌آید. همچنین، با وارد شدن به هر لباس فروشی می‌توان به راحتی گزینه‌های مختلف و متعددی به این رنگ را پیدا کرد.

البته، نباید مشکی را فراموش کنیم! بهترین و البته از نظر برخی تنها نمونه ست کردن پارچه‌های مختلف را می‌توان در رنگ مشکی دید. به عنوان مثال، یک جفت شلوار جین مشکی همیشه در کنار یک پیراهن مردانه مشکی و یک کراوات بافت ابریشمی فوق‌العاده خواهد بود. استفاده از پارچه‌هایی با بافت‌های مختلف در چنین استایلی باعث می‌شود که هر بخش لباس به طور مستقل به چشم بیاید و خود نمایی کند. پس، چرا مثل جانی کش (Jonny Cash) خواننده بزرگ سبک کانتری، برای یک بار هم که شده تیپ سر تا پا سیاه را امتحان نمی‌کنید؟

خانواده رنگ را حفظ کنید!

راهنمای ست کردن بافت پارچه

اگر استفاده از تنها یک رنگ در کل لباس‌ها برایتان جالب نیست، یک خانواده از رنگ‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، در این روش ست کردن بافت پارچه از تنالیته‌های مختلف رنگ آبی، قرمز، سبز یا قهوه ای در تیپ خود استفاده کنید. اگر هنوز در انتخاب رنگ و تشخیص خانواده‌های رنگی مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به بایگانی مقالات بامیلو بلاگ بزنید و مباحث مربوط به رنگ را مطالعه کنید.

اگرچه، گزینه دیگری هم وجود دارد و آن هماهنگ کردن رنگ‌های خنثی مانند طوسی، سرمه‌ای و مشکی با یکدیگر است. می‌توان با استفاده از این رنگ‌های پایه، به سادگی ست کردن بافت پارچه را امتحان کنید!

تمایز ایجاد کنید!

یک تکنیک کلیدی دیگر، ایجاد تمایز بین بافت‌های مختلف پارچه با یک آیتم ساده و متفاوت است.

به عنوان مثال، شاید بدانید که عقد پارچه جین و فاستونی را در آسمان‌ها بسته‌اند. هر سال به محض پیدا شدن سر و کله پاییز، سیل مردانی را می‌بینیم که شلوار جین آبی تیره را با کت فاستونی طوسی ست کرده‌اند. اما، کلید اصلی درست انجام دادن این کار، اضافه کردن چیزی ساده و مینیمال بین آن‌هاست. چیزی مثل یک تی‌شرت یقه هفت سفید یا یک پیراهن مردانه آکسفورد آبی رنگ می‌تواند انتخال ایده‌الی برای این کار باشد.

این کار باعث می‌شود که توجه به جای بافت پارچه‌ها به سوی کل مجموعه پوشش و هماهنگی میان آن‌ها منعطف شود. پس، دفعه بعد که به سراغ کمد لباستان می‌روید، تی‌شرت یقه هفت طوسی خود را با شلوار فاستونی قهوه‌ای ست کنید و با پوشیدن کت جین محبوبتان، ظاهری متفاوت از دیگران داشته باشید.

راهنمایی‌های کلی

بهتر است زمانی که از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنید، چند قانون جهان‌شمول دنیای را هم در ذهن داشته باشید. اول، وقتی که تیپ خود را بر اساس یک رنگ و یا یک خانواده رنگ انتخاب می‌کنید، باید با هر تکه لباس از بافت پارچه متفاوتی استفاده نمایید. به عبارت دیگر، هیچ وقت از یک نوع پارچه دوبار استفاده نکنید، مگر این‌که مثل یک و شلوار با یک مجموعه طرف بوده و چاره‌ای نداشته باشید.

دوم، اگر دوست دارید از یک جنس پارچه را چند بار در استایل خود داشته باشید، اشکالی ندارد. درصد بزرگی از صنعت پوشاک به پارچه‌های کتان اختصاص دارد. اما، نکته این‌ جاست که از پوشیدن بافت‌های مختلف آن پارچه به صورت همزمان پرهیز کنیم. توجه کنید که پوشیدن مدل‌های مختلف کتان می‌تواند جذاب باشد، اما استفاده از یک نوع کتان در تمامی بخش‌های استایل، برای هیچ‌کس جالب نیست.

راهنمای ست کردن بافت پارچه

نکته آخر، هنگام انتخاب لباس، کاری نکنید که برای بیشتر به چشم آمدن با هم رقابت کنند. به بیان بهتر، یک بخش از تیپ خود را انتخاب کنید و در آن‌جا از لباسی فوق‌العاده استفاده کنید. باقی اجزای ظاهر شما باید تکمیل کننده بخش اصلی باشند، نه این‌که خود هم بخواهند بدرخشند. به عنوان مثال، در بالا اشاره کردیم که پارچه جین و فاستونی خیلی خوب با یکدیگر ست می‌شوند. حالا اگر روی شلوار کبریتی یا فاستونی خود، یک کت چرم خلبانی، نامتقارن و پر چین و چروک بپوشیم، ظاهرمان مطلقا جذاب نخواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم در ادامه مقاله‌های قبلی، تکنیک‌های ست کردن لباس آقایان، به ویژه ست کردن بافت پارچه را بررسی کنیم. با دنبال کردن این سه تکنیک برای ست کردن بافت‌های مختلف پارچه دیگر هیچ‌وقت به اشتباه نمی‌افتید. مثل همیشه خوشحال می‌شویم اگر دیدگاه‌های خود را با بامیلو بلاگ در میان بگذارید.

منبع: FashionBeans

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر