دو شرکت مرسدس و AMG نهتنها در حال کار روی ابرخودروی منحصربهفرد خود به نام Project One هستند، بلکه قصد دارند در نمایشگاه خودروی ژنو سال جاری از طرح مفهومی جدید خود، موسوم به GT4 رونمایی کنند؛ این خودروی چهار در بر اساس MRA، معماری ماژولار عقب اصلاحشدهی مرسدس بنز ساخته شده است؛ ماژولی که در خودروهایی چون AMG C63 ،E63 و S63 نیز به کار رفته است.
قلب تپندهی GT4، پیشرانهی 8 سیلندر خورجینی با حجم 4 لیتر و دو توربوشارژر است. گفته میشود که توربورشارژرهای آن از نوع جدید و موسوم به twin-scroll هستند که در بین تلاقی دو ردیف سیلندرها قرار میگیرند. با این آرایش، کیفیت تغذیهی سیلندرها نسبت به نسخهی استاندارد بهبود مییابد.
مرسدس - ایامجی با این محصول خودروهایی چون پورشه پانامرا، آئودی A7 و بیامو گرنکوپ سری 6 را هدف قرار داده است و قصد دارد آن را از سال 2018 به دست مشتریان اروپایی خود برساند. این خودرو در دو مدل چهارچرخ محرک +4Matic و +S 4Matic عرضه میشود که مدل دوم میتواند توانی معادل 603 اسب بخار تولید کند.
پیشرانهی این خودرو میتواند به یک ژنراتور استارت یکپارچه (ISG) مجهز شود که امکان افزایش قدرت در زمانهای کوتاه را از طریق موتور الکتریکی 20 اسب بخاری نصبشده در سیستم انتقال قدرت فراهم میآورد و بهسرعت خودرو را راهاندازی میکند. ISG از سیستم الکتریکی 48 ولتی استفاده میکند و نسخهی نهایی این خودرو نیز میتواند از یک باتری لیتیوم یونی «سایز متوسط» بهره ببرد.
جدا از این پیشرانهی 8 سیلندر خورجینی با حجم 4 لیتر، میتوان یک پیشرانهی 6 سیلندر خطی با حجم 3 لیتر را نیز به سیستم ISG متصل کرد. هر دو مدل از جدیدترین جعبهدندهی اتوماتیک دو کلاچه بهره میبرند.