ماهان شبکه ایرانیان

مرکز پایش ستاد حقوق بشر گزارش می‌دهد

فقر و نابرابری در ثروتمندترین کشور جهان/ گزارشگر ویژه سازمان ملل از آمریکا گزارش می‌دهد

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرد که علیرغم ثروت کلان دولت آمریکا فقر و نابرابری در این کشور بیداد می‌کند. به

فقر و نابرابری در ثروتمندترین کشور جهان/ گزارشگر ویژه سازمان ملل از آمریکا گزارش می‌دهدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی ستاد حقوق بشر، با مسئول دانستن دولت آمریکا و رئیس جمهور آن پیرامون سختی‌های اعمال شده بر روی شهروندان آسیب پذیر این کشور، بازدید‌های منطقه به منطقه در آمریکا را شروع کرده است.

این بازدید‌ها که از روز جمعه 1 دسامبر شروع شده اند، بر روی مسائلی، چون مشکلات اقتصادی و اجتماعی آمریکا، از بی خانمانی در کالیفرنیا تا تبعیض نژادی در جنوب شرق آمریکا، بی توجهی به پورتو ریکو، و کاهش مشاغل صنعتی در ویرجینیا غربی، تمرکز دارند.

حدود 41 میلیون فقیر در آمریکا زندگی می‌کنند.

فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص حقوق بشر و فقر، در جایگاه قبلی خود به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص اعدام‌های غیر قانونی، دولت اوباما و سازمان سیا را نیز برای حملات و کشتار غیر قانونی بسیاری از شهروندان بی گناه مورد انتقاد قرار داده بود.

وی در مصاحبه‌ای تاکید کرد: علیرغم ثروت کلان دولت آمریکا، فقر و نابرابری در این کشور بیداد می‌کند.

در سال 2016، مرکز استنفورد آمریکا را از نظر درآمد و برابری مالی، جزء ده کشور آخر رده بندی اعلام کرد.

سیاست‌های جدید ترامپ نظیر برداشتن بیمه درمانی برای میلیون‌ها خانواده از قشر ضعیف و همچنین تغییرات اخیر در سیستم مالیاتی که تنها به سود قشر ثروتمند جامعه است، این اوضاع را وخیم‌تر کرده اند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان