بررسی بی ام دبلیو Z۴ کانسپت

نسل سوم BMW Z۴ رودستر مدتی است که معرفی شده است. خودرویی که با کمک طراحان تویوتا، طراحی شده است؛ طراحانی که اخیرا نیز تویوتا Supra ۲۰۱۹ را خلق کرده‌اند با همان ظاهر همیشگی Z۴ که شامل کاپوتی کشیده و خمیده به همراه خطوط برجسته جانبی است.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: نسل سوم BMW Z4 رودستر مدتی است که معرفی شده است. خودرویی که با کمک طراحان تویوتا، طراحی شده است؛ طراحانی که اخیرا نیز تویوتا Supra 2019 را خلق کرده‌اند با همان ظاهر همیشگی Z4 که شامل کاپوتی کشیده و خمیده به همراه خطوط برجسته جانبی است.
 
 بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت
 
این کانسپت در ظاهر خارجی همانند نسل‌های پیشین خود دارای خطوط صاف و برجسته‌ای است که باز هم این خطوط به کمک طراحان آمده و باعث حجیم‌تر نشان دادن خودرو شده اند. رنگ نارنجی هم که طبیعتا رنگی متین و با وقار است در حالی که بسیار پر انرژی و محرک است. سپر و جلو پنجره خودرو بگونه‌ای طراحی شده‌اند که تصویر یک کوسه را در ذهنمان مجسم می‌کند.
 
 بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت
 
اگر کمی به جلو پنجره‌‌ها هم دقت کنید، شکل سه تیکه پایینی را در خودروهای M پاور پیدا خواهید کرد، اما این بار نه در پکیج M پاور، بلکه در مدل پایه شرکت. گرچه آنطور که در عکس مشخص است تنها برای زیبایی طراحی شده‌اند و دریچه‌ای برای عبور هوا نیستند اما در نسخه تولید انبوه حتما راهی برای عبور جریان هوا خواهند بود.
 
 بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت
 
به هر نقطه‌ای که دوست دارید بنگرید، نخواهید توانست نقطه‌ای را بیابید که دارای انحنا نباشد. از کناره ها هم که به خودرو نگاه کنید ورودی‌های هوا را خواهید دید که جریان هوا را به زیر خطوط جانبی هدایت می‌کنند و باعث افزایش آیرودینامیک می‌شوند. این همه قوس و انحنا در آخر به چراغ‌‌هایی کشیده ختم می‌شوند که نمونه‌ آن‌ها را در i8 دیده بودیم و از نظر ارتفا و شیب جلو و عقب، توازن بسیار خوبی را شاهد هستیم.

تاکنون که هیچ منبع موثقی از اینکه چه نوع پیشرانه‌‌ای برای این خودرو در نظر گرفته شده است سخنی به میان نیاورده است اما حدس زده می‌شود که این Z4 محور عقب از یک موتور 4 سیلندر خطی 2.0 لیتری توربوشارژر مانند نسل قبل بهره ببرد که البته یک نمونه 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری توربوشارژر نیز هم می‌تواند یکی از مدل‌های احتمالی باشد. در عکس‌های بازنشر شده نیز حکایت از وجود یک جعبه دنده 6 سرعته دستی دارد که همین مورد، تعجب همگان را برانگیخته است که چرا مهندسان BMW بجای استفاده از جعبه دنده‌‌های عالی 8 سرعته ZF اتوماتیک از یک نمونه معمولی از این مدل استفاده کرده‌اند.
 
 بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت
 
نمونه‌های توربوشارژ را قبلا از این کمپانی دیده‌ایم اما وقتی اسم از M پاور به میان می‌آید نشان از قدرتی بسیار بیشتر است که با توجه به M3 و M4 های امروزی، حدود 425 اسب بخار می‌تواند قدرت داشته باشد.
 
لاستیک‌های استفاده شده هم مدل Pilot Sport Cup 2 ساخت شرکت میشلن است که با یک رینگ 20 اینچی زیبا ادغام شده است.البته در نمونه پایه احتمالا از رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 4 فصل استفاده شود.
 
 بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت

در قسمت داخلی نیز اول از همه ترکیب رنگ مشکی با نارنجی چشمان شما را مجذوب خود می‌کند. مشکی که در سمت صندلی راننده بکار رفته است و نارنجی که در سمت دیگر و این تضاد گویی جالب و بدیع بنظر می‌رسد. کنسول میانی نیز کاملا مطابق با سطح و زاویه دید راننده طراحی و چیده شده است و همه سنجشگر‌ها حتی نشان‌ دهندگان دور موتور و سرعت نیز در پنلی TFT به نمایش در می‌آیند.

Z4 از سال آینده و با مدل 2019 وارد بازار خواهد شد. ما انتظار داریم همانند نسخه کانسپت، نمونه تولید انبوه هم به این زیبایی و شکیلی باشد چرا که زمان این را به ما ثابت کرده است که معمولا بین این دو نمونه فرق‌های زیادی وجود دارد. اما به هر حال باید منتظر ماند و دید که این کانسپت با چه شکل وشمایلی وارد بازار خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان