ماهان شبکه ایرانیان

پارتیشن بندی اتاق نشیمن برای داشتن فضایی راحت تر

گاهی اوقات یک واحد با نقشه باز، به اندازه کافی بزرگ به نظر نمی رسد. به عنوان مثال، این نقشه باز بودن هنگامی که بچه های شما جوان تر بوده و می خواهید مداوم از آن ها مراقبت کنید، به خوبی کار می کند، اما هنگامی که آن ها نوجوان هایی ناهنجار بوده و ممکن است نخواهید همواره آن ها را زیر نظر داشته یا حتی به حرف هایشان گوش دهید، ایده مناسبی نیست

اگر می خواهید کاربرد اتاق خود را دو برابر کرده یا با استفاده از بخش بندی خلاقانه، تجهیزاتی را به فضایی بازتان اضافه کنید، این مطلب را که در مورد پارتیشن بندی است، بخوانید.

گاهی اوقات یک واحد با نقشه باز، به اندازه کافی بزرگ به نظر نمی رسد. به عنوان مثال، این نقشه باز بودن هنگامی که بچه های شما جوان تر بوده و می خواهید مداوم از آن ها مراقبت کنید، به خوبی کار می کند، اما هنگامی که آن ها نوجوان هایی ناهنجار بوده و ممکن است نخواهید همواره آن ها را زیر نظر داشته یا حتی به حرف هایشان گوش دهید، ایده مناسبی نیست. در فضایی بزرگ ممکن است مادامی که جریان هوا بر قرار است، بخواهید برای ساختن فضاهایی کوچک تر و ارتباطی چشمی، آن را به بخش های مختلف تقسیم کنید. اگر شما در فضایی کوچک زندگی می کنید، این بخش بندی می تواند مفید باشد و فضاهای قابل استفاده بیشتری را برای شما فراهم سازد.

برای دستیابی به بهترین های هر دو حالت، می توانید از تأثیرات مؤثر پارتیشن بندی برای فراخ تر کردن یا کوچک تر کردن فضا یا ساختار بزرگی که جریان هوا و نور را حفظ می کند، استفاده کنید. این تقسم بندی ها به خاطر محلی که برای نگهداری در اختیار شما می گذارند یا بسیار کاربردی هستند یا منحصراً دکوری خواهند بود. در ادامه، به این ایده های عالی که مزیت های زیادی از پارتیشن خلاقانه را ارائه می دهند، نگاهی بیاندازید.

قفسه های باز

قفسه های باز

کتابخانه باز، یکی از آسان ترین راه های ممکن برای ایجاد جدایی میان دو فضا به صورت موقتی یا دائمی است. جالب تر اینکه این قفسه باز اجازه عبور نور را داده و مانع آن نمی شود. شما با این وسیله پارتیشن بندی کرده اید اما همچنان نور و هوا را در اختیار داشته و مانع تردد آن ها نشده اید.

در فضایی کوچک مانند این اتاق کار، قفسه های باز راهی مؤثر برای ایجاد حس بین دو اتاق، بدون قربانی کردن ارتباط نور میان آن ها است.

راهنمایی: برای پر کردن تمامی قفسه ها وسوسه نشوید. اگر مقدرو است گلچین کمی از لوازم تزئینی را در این قفسه ها جای داده تا از شلوغی آن ها جلوگیری کنید، مخصوصاً اگر می خواهید ارتباط بصری خود را میان دو فضای بخش بندی شده همچنان حفظ کنید، این کار را انجام دهید.

آن چنان که می بینید این سری قفسه ها می توانند قابل انتقال یا غیر قابل انتقال باشند. قفسه های ثابت شده در فضای شما، این مزیت را دارند که بدون حرکت هستند اما مشخصه ای دائمی دارند: اگر شما در آینده تغییر عقیده دهید و بخواهید فضا را کمی بازتر کنید، خارج کردن سازه ای به این بزرگی و از بین بردن و برداشته شدن یک دیوار کار ساده ای نخواهد بود.

بافت های هنری

در این آپارتمان الهام بخش، با استفاده از یک توری ضخیم فضای سرو غذا از آشپزخانه نقشه باز و اتاق نشیمن را از هم جدا کرده که بسیار تأثیر گذار است.

پرده ها

یکی از ساده ترین راه ها برای پارتیشن بندی میان فضا، استفاده از پرده های سبک قدیمی و میله پرده است. زیبایی استفاده از پرده ها این است که قابلیت انعطاف و تطبیق پذیری بالایی دارند، به راحتی باز و بسته می شوند و فضا را در آمیخته یا جدا می کنند.

استفاده از پرده برای تقسیم کردن اتاق خواب از اتاق نشیمن می تواند محیطی دلپذیر و دنج را فراهم کرده و فضایی شخصی را هنگامی که به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد. همچنین در صورت نیاز، نور مناسبی خواهید داشت و این، فضای در اختیار شما را منعطف تر خواهد ساخت.

راهنمایی: هنگامی که پارچه پرده را انتخاب می کنید، به کاری که می خواهید با آن انجام دهید خوب فکر کرده و آن را مد نظر قرار دهید. اگر می خواهید فضایی خصوصی و دنج داشته باشید، از پرده هایی ضخیم تر و سنگین تر استفاده کنید. اگر می خواهید همچنان نورگیر باشد، از انواع پارچه های نازک تر استفاده کنید. اگر به هر دوی آن ها نیاز دارید، از دو پرده استفاده کنید که یکی برای پوشش داخل نسبت به خارج محیط و دیگری سبک تر باشد، که در این صورت به دو میله پرده و برای انعطاف و کاربری بیشتر نیاز خواهید داشت.

ساختارهای دکوری

خیلی از پارتیشن هایی که امروزه یافت می شوند ضمن کارایی، وسایلی زیبا و دلپذیر به لحاظ طراحی هستند. این پارتیشن ماهرانه نه فقط به عنوان جدا کننده فضا که به عنوان عبور دهنده نور و ارتباط بصری استفاده شده و همچنین زیبایی خاصی را نیز در خود دارد.

جدا کننده ای مانند این نمونه که به صورت فیزیکی اتاق نشیمن و آشپزخانه را از هم جدا کرده است، همچنان ارتباط بصری و چشمی را بین این دو فضا حفظ کرده است. پارتیشن های این چنینی، میزان نورگیری محیط را حفظ کرده اما ثابت هستند و قابلیت حرکت ندارند.

پنجره ها

نمونه جالب دیگری از پارتیشن ها نصب پنجره هایی داخلی هستند. آن ها ارتباط بصری بین فضاها را حفظ کرده، اما عایق صدا و بوهای حاصل از پخت نیز هستند. این پنجره های کارا، پارتیشن زیبایی بین آشپزخانه و اتاق نشیمن خانواده به وجود آورده است.

درب های کشویی

ساده و زیبا، درب های کشویی به شما اجازه می دهند که فضای شخصی خود را داشته و از آن لذت ببرید. هنگامی که باز هستند جریان ملایمی بین فضاها ایجاد کرده و به آسانی می توان فضای بازی را که در آن قرار دارند، به محدوده ای شخصی تبدیل کنند. پارتیشن ها این امکان را میسر می سازند که در عرض کمتر از یک دقیقه، اتاق را به دو قسمت تبدیل کرده و در دقیقه بعدی با باز کردن آن ها فضایی بزرگ تر در اختیار شما قرار دهند.

منبع: houzz

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان