ماهان شبکه ایرانیان

پرونده نشست های «زنده باد زندگی» در شهر کتاب مرکزی بسته شد

برگزاری سلسله نشست های «زنده باد زندگی» که به مناسبت دهه جهانی «جاده های امن» در شهر کتاب مرکزی آغاز شده بود، به پایان رسید.

پرونده نشست های «زنده باد زندگی» در شهر کتاب مرکزی بسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزاری سلسله نشست های «زنده باد زندگی» که به مناسبت دهه جهانی «جاده های امن» در شهر کتاب مرکزی آغاز شده بود، با برگزاری جشن تولد پری زنگنه به پایان رسید. موسسه پژوهشی کودکان دنیا این پروژه را برای کاهش سوانح رانندگی از سال ٨٩ آغاز و 3 نشست مورد نظر را با همکاری شهرکتاب مرکزی در تاریخ های دوم، چهارم و پنجم آذر ماه برگزار کرد.

این سلسله نشست ها که به مناسبت هفته زنده باد زندگی به دلیل سالگرد جهانی یادبود قربانیان سوانح رانندگی برگزار شده بود در 3 برنامه با عناوین آموزش ایمنی در خیابان به کودکان، یادبود مشاهیر فرهیختگان از دست رفته در سوانح رانندگی و افراد موفق آسیب دیده در سوانح جاده ای برگزار شد.

اولین برنامه در خصوص آموزش ایمنی به کودکان و آشنایی با قواعد رانندگی این گروه سنی اجرا شد. در دومین برنامه با حضور خانواده قربانیان سوانح رانندگی و با یادی از زنده یاد افشین یداللهی با حضور برادر و خانواده وی و همین طور با حضور  همسر زنده یاد سیروس قایقران به مسائل رفتارشناسانه بازماندگان و همین طور جزئیات حادثه در مورد قربانیان پرداخته شد.

در این برنامه ماه رخ یدالهیگفت: افشین یداللهی بسیار هنرمند مردم دوستی بود. تلفنش برای بیمارانش همیشه روشن بود و برای همه وقت می گذاشت. به شدت به رعایت قوانین رانندگی اهمیت می داد. راننده کامیونی که با ماشینشان تصادف کرد خواب آلوده بود و تنها همین اتفاق ما و مردم را عزادار کرد.

آرش یداللهی نیز در این برنامه گفت: من از راننده کینه ای ندارم اما دلیلی برای این که قانون از حق شهروندان دیگر بگذرد، نمی بینم.

پ همسر زنده یاد سیروس قایقران نیز با اشاره به این نکته که عامل فوت همسر و فرزندش خواب آلودگی راننده بود گفت: ماشین ما از پارک در می آمد، نه سرعتی داشتیم و نه اشتباهی کرده بودیم. راننده کامیون تنها چون با سرعت می آمد و خواب آلوده بود در پیچ جاده چاره ای جز زیر گرفتن ماشین ما نداشت.

بابک زرین و حمید حامی هم سخنانی را با ارسال پیام تصویری در مورد افشین یداللهی در این برنامه بیان کردند.

مهمان آخرین نشست از این برنامه ها، پری زنگنه بود که بینایی خود را در سانحه رانندگی از دست داده و در سخنرانی خود در این برنامه گفت: از برخورد با نابینایان این طور سخن گفت: هرگز با نابینایان با خجالت برخورد نکنید. چون نابینایی عدم توانایی نیست. آن چه را می خواهید، شفاف بگویید.

این هنرمند ضمن دعوت پدران و مادران برای حفظ ایمنی و سلامتی کودکان در مواقع رانندگی، گفت: کودکان آسیب پذیر و حساس هستند. باید به آن ها رعایت قوانین را یاد بدهیم و مراقبشان باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان