ماهان شبکه ایرانیان

امام جمعه موقت ورامین:

مواضع برخی نمایندگان مجلس نگران کننده است

ورامین- امام جمعه ورامین در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن انتقاد از برخی مواضع نمایندگان مجلس، نسبت به این مواضع اظهار نگرانی کرد.

مواضع برخی نمایندگان مجلس نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و سایر نمازگزاران به تقوا طی سخنانی اظهار داشت: در آستانه 17 ربیع سال روز میلاد پیامبر اکرم قرار داریم و پیشاپیش این میلاد را تبریک می گوییم.

محمودی در خطبه های دوم این هفته نماز جمعه ورامین افزود: یکی از وظایف والدین آماده سازی کودک برای انجام تکالیف شرعی است و تمرین اطفال به وظایف شرعی بر عهده والدین است که بر دختر غیر بالغ حجاب واجب نیست و مستحب است که فرزندان را به نماز خواندن و عبادت عادت دهند.

وی بیان داشت: 19 آذر بزرگداشت شیخ مفید را گرامی می داریم گرچه در تقویم روزهایی به نام بزرگان علم و ادب قرار داده شده اما متاسفانه برای تبیین شخصیت این بزرگان کاری صورت نمی گیرد، علمای بزرگی مثل شیخ مفید حق بزرگی بر گردن شبعه دارند.

مواضع برخی از نمایندگان مجلس نگران کننده است

خطیب جمعه ورامین گفت: امروز سالروز شهادت مجاهد و شجاع آیت الله سید حسن مدرس است که این شهید شخصیتی مثال زدنی است، که در برابر طاغوت و مبارزه مردانه او با رضا شاه اعجاب برانگیز بوده است و مدرس با مواضع انقلابی خود نشان داد که باید از حق مردم در چارچوب دین دفاع کرد.

وی اظهار داشت: امروز روز شهادت شهید مدرس به نام روز مجلس نامگذاری شده است باید خطاب به نمایندگان مجلس عرض کنیم، مجلس نیازمند نمایندگانی همانند شهید مدرس است، مجلس عصاره فضایل یک ملت است باید نمایندگان در خط دفاع از حقوق مردم، دفاع از محرومیت و مستضعفین و مبارزه با مستکبران حرکت کنند.

محمودی با اشاره به این که امروز از مواضع برخی از نمایندگان مجلس نگران هستیم، گفت: نماینده باید به دنبال دفاع از حق و ارزش های انقلاب باشد نه به دنبال دفاع از فتنه و منافع جناحی و گروهی و اگر نماینده ای این گونه شود به جایگاه مقدس نمایندگی که باید در چارچوب مصالح اسلام و ولایت حرکت کند خیانت کرده است.

شیعه انگلیسی و سنی امریکایی دشمنان وحدت بین مسلمین هستند

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: امروز آغاز هفته وحدت است و باید این مناسبت جهانی اسلام حول محور پیامبر با کنار گذاشتن تفرقه باشد و بدانیم که این وحدت دشمن داشته و شیعه انگلیسی و سنی امریکایی دشمنان این وحدت هستند و امروز بیش از هر زمان دیگر جهان اسلام نیازمند وحدت و انسجام است و باید همه در برابر دشمن مشترک یعنی استکبار بایستند و از اسلام و جامعه اسلامی دفاع کنند.

محمودی گفت: رهبری جامعه و امامت و ولایتی که امروز وجود دارد به دلیل وجود ولی فقیه است که رمز پیروزی اسلام ناب محمدی می باشد  و علمای پاکستانی در یک همایش اعلام کردند، کعبه داریم، قرآن داریم پیامبر داریم ولی امام خمینی نداریم خمینی است که ما را روی پا نگه داشته است.

تفکرات دینی سبب ایستادگی ملت ایران است

وی در ادامه گفت: کارشناس روس اعلام کرد هزاران نفر متعجب هستند که جمهوری اسلامی چطور با همه این تحریم های وحشت ناک و دندان شکن سالیان سال روی پایش ایستاده است و هیچ کشوری حتی روسیه نمی تواند با این تحریم ها نیم سال روی پا بایستاد.

محمودی افزود: این تفکرات دینی ما بوده که سبب ایستادگی ملت شده است، کارشناس روس مطرح کرد، که ما فکر کردیم چه چیزی شما را نجات می دهد، امید به خدا و تمدن هزار ساله، رهبری بی نظیر  سبب شد تا شما توانستید تحریم ها را تحمل کنید، لذا همین تفکرات است که امروز ما را در برابر دشمن حفظ کرده است و همین تفکرات است که آمریکا و اسرائیل را با آن همه تبلیغات و اموال در برابر اسلام زمین گیر کرده است.

وی گفت: آن ها می خواستند چند ماهه سوریه را ساقط کنند، گروه های تکفیری تا 50 متری حرم حضرت زینب آمدند و به دیوار حرم شعار نوشتند و خطاب به حضرت زینب گفتند؛ ای زینب عباس کجاست؟ زن ها را به اسارت بردند و فروختند و جنایاتی کردند که گفتن و شنیدن آن هر انسان آزاده ای را منقلب می کند.

 امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: کسانی که در ایام انتخابات حرف هایی زدند و مدافعان حرم را زیر سوال بردند آنان که دفاع از حرم را مورد تمسخر قرار دادند، بفهمند این مدافعین چه کرده اند، درود بر سردار سرافراز قاسم سلیمانی و درود بر مدافعان شجاع حرم، تکفیری ها می خواستند چند ماهه آن جا را ویران کنند اما با گذشت 6 سال امروز حکومت خودخوانده داعش به دست سپاه پرافتخار اسلام سرنگون شد.

محمودی افزود: امروز نماز جمعه ورامین معطر به عطر یکی از شهدای مدافع حرم است، شهید نجیب الله کاظمی، این ها رفتند و جان خود را اهدا کردند و امروز کم ترین قدردانی ما حضور در تشییع این شهدا است.

خطیب جمعه امروز ورامین در پایان گفت: در این اوضاع ما نیازمند شهدا هستیم نه شهدا نیازمند ما و وقتی شهیدی به وطن باز می گردد باید ترتیبی اتخاذ کنیم که یک تشییع باشکوه در شهر برگزار شود تا بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان