روز جهانی پاستا، خوراکی لذیذ که با سس خوشمزه تر می شود

بیاید برای روز جهانی پاستا، به اسپاگتی بخارپز در یک سس قرمز غلیظ فکر کنیم؛ که سوسیس مخلوط شده و زیتون های سیاه و قارچ روی آن خودنمایی می کنند، یا به یک فتوچینی با مرغ خوشمزه فکر کنیم که در یک سس سفید که طعم دلنشین سیر دارد غوطه ور است.

بیاید برای روز جهانی پاستا، به اسپاگتی بخارپز در یک سس قرمز غلیظ فکر کنیم؛ که سوسیس مخلوط شده و زیتون های سیاه و قارچ روی آن خودنمایی می کنند، یا به یک فتوچینی با مرغ خوشمزه فکر کنیم که در یک سس سفید که طعم دلنشین سیر دارد غوطه ور است.

بیش از 600 شکل مختلف پاستای وجود دارد که اسم هایشان توصیف کننده ظاهرشان است. اسپاگتی- طنابی شکل (Spaghetti)، ورمیشل – به شکل کرم های کوچک (vermicelli)، روتینی – مارپیچ (rotini)، فوسیلی – دوکی شکل (fusilli)، تُرتلینی – به شکل کیک های کوچک (tortellini)، لینگووینی – به شکل زبان های کوچک (linguini)، کُنکیلی – صدفی شکل (conchiglie)، فوتوچینی – به شکل ربان های کوچک (fettucine)، پِنه – چین دار (penne)، کاپلینی – رشته موهای نازک (capellini)

هرچند غذاهای ایتالیایی عامل اصلی محبوبیت انواع پاستا در جهان شد اما نوع چینی و آلمانی این خوراکی خوشمزه بخشی از غذاهای پاستایی جهان را به خود اختصاص داده و باعث شدند که همه مردم جهان عاشق این غذای منحصر به فرد شوند.در روز جهانی پاستا باید تاریخچه این غذای دوست داشتنی را بدانیم.

تاریخچه روز جهانی پاستا

روز جهانی پاستا

روز جهانی پاستا بعد از «کنگره جهانی پاستا» که در 25 اکتبر سال 1995 برگزار شد به لیست تاریخ های جهانی پیوست. متخصصان در سراسر جهان جمع شده بودند تا در مورد این رشته های خوشمزه با تأکید بر گسترش دانش جهانی در مورد آن به بحث بنشینند. این سازمان از روز جهانی پاستا برای بالا بردن مصرف پاستا و شناساندن فرهنگ آن استفاده می کند.

فعالیت های این سازمان طیف گسترده ای دارد؛ از تشویق مصرف کنندگان به امتحان پاستاهای جدید گرفته تا تهیه اطلاعات مهم برای این مؤسسه در جهت افزایش مصرف این غذای محبوب که روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود.

ایده هایی برای جشن روز جهانی پاستا

روز جهانی پاستا

یکی از بهترین روش ها برای لذت بردن از جشن روز جهانی پاستا، تهیه یک ظرف بزرگ از پاستای مورد علاقه و لذت بردن از طعم هایی است که دوست دارید. مسلماً هیچ راهی بهتر از این کار برای نشان دادن علاقه شما به پاستا وجود ندارد.

می توانید به یک رستوران بروید و دوستانتان را به یک جشن پاستا دعوت کنید و در این جشن دور هم جمع شوید و پاستاهایتان را با هم شریک شوید و دستور پخت های مختلف را امتحان کنید تا عشق به پاستا در جهان گشترش یابد. اما قبل از آن برای یک شب با غذایی سرشار از کربوهیدارت و خامه آماده شوید، ممکن است آن شب به سختی بخوابید اما شکمتان کاملا سیر خواهد بود!

برای کسانی که شجاعت رو به رویی با اتفاقات جدید دارند هم ایده جالبی داریم و آن اینکه از مهمان ها بخواهید که هرکدام پاستایی سفارش دهند که قبلا امتحان نکرده اند. از نوع جدیدی از پاستا استقبال کنید یا خودتان یک پاستای جدید با سس و طعمی جدید سفارش دهید که قبلا هرگز امتحان نکرده اید.

حقایقی جالب درباره پاستا

روز جهانی پاستا

یکی از دوست داشتنی ترین غذاهای جهان پاستا است، اما چیزهایی که شما فکر می کنید در مورد پاستا می دانید اشتباه است. مهم ترین نکته آن است که بدانید چه نوع پاستایی را باید با چه نوع سسی مخلوط کنید و اینکه الزاماً پاستای تازه بهترین نوع پاستا نیست.

پاستا شما را چاق نمی کند

اخیرا مطالعه ای به این نتیجه رسیده است که خوردن پاستا احتمال چاق شدن و اضافه وزن را کاهش می دهد. پاستا بخشی از رژیم به سبک مدیترانه ای است، این غذا ارتباطی نزدیک با MBI سلامتی دارد و باعث کاهش چربی های دور کمر می شود. پس بهتر است خودتان را به یک پاستای مدیترانه ای دعوت کنید؛ به این صورت که 60 گرم پاستا را با سبزیجات، روغن زیتون، گوجه فرنگی، ادویه،حبوبات یا ماهی مخلوط کنید و یک وعده غذایی با 250 کالری داشته باشید.

پاستا هم ارزش غذایی دارد

برای رژیم غذایی تان به دنبال فیبر هستید؟  پاستای کامل فیبری سه برابر کلم بروکلی آب پز دارد، علاوه بر آن خطر بیماری های قلبی، اولین سکته قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان روده  را کاهش می دهد. پاستا شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این معنا که بدن آن را به نسبت مواد دیگر آرام تر هضم می کند و به همین دلیل سطح انرژی پایدارتری را به وجود می آورد. پاستا به علاوه به خوبی با سبزیجات، حبوبات، پروتئین، روغن زیتون و ادویه ها همراه می شود .

پاستای تازه شاید بهتر نبا

بیش از 600 شکل مختلف پاستای وجود دارد که اسم هایشان توصیف کننده ظاهرشان است. اسپاگتی (طنابی شکل)، ورمیشل (به شکل کرم های کوچک)، روتینی (مارپیج)، فوسیلی ( دوکی شکل)، تُرتلینی (به شکل کیک های کوچک)، لینگووینی (به شکل زبان های کوچک)، کُنکیلی (صدفی شکل)، فوتوچینی ( به شکل ربان های کوچک)، پِنه (چین دار)، کاپلینی (موهای نازک) خوشمزه هایی هستند که باید به وعده های غذایی شما افزوده شوند.

 

شد

روز جهانی پاستا

مطمئناً پاستاهای گران و آماده پختی که در اغذیه فروشی ها و رستوران های لوکس وجود دارد بسیار شیک و خوشمزه هستند، اما بعضی از دستورهای پخت با پاستاهای خشک با بافتی منسجم تر نتیجه بهتری دارند. سس های غلیظ با پاستاهای خشک هم نشینی بهتری دارند، همچنین پاستاهای خشک برای درست کردن سوپ هم بهتر هستند. پاستای تازه برای سس های خوشمزه و آشپزهای فوق العاده گزینه های بهتری هستند، پس بهتر است پخت و پز با پاستای تازه را به آشپزهای حرفه ای بسپاریم.

رنگ های مختلف پاستا طعم های مختلف ندارند

روز جهانی پاستا

اسفناج، چغندر، هویج، گوجه فرنگی و کدو حلوایی تنها مواد اولیه ای هستند که برای رنگ دهی به پاستاها مورد استفاده قرار می گیرند. مقدار و نوع سسی که برای طعم دهی به پاستا افزوده می شود از اینکه طعم واقعی پاستا مشهود باشد جلوگیری می کند.

در بسیاری از پاستاها تخم مرغ وجود ندارد

روز جهانی پاستا

اکثر پاستاهای خشک تخم مرغ ندارند، مگر اینکه رنگ زرد داشته باشند. ترکیبات پاستا کاملا ساده است، فقط آرد و آب. نکته اصلی در پاستا کیفیت گندم آن است؛ بهترین پاستا از گندم دوروم (durum wheat) درست شده است، که به آن بافت خاصی می بخشد. پاستایی که با تخم مرغ درست شده باشد هم وجود دارد که این نوع از پاستا با سس گوشتی فوق العاده می شود.

هر پاستایی با هر سسی خوش طعم نمی شود

روز جهانی پاستا

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که سس های مختلف را به همراه اسپاگتی می خورید، اما بهتر است دقت کنید که تناسب سس و شکل پاستا نتیجه خوشمزه تری خواهد داشت. به عنوان یک راهنمایی، بهتر است پاستاهای بزرگتر و پهن تر را با سس های غلظ تر استفاده کنید و پاستاهای بلند و نازک با غذاهای دریایی و سس هایی با پایه روغن یا خامه بهتر می شوند. پاستا با شکل های کوچک با پنیرو سس سبزیجات ترکیبی عالی خواهد شد و و پاستاهای خیلی کوچک بهترین انتخاب برای سوپ ها هستند.

پختن پاستا در آب نمک، روند پخت را تسریع نمی کند

افزودن نمک به آب پاستا تاثیر بسیار کم اهمیتی بر زمان آماده شدن پاستا دارد، اما در طعم آن تفاوت ایجاد می کند. افزودن نمک به آب در حال جوش طعم زیادی به آن می دهد. توصیه می شود برای 100 گرم پاستا 1 گرم نمک به یک لیتر آب اضافه کنید. اگه فکر می کنید این مقدار زیاد است به این فکر کنید که بخش زیادی از این نمک در هنگام آبکشی از بین می رود.

الزامی برای آبکشی کامل پاستا وجود ندارد

روز جهانی پاستا

هیچ کس پاستایی که آبکی باشد را دوست ندارد، آبکشی پاستا مهم است اما کمی نشاسته ای بودن پاستا می تواند طعم بهتری به سس داده و پیوستگی آن را حفظ کند و کل پاستا را پوشش بدهد.

بهترین دوست پاستا چنگال است

روز جهانی پاستا

هرچند پیچیدن اسپاگتی دور قاشق روش معمولی برای بردن پاستای لیز و لغزنده به دهان است، اما روش درستی نیست. ایتالیایی ها فقط وقتی پاستا در سوپ استفاده شده است به کار بردن قاشق را پیشنهاد می دهند. شما هم با کمی تمرین می توانید به راحتی از چنگال برای خوردن انواع پاستا استفاده کنید.

درخت اسپاگتی وجود ندارد

شاید باور نکنید اما در اول آوریل سال 1957 وقتی بی بی سی برنامه ای در مورد برداشت محصول اسپاگتی در مرزهای ایتالیا و سوئیس پخش کرد. گوینده آن برنامه توضیح می داد که قبل از خشک شدن رشته های اسپاگتی زیر نور آفتاب آن ها را از روی درخت ها برمی دارند. بعضی از بینندگان در همان زمان با این برنامه تماس گرفته و پرسیده اند از کجا می توانند یک درخت اسپاگتی تهیه کنند.

پاستا، غذای محبوب بسیاری از افراد در سراسر جهان است. به همین دلیل در تقویم جهانی روزی را به خود اختصاص داده است تا مردم در سراسر جهان با این غذا و انواع مختلف آن آشنا شوند. بهتر است امروز طعم جدید و متفاوتی از این غذای لذیذ را امتحان کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان