ماهان شبکه ایرانیان

۱ دقیقه با حرکات نمایشی مهیج BMW E۳۰

در نمایشگاه خودرو تهران، بخش دریفت یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های نمایشگاه بود. برنامه‌ی این بخش از نمایشگاه معمولا از ساعت ۳ شروع می‌شد و علاقمندان با رفتن به محوطه‌ی دور پیست، می‌توانستند حرکات نمایشی رانندگان‌ حرفه‌ای را تماشا کنند.

1 دقیقه با حرکات نمایشی مهیج BMW E30
1 دقیقه با حرکات نمایشی مهیج BMW E30

در نمایشگاه خودرو تهران، بخش دریفت یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های نمایشگاه بود. برنامه‌ی این بخش از نمایشگاه معمولا از ساعت 3 شروع می‌شد و علاقمندان با رفتن به محوطه‌ی دور پیست، می‌توانستند حرکات نمایشی رانندگان‌ حرفه‌ای را تماشا کنند.

در همین میان فرصتی پیش آمد تا ویدیوی کوتاه یک دقیقه برایتان تهیه کنیم تا از نماهای مختلف از جمله داخل خودرو، حرکات نمایشی مهیج را بتوانید تماشا کنید. این حرکات نمایشی عمدتا شامل دریفت و دونات می‌شوند و خودروهای حاضر، بی‌ام‌و E30 و تویوتا کریسیدا هستند. در ادامه نظرتان را به این ویدیو جلب می‌کنیم.

بی‌ام‌و E30 یکی از محبوب‌ترین خودروهای تولید شده تا امروز است. E30 درحقیقت نامی است که بی‌ام‌و برای این اتاق خود انتخاب کرده است. این ماشین دومین نسل از سری 3 بی‌ام‌و بوده که بین سال‌های 1982 تا 1994 میلادی تولید می‌شد. E30 در کلاس‌های مختلفی از جمله سدان، کوپه، کابریولت و تورینگ طراحی و تولید شده است. بسیاری از نمونه‌های وارداتی از نوع 316، 318 و 320 هستند. مدل‌های قدرتمند E30 به کیت M Power مجهز شده‌اند و به لطف موتورهای قدرتمند، توانایی تولید قدرت بیشتری را دارند. خودرویی که در بخش دریفت نمایشگاه خودرو تهران حضور داشت، به موتور ژاپنی 1uz  مجهز شده است. UZ نام سری موتورهای ساخت تویوتا بوده که از سال 1989 تا 2013 تولید می‌شد. به گفته‌ی یکی از رانندگان حاضر در پیست، این موتور نصب شده روی بی‌ام‌و تونایی تولید حداکثر توان حدود 350 اسب‌بخار را دارد. البته این قدرت زیاد وام‌دار سیستم پرخوران توربوشارژ نصب شده است.

بی‌ام‌و در کانون توجهات حاضران در پیست بود اما کمی آن‌طرف‌تر یک تویوتا کریسیدا سفیدرنگی قرار داشت که صاحب آن، هر از چندگاهی با آن حرکات نمایشی انجام می‌داد. البته در بازار جهانی، این خودرو با عناوین تویوتا Chaser و مارک 2 هم شناخته می‌شود. نسل چهارم، پنجم و ششم از خودروهایی بودند که توانستند به بازار ایران راه پیدا کنند. کریسیدا در کلاس‌های سدان و استیشن واگن طراحی شده و مدل‌های 1٫8 لیتری، 2 لیتری، 2٫4 و 2٫8 لیتری آن به بازار عرضه گشته است. خودروی حاضر در محوطه دریفت از همان موتور بی‌ام‌و بهره می‌برد. با این تفاوت که تنفس طبیعی بود و می‌توانست حدود 250 اسب‌بخار، قدرت تولید کند.

شما طرفدار کدام‌یک هستید؛ خودروهای ژاپنی یا آلمانی؟ نظرتان را درمورد حرکات نمایشی این ویدیو در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

1+
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان