رئیس کل دادگستری استان گلستان خبرداد

اعطای مرخصی ۲۰ روزه به زندانیان دیون مالی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان با مرخصی ۲۰ روزه زندانیان دیون مالی استان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، هادی هاشمیان در حاشیه بازدید از زندان گرگان با مرخصی 20 روزه زندانیان دیون مالی استان گلستان موافقت کرد و گفت: این آزادی به زندانیان دیون مالی و جرایم کیفری که فقط به علت رد مال در زندان به سر می‌برند اعطا می‌شود.

این مقام قضایی افزود: با حضور مددکاران برای پیگیری پرونده‌های زندانیان در محاکم، قضات نیز در محدوده‌ قانون موظف به همکاری با آنان خواهند بود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از ایجاد وحدت رویه در رسیدگی به امور زندانیان هم خبر داد و گفت: به این منظور، دو قاضی اجرای احکام به عنوان قاضی ناظر زندان در زندان‌های گرگان و گنبد کاووس بررسی امور زندانیان مانند، اعطای مرخصی و اشتغال به کار و همچنین شرکت در جلسه‌های مربوط به زندانیان در زندان‌های گرگان و گنبد کاووس را عهده دار می‌شوند.

به گفته هاشمیان با این اقدام از چندگانگی در امور مربوط به زندانیان در حوزه‌های قضایی مختلف جلوگیری و روند رسیدگی به امور زندانیان سریع‌تر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تدوین برنامه زمان بندی بازدید قضات دادسرا‌ها، دادگاه‌های کیفری و تجدید نظر از زندان‌های استان، اضافه کرد: همه حوزه‌های قضایی موظف هستند این برنامه زمان بندی را تدوین و به دبیر خانه کاهش جمعیت کیفری استان ارسال کنند.

به گفته هاشمیان، بازدید قضات از زندان می‌تواند در تغییر رویکرد آن‌ها به مجازات حبس و استفاده بیشتر از آرای جایگزین حبس تاثیرگذار باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان