نگاهی به مجموعه بهار تام فورد، بازگشت پسر بد مد به نیویورک

هفته مد نیویورک فرصتی است برای برترین طراحان و نام های دنیای مد که از آخرین آفرینش های هنری خود پرده بردارند. در ادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید تا با آخرین مجموعه بهار تام فورد آشنا شوید.

هفته مد نیویورک فرصتی است برای برترین طراحان و نام های دنیای مد که از آخرین آفرینش های هنری خود پرده بردارند. در ادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید تا با آخرین مجموعه بهار تام فورد آشنا شوید.

تام فورد (Tom Ford) یکی از برترین نام‌های دنیای مد و یکی از چهره‌های انقلابی و پرحاشیه این صنعت به شمار می‌رود. این طراح آمریکایی، برند گوچی را از ورشکستگی تمام عیار نجات داده و خود یکی از بزرگترین امپراتوری‌های دنیای مد را بنیان گذاشته است. البته، فعالیت‌های او به این دنیا محدود نبوده و او با کارگردانی چندین فیلم، قله‌های موفقیت در هالیوود را نیز فتح کرده است. نمایش‌های مد او همیشه بر زرق و برق بوده اند و گرایشات مد سال را تحت تاثیر قرار داده اند. پی طبیعی است که نمایش مد امسال او در نیویورک توجه ما را در تحریریه بامیلو بلاگ به خود جلب کند.

مجموعه بهار تام فورد: مقدمات کار

تام فورد افسانه‌ای حدود یک سال بود که در شهر نیویورک نمایش مدی برگزار نکرده بود. پس بازگشت این پسر بد به شهر رویاها مستلزم آماده سازی فراوان و صد البته، نمایشی پر تمطراق است. کمی قبل از آغاز هفته مد نیویورک، تام فورد به طور غیر منتظره عطر جدیدی را روانه بازار‌های جهان کرد که به نوعی دعوت نامه‌ او برای مجموعه بهار تام فورد در نیویورک به شمار می‌رفت. در همان هنگام، برخی از برترین مدل‌های جهان مانند ژیژی حدید (Gigi Hadid) و کندال جنر (Kendall Jenner) هم در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود تایید کردند که تام فورد در نمایش مد امسال تام فورد شرکت خواهند کرد. پس می‌توان گفت که کل دنیای مد، چشم به بازگشت پادشاه اغواگران مد به نیویورک دوخته بود.

مجموعه بهار تام فورد: گرایشات امسال

مجموعه بهاره تام فورد

بر هیچ کس از دوست‌داران مد پوشیده نیست که تام فورد عاشق سینه‌چاک گرایشات مد دهه 70 و 90 میلادی است. و البته، کت و شلوار‌های مردانه او نیز شهرت جهانی دارند و ستارگان مختلفی در فرش قرمز مراسم‌های گوناگون، کت و شلوار‌های تام فورد را بر تن کرده اند. پس طبیعی است که جناب فورد برای نمایش مجموعه بهار و تابستان سال 2018 خود از این موارد الهام بگیرد. تام فورد در این مجموعه تلاش کرده بود که کت و شلوارهای خود را این بار برای خانم‌ها طراحی کند زیرا به گفته خودش بسیاری از مشتریان خانم، از او چنین درخواستی داشته اند. همین‌طور تیپ‌های اغواگر و رنگ‌های خیره‌کننده را می‌توان به وضوح در سرتاسر مجموعه بهار تام فورد دید. از دیگر گرایشات مد در این نمایش اپل‌های بزرگ، تیپ سرتاپا جین و البته یقه‌های باز و لباس‌های شب چین دار (Drapes) بود.

اینها را هم بخوانید:

بیوگرافی تام فورد : از دوران اوج گوچی تا تأسیس برندی به نام فورد

بیوگرافی گوچی : تاریخچه‌ ای به ظرافت و جذابیت مد ایتالیایی

مجموعه بهار تام فورد: ظاهر مدل‌ها

مجموعه بهاره تام فورد

به گفته خود جناب تام فورد، او می‌خواسته همه مدل‌ها برای این نمایش مو‌های خود را پسرانه کوتاه کنند. اما، از آنجا که دنیا صرفا به دور ایشان نمی‌گردد و این مدل‌ها باید در نمایش‌های مد دیگری هم شرکت می‌کردند از این مساله صرف نظر شده است. در عوض، آرایش و مدل مو‌هایی برای این خانم‌های جوان در نظر گرفته شده که به نظر کوتاه و پسرانه بیاید. به این ترتیب که مو‌ها را از پشت جمع کرده و جلوی آن‌ها را هم روی صورت ریختند تا ظاهری پسرانه و بازیگوش ایجاد کند. آرایش مدل‌ها هم ساده و در عین حال اغواگر بود و از چیزی جز یک خط چشم و رژ لب تشکیل نمی‌شد. پس به نظر می‌رسد همچنان آرایش‌های ساده پرطرفدار باشند.

مجموعه بهار تام فورد: حاضرین

اگر دنیای مد را دنبال می‌کنید، می‌دانید که نیمی از جذابیت‌های نمایش‌های فشن به حاضرین و مدعوین برنامه است. طبعاً، وقتی پای تام فورد هم در میان باشد این مساله تشدید می‌شود و تمام افراد مشهور اهل مد برای حضور در برنامه او سر و دست می‌شکنند. گل سرسبد این حاضرین این مراسم بی‌شک بانو آنا وینتور  (Anna Wintour) سردبیر نشریه معتبر ووگ (Vogue) به شمار می‌رفت که با استایل خاص خود در ردیف اول حضار نشسته بود. اما، ستارگان دیگری مانند سیندی کرافورد (Cindy Crawford)، جولین مور (Julianne Moore) و حتی همسر رپر مشهور کانیه وست (Kanye West) هم در این مراسم حضور داشتند.

نظر شما درباره طراحی‌های مجموعه بهار تام فورد چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بامیلو بلاگ در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان