۶ نکته برای خرید لوازم برقی آشپزخانه

اگر برای اولین بار قصد خرید اجاق گاز، هود یا مایکروویو دارید، یا پس از سالها به فکر به روز کردن لوازم برقی آشپزخانه خود افتاده اید، باید قبل از خرید نکته هایی را در نظر بگیرید و این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

اگر برای اولین بار قصد خرید اجاق گاز، هود یا مایکروویو دارید، یا پس از سالها به فکر به روز کردن لوازم برقی آشپزخانه خود افتاده اید، باید قبل از خرید نکته هایی را در نظر بگیرید و این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

آیا گران تر بودن به معنی بهتر بودن است؟

در مجموع می‌توان گفت بله. به طور مثال، ماشین ظرفشویی های گران قیمت تر معمولاً امکان تنظیمات پیشرفته تری دارند و برنامه های خدماتی بهتری ارائه می‌کنند. ضمن این که مصرف انرژی نیز در این ماشین ظرفشویی ها بالاتر است و محدوده وسیع تری برای تنظیمات گرما دارند.

اما وسیله خانه ای که قادر است دردسر زیادی برای شما درست کند، فر است. اگر کوره فر اجاق گاز شما مشکل داشته باشد و نتواند حرارت را کنترل کند، آشپزخانه شما به یک سونا تبدیل خواهد شد.  نکته مهمی که در هنگام خرید فر باید به آن توجه کنید این است که هر چند وجود امکانات مختلف و جذاب برای اجاق گاز یک مزیت محسوب می‌شود، اما هیچ چیز به اندازه خود گرما در پخت خوب غذا تاثیرگذار نیست. بنابراین اگر قصد خریدن یک فر دارید، بهتر است به فروشگاه تخصصی آن بروید و زمان کافی صرف باز و بسته کردن درب اجاق های مختلف کنید. اجاق فری را انتخاب کنید که درزهای آن به خوبی بسته باشد و درب آن کاملاً کیپ شود.

مطمئن باشید که شما با یک فر ارزان قیمت که حرارت مناسبی داشته باشد و درب آن به خوبی محکم شود، روزهای شادتری خواهید داشت تا یک فر با امکانات مختلف که منافذ بازی دارد.

میزان مصرف انرژی چه اهمیتی دارد؟

بی یو تی (B.U.T) یک واحد انگلیسی برای اندازه گیری میزان انرژی گرمایی است. این مورد از آن مواردی است که بیشتر بودن آن به معنای بهتر بودنش نیست. اگر شما سرآشپز یک رستوران بزرگ باشید، منطقی است خواهان اجاق گازی باشید که با حرارت زیاد خود غذاها را به سرعت آماده کند. اما در مورد یک اجاق گاز خانگی، چیزی که شما احتیاج دارید وسیله ای است که قادر باشد طیف وسیعی از حرارت را برای پخت غذاهای مختلف ارائه دهد.

ممکن است برای پخت آرام یک غذا، به حدود 3000 بی یو تی نیاز داشته باشید، اما اجاق گازی که خریداری کرده اید به گونه ای باشد که حداقل بی یو تی تعریف شده برای آن، 12000 باشد. بنابراین همانطور که قبلاً اشاره کردیم بهتر است این مورد را در نظر بگیرید و فقط به دنبال اعداد بالاتر نباشید.

نسخه اروپایی این واحد با برچسبی، نشان دهنده مقدار بازدهی و میزان مصرف انرژی بر حسب کیلو وات در سال و حجم دستگاه است.

آیا واقعاً به فر دوقلو نیاز است؟

اگر خانواده پرجمعیتی دارید و زیاد آشپزی می‌کنید، بله یک فر دوقلو می‌تواند یک سرمایه ارزشمند برای شما باشد. اما اگر یک خانواده کوچک دارید و اهل مهمانی گرفتن هم نیستید، یک فر تک یا حتی یک مایکرویو هم می‌تواند تمامی خواسته های شما را برآورده کند.

آیا مایکروویو بسیار کاربردی است؟

اگر در آشپرخانه خود مشکل کمبود جا ندارید، مایکروویو می‌تواند برای گرم نگه داشتن غذا قبل از سرو آن بسیار کاربردی باشد. این مورد می‌تواند به خصوص برای گرم نگه داشتن غذای بچه ها که ممکن است ساعت ها دیر به ظرف غذایشان برسند، کاملاً مفید باشد. یا وقتی که لازانیای شما آماده شده و نمی خواهید پنیر آن بسوزد، لیوان چای یا شیری را کع فراموش کرده اید دوباره گرم کنید و از همه مهمتر یخ زدایی گوشت، مرغ یا سبزیجات را قبل از پختن به آن بسپارید.

ارتفاع مناسب برای نصب هود چقدر است؟

شاید کمی طول بکشد تا متوجه شوید هودی که نیاز دارید باید چه ابعاد و قدرتی داشته باشد. این موضوع کاملاً به ارتفاع جایی که قرار است هود در آن نصب شود بستگی دارد. علاوه بر این باید ابعاد و مصرف انرژی اجاق گازتان را هم در نظر بگیرید. در شرایط ایده آل، عرض هود آشپزخانه باید 15 سانتی متر بیشتر از سطح اجاق گاز باشد. بدین ترتیب اگر عرض اجاق گاز شما 75 سانتی متر باشد، بهتر است به دنبال یک هود 90 سانتی متر باشید، اگر عرض اجاق 90 سانتی متری است، یک هود 105 سانتی متری مناسب شما است.

با کمبود فضا برای یخچال ساید بای ساید چه کنم؟

اگر از کسانی باشید که مرتب مواد غدایی را در فریزر می گذارید، شاید فقدان یخچال ساید بای ساید برایتان سخت باشد. بنابراین اگر با محدودیت فضا برای داشتن یک ساید بای ساید روبرو شوید، خیلی ناراحت می‌شوید. راه حل جایگزین این است که از یک جفت یخچال فریزر کشویی استفاده کنید. آن ها به اندازه یخچال فریزرهای ساید بای ساید فضا را اشغال نمی کنند، اما جای کافی برای قرار دادن انواع غذاها را برایتان فراهم می‌کند.

منبع: houzz

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر