سونی سرانجام طراحی موبایل‌هایش را تغییر می‌دهد

در چهار سال گذشته تمامی اسمارت‌فون‌های سونی در رده‌های مختلف تقریبا یک شکل و قیافه یکسان و مشابه داشته‌اند

سونی سرانجام طراحی موبایل‌هایش را تغییر می‌دهد

در چهار سال گذشته تمامی اسمارت‌فون‌های سونی در رده‌های مختلف تقریبا یک شکل و قیافه یکسان و مشابه داشته‌اند. اما به نظر می‌رسد این شرکت بالاخره می‌خواهد تغییری ایجاد کند. مدیراجرایی سونی هند در مصاحبه‌ای با نشریه Indian Express گفته که شرکت در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از نسل تازه محصولاتش است و شما در آینده نزدیک شاهد ابزارهایی با طراحی کاملا تازه خواهید بود.

 

البته کنیچیرو هیبی برنامه زمانی این تغییر و یا عرضه محصولات تازه مربوط به این نسل را اعلام نکرده است. اما به نظر می‌رسد حداقل یک سال صبر لازم است تا طراحی تازه سونی را ببینیم. سونی معمولا اسمارت‌فونهای مهمش را در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی می‌کند که هر ساله در فوریه (بهمن و اسفند) برگزار می‌گردد. البته برخی محصولات مهم را نیز در نمایشگاه IFA به تماشا می‌گذارد که هر ساله در آگوست (مرداد و شهریور) برگزار می‌شود. گزارش نشریه هندی ایندین اکسپرس حاکی از آن است که هیبی درباره زمان عرضه محصولات تازه سونی از عبارت «به زودی» استفاده کرده است.

 

با توجه به تغییرات گسترده بازار اسمارت‌فون در چند سال گذشته، این تغییرات در برند سونی کاملا ضروری و حتی شاید دیرهنگام به نظر می‌رسند. شرکتهای گوناگون مدتی است که به هر شکل ممکن از حاشیه دور نمایشگر کاسته‌اند و به سمت تلفنهای بدون حاشیه نمایشگر حرکت می‌کنند، اما سونی هنوز همان طراحی قدیمی و کلاسیک خود با حاشیه بیشتر در اطراف نمایشگر را دنبال می‌کند. شاید همین موضوع یکی از انگیزه‌های اصلی سونی برای طراحی نقشه تغییر بوده است. پس باید در آینده نزدیک منتظر اسمارت‌فونهای سونی با نمایشگر بلندتری باشیم که به نسبت اندازه 18:9 نزدی شده و مانند رقبا حداقل حاشیه ممکن را داشته باشند.

 

زبان طراحی فعلی سونی به زمان عرضه اولین نسل اسمارت‌فونهای خارق‌العاده اکسپریا زد در سال 2013 برمی‌گردد. در آن زمان طراحی نسبتا بزرگ و شیشه‌ای کاملا مشتری پسند بود. اما اصلاحات سونی در دو سال گذشته هنوز نتوانسته ای سبک طراحی را به یک محصول امروزی در بازار اسمارت‌فونها تبدیل کند.  و در بازاری که تمامی پرچمداران اکنون دیگر تقریبا بدون حاشیه با نمایشگر تمام صفحه هستند، طراحی اکسپریا قدیمی و خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

 

امیدواریم که در طراحی تازه، سونی علاوه بر مسائل مهم زیبایی و تناسب، به افزودن امکانات تازه و کارآمد در اسمارت‌فونهای جدیدش هم بیاندیشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر