جاذبه های گردشگری فنلاند ؛ مکان هایی که شما را مجذوب خود می کند!

جاذبه های گردشگری فنلاند ؛ مکان هایی که شما را مجذوب خود می کند! پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - جهان گردی,طبیعت گردی,اماکن دیدنی,گردشگری باوجود شهرهای مملو از هنری مانند هلسینکی و تورکو تا عم ...

باوجود شهرهای مملو از هنری مانند هلسینکی و تورکو تا عمق جنگل های سرسبز و مجمع الجزایر بیرونی، فنلاند باز هم در گوشه ای از اروپا ناشناس باقی مانده است. در حالی که شهرها و روستاهای متعدد ویژگی های فرهنگی و تاریخی بی نظیری را ارائه می دهند، طبیعت سرسبزی که این کشور را احاطه کرده برای بازدید در زمستان و تابستان بسیار تماشایی می باشد.هلسینکی شاید اولین انتخاب هر بازدیدکننده ای باشد که قصد بازدید از کشور فنلاند را دارد. در مجموعه جاهای دیدنی فنلاند، بهترین موزه ها، گالری های هنری، رستوران ها و مراکز خرید در این شهر قرار گرفته اند. به راحتی می توانید یک هفته را در این شهر اقامت کرده و از جذابیت های فرهنگی آن لذت ببرید. در شمال هلسینکی از مجموعه جاذبه های گردشگری فنلاند شاهد قلعه مرکزی در جزیره Hameenlinna هستیم. غرب هلسینکی، شهر تورکو قرار گرفته که پایتخت باستانی فنلاند در سفر به فنلاند محسوب می شود.

فنلاند

1) مجمع الجزایر  Aland

در سفر به فنلاند آلَند از مجموعه جاذبه های گردشگری فنلاند، یک مجمع الجزایر خود مختار بین سوئد و فنلاند است که مرد آن به زبان سوئدی حرف می زنند. آلَند تاریخچه جالبی دارد، در سال 1809 سوئدی ها آن را به روس ها واگذار کردند. در 1854 یک بمب افکن انگلیسی-فرانسوی جزیره را با خاک یکسان کرد. پس از آن مردم به جزیره بازگشته و اکنون 27 هزار نفر در آن زندگی می کنند که 11 هزار نفر در روستای مرکزی ماریهام ساکن شده اند. صنعت اصلی این جزایر، خرید و فروش و مبادلات است. موزه دریایی، موزه کشتی پومرن و اقامتگاه دریایی در ماریهام، برای آشنایی با تاریخچه دریانوردی این مجمع الجزایر از جاهای دیدنی فنلاند بسیار مفید خواهد بود. همچنین در موزه جان کارلسگاردن می توانید ببینید یک مزرعه جزیره ای در سال 1890 به چه شکل بوده است. اما جذابیت اصلی آلَند طبیعت بکر و دست نخورده اش می باشد. در میانه تابستان، مردم مراسم جشن باستانی به مناسب بلندترین روز سال را برگزار می کنند که دیدنش خالی از لطف نیست. این جزیره ها از طریق استوکهلم و تورکو و یا با یک هواپیمای کوچک قابل دسترس هستند.

مجمع الجزایر  Aland

2) هامینلینا (Hameenlinna)

هامینلینا از جاذبه های گردشگری فنلاند مکانی جذاب در کنار دریاچه باریک و طویل واناجاوِسی است که تپه های هَتِلمالا در سمت جنوبی آن قرار گرفته اند. پبر براهه، حاکم سئدی در سال 1639 این روستا را پس از بازسازی قلعه Tavastehus، بوجود آورد. این قلعه آجری قرمز رنگ در کنار پارک اولانکو از جاذبه های این منطقه هستند. شهر کوچک هامینلینا در سال 1777 به مکان امروزی خود نقل مکان کرده است. اقتصاد این شهر فرآوری کنده های چوبی و کمی فلزکاری می باشد. هامینلینا همچنین زادگاه آهنگساز معروف فنلاندی ژآن سیبلیوس(1865 تا 1957) و شاعر پاوُ کاجندر(1846 تا 1913) می باشد. در سمت شرق میدان مارکت، کلیسای لوتِران را به همراه مجسمه ای از کاجندر مشاهده می کنیم. در سمت جنوب میدان تالار اصلی شهر دیده می شود. در سفر به فنلاند شمال میدان نیز موزه سیبلیوس قابل دسترس است و کمی جلوتر نیز پارکی با همین نام قرار دارد. همچنین در نزدیکی پارک موزه تاریخی هامینلینا در مجموعه جاهای دیدنی فنلاند قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. قلعه تاریخی در ساحل دریاچه واناجاوِسی را نیز به هیچ عنوان فراموش نکنید.

هامینلینا (Hameenlinna)

 3) هلسینکی

هلسینکی پایتخت فنلاند و شهر اصلی استان اوسیما می باشد. این شهر  جاذبه های فرهنگی و مختلفی نظیر موزه ملی فنلاند، موزه شهر هلسینکی، گالری هنر فنلاندی و چندین و چند تئاتر بزرگ را ارائه می کند. در حومه نیز شاهد محله های مختلفی از جاذبه های گردشگری فنلاند هستیم که اکثر آنها از سال 1950 به بعد شکل گرفته اند. این گستردگی باعث بروز مشکلات مدیریتی شده بود که با احداث شهرهای اسپو در غرب و وانتا در شمال شرق در اوایل دهه 1960، برطرف گردیدند. تنها آثار قدیمی بازمانده در این شهرها در سفر به فنلاند شامل چند کلیسای قدیمی و اقامتگاه کشیش ها در مجموعه جاهای دیدنی فنلاند می شود.

هلسینکی

4) شهر کوچک Jyväskylä

این شهر در سال 1837 توسط تزار نیکولاس پایه گذاری شد. Jyväskylä در سمت شمال دریاچه Jyväsjärvi و از سمت جنوب به Päijänne دومین دریاچه بزرگ فنلاند از نمونه جاهای دیدنی فنلاند و جذابه های گردشگری فنلاند هستند راه دارد. این شهر فرهنگی در واقع یکی از مراکز شلوغ از نظر داد و ستد تجاری در حوزه چوب و فلز می باشد. خانه های قدیمی چوبی و ساختمان های مدرن سنگی کاراکتر اصلی این شهر را شکل داده اند.در سفر به فنلاند در سمت شمال و در راجاکاتو می توان کلیسای ارتودکس و یک کلیسای سبک نئو کلاسیک را مشاهده نمود. فستیوال بین المللی هنر Jyväskylä هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود که طولانی ترین رویداد فنلاند از نظر زمان به حساب می آید.

شهر کوچک Jyväskylä

5) نورهای شمالی(شفق شمالی)

شاید برای اکثر مردم، دیدن های شفق شمالی تنها یکبار در عمرشان اتفاق بیفتد. فنلاند یکی از بهترین کشورهایی است که می توانید این پرده های نورانی فوق العاده سحرانگیز را در سراسر آسمان مشاهده کنید. حتی گاهی اوقات دیدن این نورها در مناطق جنوبی این کشور نیز امکان پذیر می شود که بهترین مکانش لپ لند است. در شمال، بین ماه های سپتامبر و مارس، بازدیدکننده ها به شرط صاف بودن آسمان، یک نمایش بی نظیر را تماشا خواهند کرد. در سفر به فنلاند چندین هتل در بخش شمالی فنلاند برای بازدیدکنندگان این واقعه در نظر گرفته شده است.

نورهای شمالی(شفق شمالی)

6) دریاچه سایما و ساوُنلینا

بخش شرقی فنلاند بیشتر از خشکی شاهد مناطق آبی هستیم که در تسلط ده ها هزار دریاچه، رودخانه، باتلاق و حوضچه های کوچک و بزرگ می باشد. اما بزرگترین دریاچه در این منطقه، سایما( دریاچه ای با هزار جزیره) نام دارد. دریاچه سایما بدون احتساب جزایرش بیش از 1300 کیلومتر مربع مساحت دارد. آب این دریاچه توسط رودخانه ووسکی از شمال شهر ایماترا به سمت دریاچه لادوگا در روسیه جاری می شود. تپه های ساحلی دریاچه و اکثر جزایر آن با درختان مخروطی و توس پوشیده شده اند.ساوُنلینا به عنوان شهر اصلی منطقه دریاچه ای فنلاند، از سمت شمال به هاپاوِسی و از سمت جنوب به پیلاجاوِسی ارتباط دارد. یکی از جاذبه های گردشگری فنلاند، قلعه اُلاوینلینا با چندین اتاق بسیار زیبا جهت استفاده بازدیدکننده ها و برگزاری کنفرانس ها می باشد. تالار شاه و شوالیه، تالار کنگره و تالار بزرگ برخی از اتاق های آن محسوب می شوند. در سفر به فنلاند کافه تابستانی گریت باستیون، قایق رانی و بازدید از مرکز هنری رِترِتی از مواردی هستند که نباید از دست بدهید. همچنین می توانید از طریق کانال سایما و دریای بالتیک به وایبورگ روسیه نیز سفر کنید.

دریاچه سایما و ساوُنلینا

7) پارک ملی لِمِنجوکی

این پارک از جاهای دیدنی فنلاند 70 ساله بزرگترین پارک فنلاند بوده  و با وسعت 1610 کیلومتر مربعی اش، یکی از غنی ترین و گسترده ترین مناطق طبیعی و حیات وحش را در کل اروپا ارائه می کند. در این پارک جنگلی می تواند مسیرهای علامت گذاری شده، آتش های کمپینگ، کلبه های جنگلی و حمام بخار فنلاندی اجاره ای را مشاهده کرد. رودخانه لِمِنجوکی که نام پارک نیز از روی آن گرفته شده، از بالای دره ای زیبا به سمت پایین سرازیر شده و منظره ای باشکوه را به وجود آورده است.در سفر به فنلاند بازدیدکننده ها در این مکان می توانند خرس قهوه ای، گرگ، گوزن شمالی و عقاب سرطلایی را مشاهده کنند.

پارک ملی لِمِنجوکی

8) اولو

در دهانه رودخانه اولو و بخش شمالی خلیج بوتنیا از جاذبه های گردشگری فنلاند، شاهد شهر کوچک و زیبای اولو هستیم. نخستین دانشگاه آن در سال 1959 احداث شده است. هر ساله بهار، بسیاری از رویدادهای ورزشی نظیر رقابت های اسکی در منطقه اولو برگزار می شوند. در اواخر قرن شانزدهم، پادشاه جان سوم در دهانه رودخانه اولو، قلعه ای را بنا کرد تا شروعی باشد برای رشد این شهر کوچک که در سال 1610 توسط شهرداری به ثبت رسید. در سال 1822 شهر اولو تقریبا توسط آتش سوزی به طور کامل نابود شد. اما این شهر با نقشه های ارائه شده توسط یوهان آلبرشت اهرنستروم بازسازی شده و در قرن 19 با رونق گرفتن تجارت قیر، این شهر نیز پیشرفتی اساسی داشت. در شمال منطقه شلوغ کِرکوکاتو، کلیسای جامعی وجود دارد که در سال های 1770 الی 1772 ساخته شده است. در سمت چپ ورودی شاهد بنای یادبود برای کشته شدگان جنگ داخلی سال 1918 هستیم. در شمال کِرکوکاتو، پل کوچکی وجود دارد که شما را به جزیره زیبای پارک آینولا هدایت می کند. در سمت غرب جزیره کتابخانه شهرداری و موزه استانی قرار گرفته اند. اگر بیشتر به سمت شمال بروید، باغ بوتانیک و در جزیره هوپیساری، یک تئاتر تابستانی را خواهید دید. از سایر جاذبه های گردشگری می توان به مرکز علمی تیتوما اشاره کرد که در سمت شرق باغ بوتانیک قرار گرفته است.

اولو

9) پارک ملی مجمع الجزایر

این پارک ازجاذبه های گردشگری فنلاند در نزدیکی شهر تورکو و در سال 1983 احداث شد. جزایر موجود در این پارک ملی تحت تاثیر فرهنگ های مختلفی نظیر فنلاندی ، روسی و سوئدی هستند. این جزایر با آب و هوای آروم، دریایی آرام با آبی شفاف و مناظری بکر، برای طبیعت گردان انتخابی فوق العاده عالی محسوب می شود. قایق ها، پرستو و غازهای دریایی، آسمانی آبی و حس نزدیکی آسمان به دریا همگی تجاربی شگفت انگیز هستند. بازدیدکننده ها می توانند انواع قایق از بادبانی گرفته تا کایاک و قایق موتوری را اجاره کنند. اگرچه هرساله بالغ بر 60 هزار نفر به این پارک می آیند اما به لطف وسعت بسیار زیاد پارک، هیچگاه احساس شلوغ بودن به شما دست نمی دهد. جورمو، نوتو، اوتو، اسپو و هوتسکار از جمله جزایر این پارک از اماکن دیدنی فنلاند هستند که می توانید به آن ها سر بزنید.

پارک ملی مجمع الجزایر

10) شهر تامپره

تامپره از جاذبه های گردشگری فنلاند  یکی از دوست داشتنی ترین شهرها در کل فنلاند است که در سال 1779 میلادی تاسیس گردید. تامپره بزرگترین شهر فنلاند، منطقه اسکاندیناوی و مهم ترین شهر صنعتی فنلاند محسوب می شود. این شهر بین دو دریاچه نسیجاروی از سمت شمال و پیهاجاروی از سمت جنوب قرار گرفته است. تامپره به فرهنگ زندگی فعالش معروف بوده و تئاترهای روباز، انواع فستیوال و تیم های مختلف ورزشی اثباتی بر این ادعا هستند. پس از به کنترل در آمدن فنلاند توسط روسیه در سال 1809، رشد و توسعه شهر به وسیله تزارها انجام گرفت. صنایع اصلی تامپره اکنون فلزکاری، منسوجات و کفش می باشد. خیابان هامینکاتو از ایستگاه راه آهن شروع شده و به میدان مرکزی و خیابان عریض هامینپوئیستو ختم می شود. در این میدان، پل هامینسیلتا با چهار مجسمه از شخصیت های فرهنگی مشهور فنلاند قابل مشاهده هست. فقط در محدود شهر تامپره بیش از 200 دریاچه و چندین مرکز خرید جذاب وجود دارد. همچنین بازدید از روستاهای قدیمی رُوِسی و ویرات را فراموش نکنید.

شهر تامپره

11) تورکو

جنوب غربی ترین و قدیمی ترین شهر فنلاند زمانی پایتخت این کشور بوده و در خلیج بوتنیا و دهانه آئوراجوکی قرار گرفته است. در حدود 5 درصد مردم این شهر به زبان سوئدی صحبت می کنند و هر ساله تعداد زیادی بازدیدکننده از کشور سوئد به تورکو می آیند. این شهر در سال 1525 در شهرداری ثبت شده است. در سال 1810 حکومت به شهر هلسینکی منتقل شد. در دهه 1970، تورکو به یکی از مراکز توریستی فنلاند تبدیل شده بود. یکی از پر بازدیدترین مکان ها، میدان مارکت، مکانی عالی برای صرف قهوه و شیرینی در شمال بانک آئوراجوکی می باشد.  تئاتر سوئدی، مرکز خرید هانسا با سقف شیشه ای و یک کلیسای ارتودوکسی از جذابیت های این منطقه هستند. در سمت شرق میدان کلیسای جامع تورکو از جاهای دیدنی فنلاند شاهد کلیسای جامع اصلی این شهر هستیم که در سال 1230 احداث گردید. 

تورکو

12) شهر واسا

شهر کوچک واسا در دهه 1300 میلادی تاسیس شد و زمانی که سوئدی ها بر فنلاند حکمرانی می کردند، شهر بسیار مهمی به حساب می آمد. شهر اصلی در سال 1852 بطور کامل در آتش سوخت و شهر جدید 6 کیلومتر به سمت شمال غربی و در کنار یک بندرگاه بهتر نقل مکان کرد. خرابه های شهر قدیمی اکنون به پارک های وانها واسا و گاملا واسا تبدیل شده که ارزش دیدن دارند. در شهر واسا 34 درصد مردم به زبان سوئدی صحبت می کنند. وجود کافه های متعدد، رستوران ها و مغازه های مختلف از جمله ویژگی های واسا و جاهای دیدنی فنلاند محسوب می شود. اسکله دیدنی شهر، موزه هنرهای مدرن کونت سی، موزه اوستروبوتنیا، مرکز طبیعی ترانووا کِوارکِن، موزه هنری تیکانوجا و موزه دریایی واسا از جمله جاذبه های گردشگری واسا به شمار می روند. همچنین بازدید از پارک آبی زیبا و سرگرم کننده تروپیکلندیا و چشمه آب گرم آن، قویا توصیه می شود. در سمت شمال، می توانید از پارک ملی کِوارکِن، مجمع الجزایری وحشی و بکر شامل حیوانات و پرندگان تماشایی، بازدید کنید. واسا همچنین میزبان چند رویداد فرهنگی معروف مانند شب هنر، فستیوال موسیقی کُرسهلم و فستیوال گروه کُر واسا نیز می باشد. همچنین گفته می شود واسا آفتابی ترین شهر فنلاند بوده در نمونه جاهای دیدنی فنلاند بوده و به همین دلیل می توانید به ساحل رفته و کمی آفتاب بگیرید.

شهر واسا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر