ماهان شبکه ایرانیان

آیفون ۸ دوباره عنوان بهترین دوربین را از چنگ اندرویدی‌ها در آورد

شاید به جرات بتوان گفت که آیفون در نسلهای قبلی خود جرقه انقلاب تکاملی عکاسی موبایل را شعله‌ور ساخت. اما چندین سال است که ابزارهای اندرویدی حداقل در تستهای قابل سنجش دوربین موسسات معتبری چون DxOMark توانسته‌اند گوی سبقت را از آیفون بربایند.

آیفون 8 دوباره عنوان بهترین دوربین را از چنگ اندرویدی‌ها در آورد

شاید به جرات بتوان گفت که آیفون در نسلهای قبلی خود جرقه انقلاب تکاملی عکاسی موبایل را شعله‌ور ساخت. اما چندین سال است که ابزارهای اندرویدی حداقل در تستهای قابل سنجش دوربین موسسات معتبری چون DxOMark توانسته‌اند گوی سبقت را از آیفون بربایند.

اما به نظر می‌رسد با عرضه آیفون 8، اپل دوباره به صحنه رقابت برگشته است. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در رده بندی تازه دی‌اکس‌او مارک پس از مدتها دوباره در صدر جدول ایستاده‌اند و مطمئا با عرضه رسمی آیفون X این گروه قدرت بیشتری هم خواهند یافت.

 

در آزمونهای DxOMark آیفون 8 موفق شد امتیاز 92 را کسب کند و آیفون 8 پلاس هم امتیاز 94 را از آن خود کرد. و با این نمره به راحتی تاج را از سر بهترین اسمارت فون عکاسی موجود در بازار برداشت. تا پیش از این گوگل پیکسل و اچ‌تی‌سی یو11 با امتیاز 90 در صدر لیست حکمفرمایی می‌کردند و آیفون 7 و 7 پلاس به امتیاز 85 و 88 رضایت داده بودند.

 

DxO نشان می‌دهد که شاهد بهبود قابل توجهی در کیفیت HDR و  اصلاح نوردهی و کیفیت کارایی لنز تله‌فوتو این محصولات تازه وارد هستیم. و ظواهر امر حاکی از آن است که آیفون 8 اولین اسمارت فونی است که توانسته در کیفیت تصاویر HDR از گوگل پیکسل رد شود.

 

آخرین سالی که آیفون توانسته بود در این لیست صدر نشین شود به سال 2014 بر می‌گردد. با توجه به اینکه قرار است آیفون X به لرزشگیر اپتیکال و دهانه دیافراگم گشوده‌تری مجهز باشد، احتمالا در این رقابت بالای سر دو آیفون فعلی خواهد ایستاد و فاصله اپل را با اندروید بیشتر هم خواهد کرد.

 

مطمئنا اعداد و ارقام همیشه گویا نیستند و به همین دلیل DxOMark تلاش می‌کند تا در همه زمینه‌های سنجش دوربین موبایل همچنان یک مرجع معتبر باقی بماند و به این موضوع هم توجه دارد. البته نباید فراموش کرد که این مرجع در تست و رده بندی دوربینهای عکاسی حرفه‌ای هم توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

 

به هر شکل رقابت همیشه باعث می‌شود تا دوربینهای بهتری را روی تلفنهای هوشمند تجربه کنیم. در چند هفته آینده قرار است شرکت گوگل مدل تازه اسمارت‌فون پیکسل را روانه بازار کند و سامسونگ هم پس از اس6 هنوز شگفتی در این زمینه رو نکرده و باید منتظر غافلگیری این غول اسمارت‌فون هم باشیم. اکنون نوبت به تیم اندروید است تا با حرکت بعدی توپ را تصاحب کنند. یا اینکه قرار است تا سال آینده همچنان تاج روی سر آیفون باقی بماند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان