ماهان شبکه ایرانیان

سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی (۲)

افزایش مداوم وزن و درگیر شدن در چنبره افزایش وزن و چاقی‌ها در همه افراد مبتلا یکسان نمی باشد و عوامل زمینه‌ساز مشابهی ندارند.

سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی (2)

 

اگر شما بزرگواران کمی پیچیدگی مکانیسم‌های تولید و مصرف انرژی در بدن و نیازمندی میلیاردها سلول را به 50 ریزمغذی به صورت متعادل و مداوم در نظر می‌گرفتید، هرگز علاج مشکل خود را در عطاری‌های فروشنده داروهای گیاهی یا در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی جستجو نمی‌کردید و یا چاره‌جویی و چاره‌اندیشی از افراد غیرمتخصص سودجو را بر خود می‌پسندیدید، ولی چه می‌توان کرد. دور، دورِ افراد بی‌آزرم و زمان، زمان سودجویان بی‌ترحم می‌باشد.

چرا این همه زودباوری و اعتماد کورکورانه؟

اگر به آگهی‌های تبلیغاتی رنگارنگ نوشتاری، دیداری و شنیداری رسانه‌های داخلی و فرامرزی باور دارید، در نظر داشته باشید که به چه دلیلی در کشورهای تولید و صادرکننده، این همه وسایل رنگارنگ و مواد گوناگون مورد عنایت و اقبال شهروندانشان قرار نمی‌گیرند و آمار افزایش رو به رشد کشورهای غربی در قبال انواع چاقی‌ها و بیماری‌های ناشی از آن (چه در کشورهای آمریکایی و چه اروپایی) هزینه‌های میلیاردی برای خانواده‌ها و بودجه درمانی کشورها تحمیل می‌نماید؟

برای آنکه در قبال هرگونه تولیدات، حساب و کتاب و قانون و مقررات آهنینی نظارت دارد و کوچک‌ترین عوارض ایجادشده برای مصرف‌کنندگان کیفرهای بسیار شدید و جرایم سنگینی را تعیین نموده است.

علاوه بر آن در داخل جعبه هر تولیداتی بروشور کاملاً جامعی قرار داده شده که ترکیبات اصلی را تعیین نموده و مشخص کرده چه کسانی در چه سنینی و با چه شرایط فیزیولوژیکی بنا به صلاحدید متخصص مربوطه و در چه مدتی و با چه پیش‌زمینه‌هایی و با کدام داروهای مصرفی قبلی می‌توانند.

در راستای چه هدفی آن را مصرف نمایند و یا اینکه در صورت بروز عوارض ناخوشایند تداخل غذا و داروی مصرفی احتمالی، حساسیت‌ها و ‌آلرژی‌های پیش‌بینی‌نشده چه اقدامی باید به عمل آورده شود، و مصرف‌کنندگان نیز باید قبل از مصرف با به‌کارگیری این تولیدات این هشدارهای داده‌شده را مطالعه نمایند و در صورت مصرف خودسرانه مسوولیت عواقب و رخدادهای احتمالی را شخصا جوابگو باشند.

حال از شما می‌پرسیم

خودتان یا اطرافیانتان چند بار قبل از اجرای روش یا مصرف دارویی به‌طور دقیق توصیه‌های تولیدکنندگان را مطالعه نموده‌اید؟

کمی درنگ کنید و در نظر بگیرید که افزایش مداوم وزن و درگیر شدن در چنبره افزایش وزن و چاقی‌ها در همه افراد مبتلا یکسان نمی باشد و عوامل زمینه‌ساز مشابهی ندارند. چه بسا چاقی‌های ایجادشده ناشی از اختلالات هورمونی و به‌هم‌ریختگی ناشی از کاتابولیسم و آنابولیسم یعنی سوخت و ساز یا شکستن و به‌هم پیوستن ملکول‌های تشکیل‌دهنده نیازهای بدن می‌باشند یا افرادی که تحت تأثیر این درهم ریختگی کلسترول و تری‌گلیسیرید افزون‌شده‌ای دارند یا اوره و اسیداوریک آنها از حد معمول فراتر رفته، از کم‌خونی خفیف و یا شدیدی رنج می‌برند.

در معرض افت قند یا فشار خون هستند یا به پوکی استخوان مبتلا یا در شرف آن می‌باشند، عملکرد دستگاه گوارش آنها تحت تأثیر فاکتورهای مختلف در هم ریخته و یا دفع منظمی ندارند، آیا این افراد می‌توانند با بهره‌گیری از رژیم‌های جادویی یا تک‌خوری‌های من‌درآوردی با استفاده از هفته‌ای نخودفرنگی یا فقط سینه مرغ به هر میزانی بدون نان و غلات هفته‌ای فقط تخم مرغ و چند صباحی ژله و یا شیر کم‌چربی با 2 عدد خرما یا آب‌درمانی طولانی‌مدت و گیاهخواری بی‌امان به مقصود خودشان که اندام رویایی و موزون و سلامتی جسم و توان فکری است، دست یابند؟

اگر بتوان خشتی را با گل فراهم آورد و ساختمان ایمنی را برپا نمود و در آن پناه جست، با چنان کاستی‌های متعدد درشت مغذی‌های نامتعادل و حذف ریزمغذی‌های کلیدی و غیرکلیدی، شهر وجودی بسیار پیچیده انسان‌ها را نیز می‌توان سرحال، برپا و سالم نگه داشت.

 

برای خواندن بخش اول- سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان