بازدید مجازی از زیبایی ها و اماکن دیدنی گرگان

بازدید مجازی از زیبایی ها و اماکن دیدنی گرگان شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - گردشگری,ایران گردی کمتر گردشگری در ایران پیدا می شود که دلش نخواهد سری به بهشت شمال ایران یعنی استان گرگان بزند

کمتر گردشگری در ایران پیدا می شود که دلش نخواهد سری به بهشت شمال ایران یعنی استان گرگان بزند. اماکن دیدنی گرگان با ویژگی های زیبایی که دارند، همه را به سمت خود جلب می کند. در سفر به گرگان و از خود شهر گرگان کرفته که مرکز استان گلستان است که یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران به حساب می آید. همین طور آثار تاریخی و ارزشمند دیگری که در این شهر و اطراف آن وجود دارد. به لیست دیدنی های گرگان باید طبیعت سرسبز و خرم آن را هم اضافه کرد که گردش کردن در آن، حال مسافران را جا می آورد. اما برای این که بیشترین لذت را در گرگان ببریم، باید به کجا برویم؟ با ما همراه باشید تا برای راهنمای سفر به گرگان و تماشای این دیدنی ها خاطرات ماندگاری رو در ذهن شما ثبت کنیم ...
گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران

در سفر به گرگان یکی از مناطق تفریحی و اماکن دیدنی گرگان که در نزدیکی شهر هم قرار دارند، پارک جنگلی ناهارخوران است. بیشتر مسافران در مسیر خود به سمت شرق، با این طبیعت سرسبز برخورد خواهند کرد. هوای مطبوع و دامنه شیبدار جنگلی آن، محل مناسبی است تا کمی کمر راست کنیم و از بهشت شمال ایران بیشتر لذت ببریم. ناهارخوران در نزدیکی جنگل النگدره و روستای زیارت قرار دارد.
دیدنی های گرگان جنگل ناهارخوران

جنگل توسکستان

در سفر به گرگان این نکته رو در نظر بگیرید که این جنگل طبیعی در چهل کیلومتری جنوب شرقی شهر گرگان قرار دارد. یک جنگل بی نظیر که مانند ناهارخوران، آب و هوایی دلچسب و گوارا دارد. زمستان جنگل توسکستان بسیار سرد و سوزان است و مسافران، تابستان را برای اقامت در آن انتخاب می کنند که این مکان یکی از بهترین اماکن دیدنی گرگان در مجموعه جاذبه های گردشگری گرگان نیز هست 
دیدنی های گرگان توسکستان

بازار نعلبندان شهر گرگان

یکی دیگر از اماکن دیدنی گرگان که داخل شهر قرار دارد، بازار مرکزی آن است که در بین بومی ها به بازار نعلبندان شناخته می شود. در بخش قدیمی گرگان قرار دارد و محصولات خاص خطه شمال در آن عرضه می شود. در سفر به گرگان ، در این بازار هم می توان خرید کرد و هم از زیبایی های آن به خوبی لذت برد.
دیدنی های گرگان بازار نعلبندان

دیوار دفاعی گرگان

در سفر به گرگان و تماشای اماکن دیدنی گرگان از مجموعه جاذبه های گردشگری گرگان ، این دیوار دفاعی، اثری است که از دوره ساسانیان به جا مانده است و حدود 1700 سال پیش ساخته شده است. این دیوار به که به نام های مختلف از جمله سد اسکندر، سد نوشیروان، سد پیروز و نام های متفاوتی مانند قزل ائلان و مار سرخ ساسانی هم در کتاب های تاریخی از آن نام برده شده، قرار بوده ناحیه گمیشان تا کوه های گلیداغ را حراست کند. این دیوار تاریخی، یکی از طولانی ترین بناهای تاریخی معماری ایران است که متاسفانه مانند دیگر ابنیه باستانی، بخش زیادی از آن از بین رفته است.
دیدنی های گرگان دیوار دفاعی گرگان

مسجد جامع گرگان

بنای تاریخی دیگری که در لیست جاذبه های گردشگری گرگان و اماکن دیدنی گرگان قرار دارد، مسجد جامع این شهر است که قدمت آن به حکومت سلجوقیان در این شهر برمی گردد. مناره های کروی شکل و کتبیه ای به خط کوفی روی آن نوشته شده، تنها بخشی از مسجد جامع گرگان است که در اماکن دیدنی گرگان و جاذبه های گردشگری گرگان هم این بنا امروزه برای ما به یادگار مانده است.
دیدنی های گرگان مسجد جامع

مدرسه عمادیه گرگان

بافت قدیم شهر گرگان به جز بازار نعبلندان، بناهای دیگری هم دارد. عمارت قدیمی مدرسه عمادیه گرگان در زمینی به مساحت 1550 متر و بیش از 500 سال قبل ساخته شده است. در این ساختمان می توان آب انبار، حمام، مسجد گلشن، تکایا، گورستان و چندین دهنه مغازه را مشاهده کرد. در مورد قدمت واقعی این بنا و کاربرد آن، اطلاعات زیادی در دست نیست. اما طبق تحقیقات باستان شناسی، باید در دوره حکومت تیموریان و اوایل صفویان ساخته شده باشد.
دیدنی های گرگان مدرسه عمادیه

کاخ موزه گرگان

از دیدنی های گرگان که داخل شهر واقع شده، کاخ موزه گرگان است. یکی از کاخ های خانواده پهلوی است که هنوز ابهت خود را تا حد زیادی حفظ کرده است. برای سالم باقی ماندن این کاخ، مسئولان گرگان آن را تبدیل به موزه کرده اند. این عمارت مجلل، اولین کاخ موزه شمال کشور و چهارمین موزه اختصاصی باستان شناسی ایران به حساب می آید.
دیدنی های گرگان کاخ موزه گرگان

خانه تقوی ها

قدمت این خانه به دوران قاجاریه برمی گردد و در زمینی به وسعت دوهزار متر مربع ساخته شده است. اصالت این خانه به یکی از تجار بومی زمان به نام حاج میرزا محمدتقی تقوی برمی گردد و قسمت های زیادی از این خانه در اختیار ورثه او باقی مانده است. میراث فرهنگی تنها توانسته بخشی از این خانه را خریداری و بازسازی کند. معماری عالی این خانه که در همان زمان نیز زبانزد بوده، از جمله ویژگی های این خانه تاریخی است.
دیدنی های گرگان خانه تقوی های گرگان

کاروانسرای قزلق گرگان

نام این کاروانسرا که در ناحیه کوهستان گرگان ساخته شده، کاروانسرای قزلق است. قدمت این بنای تاریخی که از سنگ و ملات و گچ ساخته شده، به دوران بعد از اسلام برمی گردد. شهرت این کاروانسرا به خاطر معماری منحصر به فرد زیبایی است که در داخل آن به کار رفته است. 
دیدنی های گرگان کاروانسرای قزلق

جنگل النگدره (پارک جنگلی آلنگدره)

اگر به سمت جاده ناهارخوران گرگان حرکت کنید، یک پارک زیبا خواهید دید که به پارک جنگل النگدره معروف است. پارکی با چشم انداز طبیعی و خیره کننده که هوایی دلچسب و گوارا دارد و محل خوبی برای قدم زدن و پیاده روی کردن است. جنگل النگدره نزدیک به 185 هکتار وسعتش است و هشت چشمه ی طبیعی در آن قرار دارد. این پارک هم مانند ناهارخوران و توسکستان، نشانه ای از هوای دلچسب بهشت شمال ایران را در خود دارد.
دیدنی های گرگان جنگل النگدره

روستای زیارت

اگر از ناهارخوران عبور کنید، ده کیلومتر دورتر، با یک روستای گردشگری و تفریحی زیبا با آبشارهایی روان و چشمه ی آب گرم روبرو خواهید شد که به روستای زیارت شناخته می شود. امامزاده این روستا باعث رونق آن شده و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. دلیل دیگری که لازم است روستای زیارت را ببینید، معماری به کار رفته در ساخت خانه های روستا است که قدمتی طولانی دارد.
دیدنی های گرگان روستای زیارت

تپه تاریخی-فرهنگی تورنگ تپه

تپه قدیمی تورنگ را باید یکی از بزرگ ترین تپه های باستانی کشور به حساب آورد که قدمت آن به هزاره ی سوم پیش از میلاد مسیح برمی گردد. تورنگ تپه به مجموعه چند تپه با برجستگی های بسیار نزدیک گفته می شود که در شمال شرقی شهر گرگان قرار گرفته است. آثار ارزشمند و اشیایی که در آن یافت شده، قدمت آن را تا حد زیادی تعیین کرده است وهمین موضوع باعث ارزش آن و بازدید گردشگران شده است.
دیدنی های گرگان تورنگ تپه

آبشار رنگو

سری هم به جنوب گرگان بزنیم. آبشار طبیعی  رنگو در 15 کیلومتری جنوب غربی گرگان و در یک منطقه کاملاً طبیعی با پوشش گیاهی متنوع و رنگارنگ قرار گرفته است. آب و هوای اطراف این آبشار طبیعی بسیار خنک است و برای مسافران تابستانی، لذت آرامش در یک هوای مطبوع را فراهم می کند. این آبشار طبیعی  در یک بستر نیم دایره ای که از یک آبشار اصلی و چند آبشار فرعی تشکیل شده است.
دیدنی های گرگان آبشار رنگو

منطقه حفاظت شده جهان نما

ارتفاعات جنوب گرگان و در جنوب شرقی شهرستان کردکو، یک مرکز تفریحی گردشگری زیبا به نام جهان نما قرار دارد. این منطقه که بخشی از بهشت شمال ایران است، دارای مناطقی بسیار بکر با جانوران وحشی است. در جهان نما، یک غار طبیعی نیز وجود دارد. این منطقه گردشگری، سالیانه توریست های داخلی و خارجی زیادی را به خود می بیند.
دیدنی های گرگان جهان نما

آبشار طبیعی نومل

یکی از بزرگترین آبشارهای شمال ایران که از شش آبشار بزرگ تشکیل شده، آبشار طبیعی نومل است. این آبشار طبیعی در 4 کیلومتری شمال روستای نومل و در مرکز جنگل های چهل گیسو قرار دارد. مسیر سخت و ناهمواری برای رسیدن به آن باید طی کرد، اما ارزش این را دارد که در یک منطقه بکر و دست نخورده و در کنار بلندترین آبشار منطقه گرگان خستگی تان را در کنید. این آبشار طبیعی ، یکی از دیدنی های گرگان به حساب می آید که برای رفتن به آن نمی توان به خودروی شخصی تکیه کرد.
دیدنی های گرگان آبشار نومل

دریاچه توشن

جنگل النگدره به جز داشتن چشمه های زیبا، یک دریاچه طبیعی نیز در قلب خود دارد که در بخش جنوبی روستای توشن النگدره قرار گرفته است. این دریاچه در 5 کیلومتری جنوب گرگان واقع شده و هوایی بسیار مطبوع دارد. پوشش جنگلی زیبا و گونه های مختلف آبزیان، در سدی که در نزدیکی این دریاچه قرار گرفته است، محل مناسبی برای اقامت کردن شما در دل جنگل النگدره  است.
دیدنی های گرگان دریاچه توشن


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر