همکاری شارپ و Japan Display برای تصاحب سهم بیشتری از بازار تلویزیون های OLED

کمپانی شارپ عزم خود را جزم کرده تا سهمی درخور توجه را در بازار نمایشگرهای OLED به دست آورد. برای نیل به این هدف کمپانی مذکور قصد دارد با یکی از رقبای اصلی خود یعنی Japan Display وارد یک شراکت راهبردی شود.

همکاری شارپ و Japan Display برای تصاحب سهم بیشتری از بازار تلویزیون های OLED

کمپانی شارپ عزم خود را جزم کرده تا سهمی درخور توجه را در بازار نمایشگرهای OLED به دست آورد. برای نیل به این هدف کمپانی مذکور قصد دارد با یکی از رقبای اصلی خود یعنی Japan Display وارد یک شراکت راهبردی شود.

یکی از مدیران ارشد شارپ در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما می خواهیم یک اتحاد ژاپنی ایجاد نماییم تا بتوانیم بهتر و موثرتر با تولید کنندهای کره ای که بازار را قبضه کرده اند به رقابت بپردازیم.»

اوایل سال 2017 بود که شارپ اعلام کرد قصد دارد به طور جدی وارد بازار تلویزیون های OLED شود، اما چندی بعد ال جی به عنوان یکی از مهمترین بازیگران در این عرصه رسماً از سرمایه گذاری 7.8 میلیارد دلاری برای افزایش ظرفیت تولید و توسعه تکنولوژی های تازه در این عرصه خبر داد. مسئله ای که سبب شد شارپ در تصمیم خود کمی دچار تردید شود.

البته مدیر ارشد کمپانی شارپ اعلام کرده که پیش از تشکیل اتحاد ژاپنی لازم است تا مجوزهای آن از طرف دولت صادر شود، چرا که به طور معمول در چنین شرایطی امکان برهم خوردن شرایط برای رقابت آزاد وجود دارد.

مسئله بعدی که پیش از هرگونه توافقی می بایست در مورد آن گفتگو شود، سرنوشت فناوری جدید و اختصاصی JOLED است که توسط Japan Display توسعه یافته. به طور قطع سرنوشت آینده همکاری دو کمپانی ارتباط بسیار عمیقی با نحوه سرمایه گذاری ها روی تکنولوژی مذکور برای تولید پنل های OLED پرینت شده دارد.

هر سال تقاضا برای پنل های OLED، چه از طرف کاربران خانگی و تجاری و چه از طرف تولید کنندگان، در حال افزایش است. اما با وجود بازیگران بزرگی چون سامسونگ و ال جی که تقریباً تمام بازار را در اختیار خود دارند، ظهور قطب های جدید می تواند بسیار دشوار باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر