ماهان شبکه ایرانیان

درآمد بازی های ویدیویی با درآمد ورزش در سال ۲۰۱۷ برابری خواهد کرد

حتما تا به حال شنیده اید که صنعت بازی سازی از لحاظ کسب درآمد موفق شده تا صنعت فیلم سازی را پشت سر بگذارد. در سال ۲۰۱۶ درآمد گیشه ۳۸ میلیارد دلار اعلام شد این در حالی است که این رقم برای بازار بازی های ویدیویی امسال ۱۴۹ میلیارد دلار بیان شده.

درآمد بازی های ویدیویی با درآمد ورزش در سال 2017 برابری خواهد کرد

حتما تا به حال شنیده اید که صنعت بازی سازی از لحاظ کسب درآمد موفق شده تا صنعت فیلم سازی را پشت سر بگذارد. در سال 2016 درآمد گیشه 38 میلیارد دلار اعلام شد این در حالی است که این رقم برای بازار بازی های ویدیویی امسال 149 میلیارد دلار بیان شده.

سال قبل درآمد این بخش 108 میلیارد دلار بود که حالا به لطف وجود بازارهای ارزشمند 33 و 14 میلیارد دلاری چین و ژاپن شاهد رسیدن به به مرز 150 میلیارد هستیم.

در حال حاضر عمده ترین درآمد با 50 میلیارد دلار سهم در اختیار بخش موبایل است و انتظار می رود که این روند تا سال 2020 نیز ادامه یافته به طوری که نیمی از بازار در اختیار بازی های موبایلی باشد.

بازار پی سی نیز با رشدی 3 میلیاردی از 29 به 32 میلیارد دلار افزایش درآمد داشته است. در بازار کنسول ها آنطور که به نظر می رسد رشد خارق العاده ای را شاهد نیستیم و درآمد کلی آن تقریبا 33 میلیارد دلار اعلام شده.

اخیرا نیز گزارشی توسط سوپردیتا منتشر شده که نشان می دهد تا سال 2022، گیمرها فقط 25 میلیارد دلار از طریق میکروترنزکشن خرید انجام خواهند داد. میکروترنزکشن در واقع به نوعی خریدهای داخل بازی های ویدیویی هستند که کاربر می تواند با پرداخت پول واقعی، محتوای مجازی دریافت کند در حالی که پیشتر نیز بهای کامل برای دسترسی به بازی را پرداخته است. استفاده نادرست از این امکان،‌ Star Wars Battlefront II را با مشکلات بسیار جدی روبرو کرده.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان